Kenapa Wanita Perlu Makan Jamu?

Waktu Rin umur 20 tahun, ada seorang kakak indonesia ni, cantik wajahnya, licin dan mulus. Tubuh pula kurus tapi tak kurus sangat, bentuk body memang cantik lah. Tak boleh lawan. 

Waktu tu, darah muda. Terasa asyik nak cantik je. Rin sendiri taktahu nak buat apa dan macam mana nak cantik waktu tu. Maklumlah time tu rasa kulit kusam, badan tak de energi sangat, boring dan tak menarik.

Bila bersembang dengan akak tu, of course i do ask her about her beauty. Rin tanya dia macam mana akak jaga kecantikan.. akak ni cantik sangat-sangat. Taktau nak cakap macam mana lagi, kulit flawless, kurus, ramping, aset besar.. opps!

Dia hanya tersenyum dan kemudiannya dia beri beberapa tips buat Rin. Banyak ke kak tips kecantikan akak? Kalau banyak, saya nak catatlah hehe. Oh ya, untuk pengetahuan korang, time tu aku memang tengah pegang buku nota dan pen. Maklumlah time study dulu cita-cita daku nak jadi wartawan, tapi lpas tu minat jadi penulis pula.

So akak tu benarkan aku catat tips dia.

Selective Focus Photography of Standing Between Buildings


Katanya "Wanita Perlu Makan Jamu"

Aku pun bertanya kenapa. Banyak sebabnya kenapa wanita perlu makan jamu. Dia bercerita lagi dimana kampungnya di Indonesia ada orang tua yang awet muda kebanyakannya. Boleh dikatakan tu semua tok nenek dia atau ahli keluarga dia jugala. 

Mereka ni orang lama-lama yang memang dah amalkan jamu sejak zaman dulu-dulu lagi. Nak kata sebelum merdeka tu Wallahualam tapi lama la, Cuba bayangkan tok nenek kita dulu muda-muda, ha.. dari zaman tu lagi mereka ni dah makan jamu. 

Tetapi apa fungsi jamu? Kenapa wanita perlu makan jamu?

1.  Jamu pada zaman dulu-dulu diertikan sebagai herba-herba khas untuk wanita dan lelaki. Bukan wanita je yang perlu makan jamu ni sebenarnya, lelaki pun boleh. Tapi selalunya lelaki makan jika ada masalah dalaman, manakala perempuan makan jamu untuk kesihatan dan kecantikan tubuh badan.

Bermaksud, apabila diertikan sebagai herba, ia mempunyai khasiat dan manfaat yang terbaik untuk kesihatan mahupun kecantikan seseorang.

2.  Jamu adalah herba pilihan.  Ada yang jadikan manjakani atau kacip fatimah sebagai jamu. Ada juga yang jadikan ginseng, pueraria mirifica sebagai jamu contohnya. Bermaksud, lain jamu lain khasiatnya tetapi kebanyakan jamu dahulu kala adalah untuk khasiat dalaman wanita seperti untuk stabilkan hormon, kecutkan rahim dan lain-lain lagi.

3.  Sesuai untuk semua. Jika nak cantik, makan jamu yang kandungan herbanya untuk cantik. Jika nak hormon stabil, makan jamu yang ada kacip fatimah atau manjakani, jika nak sihat dalaman, begitu juga makan jamu kandungannya manjakani. Jika nak aset payudara dan punggung besar, makanlah jamu yang kandungannya ada pueraria mirifica. 

4.  Perbaiki tubuh badan anda dengan selamat. Tubuh badan kita ibarat sebuah mesin, jika mesin tersebut bekerja keras atau rosak sedikit, pasti akan rasa sakit buat kita. 

Sebagai contoh, kita tak sedar yang minuman sejuk atau ais itu tidak elok untuk rahim dan mengembangkan rahim, oleh itu, apabila makan jamu, rahim akan bertambah elok seperti biasa. Itulah sebab kenapa wanita perlu makan jamu. (Sebab ini pun mak bidan pernah bagitau kat saya waktu urut dahulu).

Woman In Red And Black Long Sleeved Top And Headdress

5.  Jamu juga dapat menguatkan rahim dan memperelokkan peranakan khasnya bagi mereka yang pernah rahim jatuh. Selepas urut peranakan, sunat untuk makan jamu supaya ia dapat menyihatkan rahim anda.

6.  Khasiat yang pelbagai juga boleh diperoleh seperti dapat kuruskan badan dan berikan bentuk badan yang lebih ideal. Jika anda nak berdiet tetapi dalam masa yang sama, nakkan tubuh badan yang cantik, mantap dan ummm, jangan lupa untuk makan jamu terutamanya jamu yang kandungannya pueraria mirifica. 

Sebab khasiatnya memang dapat mengurangkan lemak badan berlebihan, menyeimbangkan tubuh badan, memberikan tubuh badan lebih ideal dan membesarkan punggung serta payudara dengan berkesan. Ini menjadikan tubuh badan wanita lebih cantik.

7.  Kenapa wanita perlu makan jamu juga adalah kerana ia dapat melancarkan peredaran darah anda. Jika darah lancar, ia juga dapat elakkan daripada kotoran darah yang menyebabkan jerawat, bisul dan lain-lain lagi. 

Tubuh juga lebih bertenaga dan lebih mudah untuk bergerak sana sini bagi melakukan ibadat. Niat nak cantik dan sihat dengan memakan jamu ini haruslah betul. Kalau niat salah, macam-macam boleh jadi. 

Hasil carian imej untuk jamu biji

Bukan apa, jamu ni juga melibatkan pantang larangnya seperti harus minu air masak lebih banyak setiap hari, jaga kesihatan jangan makan benda berminyak sangat. Semuanya untuk kesihatan juga. Jamu akan bertindak dengan mudah dan berkesan. 

Tetapi depend pada tubuh badan juga, ada orang badan tak sesuai makan jamu biji tu sebab badan cepat sangat terasa panas.  Jadi tak salah untuk tukarkan kepada jamu yang berbentuk cecair.

Alhamdulillah sis mengamalkan jamu berkonsepkan pati (cecair) iaitu Jus Aimra'a yang mudah diserap dan memberi khasiat tubuh badan dalaman dan luaran untuk kesihatan dan kecantikan.  Sebenarnya, ia adalah minuman botanical delima, kurma dan pueraria mirifica serta mempunyai kandungan manjakani juga kacip fatimah.


Khasiat Jus Aimra'a adalah dalam menstabilkan hormon haid dari masalah tidak datang haid ataupun terlalu kerap datang haid. Alhamdulillah ia benar-benar membantu sis suatu masa dahulu. Pada awalnya dulu berat sis dalam 78 kg , bila diet dalam masa yang sama makan jamu, sis macam tak yakin boleh ke.. Alhamdulillah berat dah turun 60 lebih dan kini, tak terasa nak makan banyak-banyak macam waktu chubby dulu, dulu asyik nak makan je. Rupanya jus Aimra'a ni cepat buat kita kenyang juga. Memang terbaiklah!

Lagi satu, sis memang bercita-cita sangat nak aset payudara besar huhu. Amalkan secara konsisten, memang suami pun dah tegur perbezaan. Memang serius saiz payudara dan punggung pun lebih mantap dan besar. Asbab kandungan pueraria mirifica. Itulah dia kenapa wanita perlu makan jamu, sis sendiri dah alaminya.


Jika berminat untuk pembelian Jus Aimra'a, Klik WASAP.


Catat Komen

1 Ulasan