Pokok Kaktus Dapat Serap Sinar Radioaktif / Radiasi Laptop Anda

Ya, memang betul. Itulah yang dikomen oleh seseorang kawan fb di status sis haritu. Katanya, kaktus dapat menyerap sinar radioaktif atau radiasi dari komputer atau laptop kita. So, masalah pening kepala atau migrain dapat dihalang atau dikurangkan.

Okey dah ingat siapa yang bagitau tu, Puan Lin yang bagitau, letak kaktus di meja supaya sakit kepala dapat dikurangkan. Oh yeahhh a big clappp for Puan Lin.. pap pap pap *Tepuk tangan*



Alhamdulillah, dalam banyak-banyak komen, komen Puan Muda Lin tu yang bernas dan sis cuba buat sekarang ni. Memang dah target nak beli cactus banyak-banyak. Tapi untuk pengetahuan anda, sebenarnya terdapat beberapa lagi pokok yang boleh menyerap radiasi. Antaranya adalah pokok lidah buaya, lidah mertua (ni betul ada tau, bukan sis main sebut je), Tanaman Laba-laba dan daun sirih. 

So korang pilihlah nak beli yang mana letak di meja. Sis rasa kaktus yang cantik dan uniklah. Tapi kalau nak meja u all sejuk sejuk sikit, letaklah pokok lidah buaya. Ia dapat menaikkan suasana sejuk dan segar juga. 


Betul Ke Kaktus Dapat Serap Radiasi?




Berbalik kepada topik sebenar, pokok kaktus dapat menyerap sinar radioaktif atau radiasi laptop ini adalah kajian dari NASA. So ada buktinya dan bukan main cakap je okey.  Setelah diselidik dan dikaji, gelombang radioaktif ditarik secara efektif oleh pokok kaktus ini. Ia mempunyai elemen-elemen tarikan gelombang yang selamat. So tak de masalah kalau korang nak letak kaktus sebelah laptop ke, atas meja ke, tepi tangan ke, jangan letak dalam mulut sudah. Tu nak 'pengsan' namanya!

Kaktus atau nama keluarganya adalah famili Cactaceae dimana ia tumbuh dengan masa yang panjang walaupun tiada air. Walau bagaimanapun, korang kena siram air 3 hari sekali je ya. Biarlah ia segar dan hidup dengan aman serta dapat menjalankan tugas menyerap radiasi laptop anda dengan baik.

Selain letak berdekatan laptop, pejabat, dapur, anda boleh letak di ruang tamu atau kebun taman rumah anda juga. Banyak khasiatnya. Cantik pulak tu. Untuk pengetahuan anda, kaktus bukan sahaja dapat serap radiasi dari laptop anda, tapi dari fon anda atau dalam seluruh rumah pun boleh. 

Hebatnya kaktus. Sis ingat nak cari lagi untuk decorasi home office ni. satu je tak cukup tau. Apapun, sis tak pening kepala pula buat kerja mengadap laptop hari-hari sejak ada si kaktus ni!

Catat Komen

2 Ulasan

Siti Awadah berkata…
macam best pula letak kat meja office... comey plak tu =D
Rina Zul berkata…
best ... rasa segar sangat. hehe. ni pon otw nk tambah pokok kecik lg.