12 Tanda Peranakan Wanita Jatuh Dan Cara Kenalpasti Peranakan Anda Jatuh - Rina Zul

Ahad, 23 Jun 2019

12 Tanda Peranakan Wanita Jatuh Dan Cara Kenalpasti Peranakan Anda Jatuh

Kadang-kadang rasa tak selesa, tambah-tambah lagi selepas melakukan kerja berat, angkat barang berat, bersukan, lepas mengalami keguguran dan lain-lain lagi.  Rasa something je dekat peranakan ni. Mungkin tak selesa kot.

Tapi dalam masa yang sama, terasa mengalami tanda-tanda yang tak pernah dialami. Susah hati dibuatnya. Terfikir macam-macam pula. Salah satu darinya mungkin peranakan wanita kita ni dah jatuh tak?


Pentingnya untuk kita semua kenalpasti sama ada peranakan kita jatuh atau tidak. Jom lihat 12 tanda peranakan jatuh wanita wajib tahu.

Tanda Peranakan Jatuh #1:  Kencing Tidak Lawas


Apakah maksud kencing tidak lawas? Kencing memang tidak lawas jika selepas anda kencing, terasa tidak puas, ingin kencing lagi dan lagi. Tetapi air kencing nak keluar pun macam tak banyak pun. Asyik-asyik terasa nak kencing lagi setiap masa. Ia juga berkait dengan kencing kotor. Ada orang bila nak kencing asyik terasa sakit sahaja, seolah-olah ada tulang dalam vagina tu. Wallahualam.


Tanda Peranakan Jatuh #2:  Sakit Tumit


Terasa tak selesa bila berjalan. Asyik sakit tumit je. Sakit tumit secara tiba-tiba dan berpanjangan juga adalah disebabkan oleh peranakan anda yang telah jatuh. Ia dipengaruhi oleh urat-urat atau saraf dari sistem peranakan hingga ke tumit.


Tanda Peranakan Jatuh #3:  Paha Dan Betis Terasa Kebas


Tanda peranakan jatuh seterusnya adalah anda akan mengalami kebas di bahagian paha dan betis. Dah rasa macam nak period pain pun ada, tapi ini sebab peranakan jatuh, paha dan betis asyik kebas je.


Tanda Peranakan Jatuh #4:  Rasa Berat di Bahagian Ari-Ari


Ari-ari terasa padat dan berat. Sebenarnya itu adalah tanda-tanda peranakan jatuh. Bahagian perut dan paha terasa berat justeru menyebabkan paha anda kebas pula. Memang tak selesa dibuatnya. Kita sendiri boleh bezakan itu sebab kita dah gemuk atau sebab lain.


Tanda Peranakan Jatuh #5:  Sakit di Bahagian Tapak Kaki


Pernah tak rasa tapak kaki menyucuk-nyucuk dan sengal-sengal kaki bila berjalan? Hati-hati, itu juga tanda peranakan jatuh. Adududu. Bahaya tu. Tapi selalunya rasa sakit kat bahagian tapak kaki tu adalah sebab kesan dari perut dan rahim yang menolak jatuh tanpa kita sedari.

Tanda Peranakan Jatuh #6:  Rasa Senak Dan Tak Selesa Di Bahagian Perut


Tanda peranakan jatuh seperti rasa senak dan tak selesa di bahagian perut ini kerap dirasakan oleh wanita yang peranakannya jatuh. Sikit sikit tak selesa dan senak. Kadang-kadang wanita yang mengalaminya mungkin terfikir ia disebabkan oleh sakit perut senggugut. Tetapi mereka silap. Sebenarnya ia kerana peranakan mereka telah jatuh.



Tanda Peranakan Jatuh #7:  Sakit Ketika Bersetubuh


Ketika bersama suami, isteri kerap berasa sakit terutamanya di bahagian ari-ari. Kadang-kadang, perkara ini mengganggu persetubuhan dan membuatkan isteri cuma terasa sakit. Sebenarnya, sakit ketika bersetubuh juga adalah tanda peranakan anda telah jatuh.



Tanda Peranakan Jatuh #8:  Kentut Vagina Sering Berlaku


Apakah kentut vagina? Vagina anda akan sering mengeluarkan angin. Ini terjadi kerana vagina anda sudah kembang dan kemungkinan peranakan anda telah jatuh. Bahaya jika kentut vagina sering terjadi dengan kerap.

Tanda Peranakan Jatuh #9:  Miss V Sering Basah Dan Berbau


Jika basah sahaja tak mengapa, tetapi jika miss v anda sering keluarkan bau, ia sangat bahaya. Ia juga merupakan tanda bahawa miss v anda sudah berkembang dan peranakan jatuh sudah. Sedihnya. Jangan risau, anda harus kenali tanda-tanda peranakan lebih awal supaya anda dapat atasinya.

Tanda Peranakan Jatuh #10:  Sakit Pinggang Sentiasa


Sakit pinggang berlaku ketika anda tidak mengalami haid sekalipun. Sakit pinggang bermula dari depan perut, belakang pinggang hingga ke urat belikat. Pasti tidak selesa setiap kali melakukan apa pun. 

Tanda Peranakan Jatuh #11:  Kerap Kembung Perut


Kerap kali terjadinya kembung perut. Ia disebabkan oleh angin mudah masuk dari perut dan dari rahim anda. Sehingga badan anda berangin dan kerap sangat kembung perut. Perut juga terasa seperti dicucuk kerana angin dalam perut dan rahim yang menyebabkannya.

Tanda Peranakan Jatuh #12:  Badan Demam Selepas Asar


Pernah tak demam selepas asar? Ya, mungkin ia normal. Ia juga adalah tanda dimana peranakan wanita jatuh.  Selepas asar adalah masa yang segala penyakit kita hadapi akan dirasai oleh tubuh badan. Segala kepenatan akan dilepaskan selepas asar. Sebab itulah setengah orang akan mudah tidur malam dan setengah orang tidak mudah ketika penat.


Itulah dia tanda peranakan jatuh bagi wanita. Amat bahaya jika anda menghadapi tanda-tanda yang saya kongsikan tadi. Segeralah berjumpa doktor atau pakar untuk membuat rawatan dan mengenalpasti masalah yang anda hadapi.



2 ulasan:

Sunah Sakura berkata...

seramnya kalau jadi macam ni...pernah baca, kena pergi klinik kan, nanti doktor akan tolak masuk ke dalam semula...betul ke?

Rina Zul berkata...

ya betul.. nt doktor tolak ke dalam. tapi boleh juga buat senaman untuk naikkan peranakan. Nt baca blog, kita update tentang senaman tu pula. hehe