50 Kelebihan Makan Jamu Wanita Wajib Ambil Tahu!

Jamu.. Jarang sekali kita jumpa wanita yang betul-betul amalkan jamu dan ikut petua nenek dahulu kala. Adapun mereka ini sudah makan produk jamu yang dipasarkan di luar sana, bukanlah jamu asli seperti dahulu. Namun, khasiatnya kebanyakannya adalah sama selagi mana bahan-bahan yang digunakan sama dan cara penghasilan jamu tersebut tidak melibatkan bahan kimia, bahan luar asing dan lain-lain lagi.  Pendek kata, segala khasiatnya masih kekal dalam jamu tersebut.

Hasil carian imej untuk jamu

Sekarang ni dah macam-macam produk jamu dijual di luar sana, tapi wajiblah kita pilih yang terbaik. Sama juga caranya bagaimana nak pilih produk kesihatan wanita terbaik dan selamat di pasaran

Sebelum tu, korang perasan tak kenapa minah-minah indon ni macam cantik-cantik, i mean diorang ni macam gebu-gebu dan mantap-mantap sikit ah.Haha. Maaf ye bahasa wow sangat. Salah satu sebabnya adalah mereka ini mengamalkan makan jamu atau herba.

Khasiat herba ni bukan kaleng-kaleng tau. Kalau dikaji secara sainstifik, ia berfungsi sebagai ubat juga, penawar ya juga malah energy booster pun ada.  Macam-macam lagilah. 

Sis akan tunjukkan kepada korang kelebihan makan jamu yang wanita harus tahu.  Terdapat 50 kelebihan makan jamu yang korang sendiri takkan sangka dan mungkin tak tahu. Jom lihat satu persatu.

Hasil carian imej untuk jamu

#1  Wajah makin Awet Muda
#2  Menaikkan seri wajah 
#3  Mengurangkan kedutan serta garis-garis halus
#4  Bersifat anti-oksidan yang melambatkan penuaan wajah
#5  Melicinkan kulit sekaligus mencantikkan rupa paras
#6  Menurunkan Berat Badan
#7  Buang lemak berlebihan dalam badan
#8  Buang angin dalam badan
#9  Buang kolestrol badan
#10 Mengatasi masalah haid tidak teratur

#11  Mengurangkan sakit senggugut 
#12 Bantu atasi masalah kurang subur
#13 Mengurangkan masalah Keputihan
#14 Melancarkan Peredaran Darah
#15 Melancarkan peredaran darah dan menyingkirkan radikal-radikal bebas
#16 Menguatkan daya tahan badan serta sistem imunisasi 
#17 Meningkatkan Tenaga Dalaman, Luaran Dan Tenaga Batin
#18 Membuang Toksid Dalam Badan
#19 Mencuci perut dan seluruh tubuh.
#20 Meningkatkan Susu Ibu (bagi sesetengah herba)

#21 Mencegah Kekeringan Dan Menguatkan Otot Dalaman
#22 Menyihatkan dan menyalurkan zat aset wanita (Punggung Dan Payudara)
#23 Merawat jerawat, jeragat dan parut wajah
#24 Mengurangkan gula dan kolestrol dalam darah
#25 Mencegah penyakit mata dan tubuh badan
#26 Mengatasi bau badan dan bau Miss V
#27 Baik untuk kesihatan jantung
#28 Badan lebih ramping dan cantik
#29 Kecutkan rahim dengan baik (bagi yang lepas bersalin)

#30 Buang sisa darah pada rahim (bagi yang lepas bersalin)
#31 Anti kanser
#32 Anjalkan kulit tubuh badan
#33 Mengatasi kentut vagina
#34 Merapatkan otot vagina 
#35 Mengatasi sakit atau rasa tak selesa ketika hampir menopous
#36 Mengatasi atau mengurangkan rasa sakit ketika bersama
#37 Meningkatkan libido atau nafsu syahwat
#38 Mengatasi sembelit
#39 Menguatkan rahim
#40 Mematangkan telur untuk pensenyawaan (Bergantung kepada herba/jamu)

#41 Besarkan payudara dan punggung
#42 Payudara lebih tegang
#43 Menghilangkan gatal-gatal Miss V
#44 Menegangkan Miss V
#45 Mencerahkan puting payudara
#46 Elak perut kembung
#47 Elak rahim bengkak atau kembang (akibat cyst atau penyakit berkaitan)
#48 Melembabkan Miss V (atasi masalah miss v kering)
#49 Mengurangkan luka dalaman seperti pendarahan luka @ haid berpanjangan
#50 Mengurangkan luka luaran seperti jerawat dan sebagainya

Banyakkan kelebihan makan jamu yang ramai tak tahu ni, lepas dah tahu ni, korang boleh decide nak makan jamu atau tak. Sebab jamu tiada paksaan, nak kata sesuai atau tidak dengan tubuh badan. Insyallah sesuai. Tapi pastikan jamu tu benar-benar elok, selamat dan tidak ada bahan kandungan kimia yang lain.

Hasil carian imej untuk jamu pueraria mirifica

Ada je orang buat jamu sendiri, banyak je cara yang boleh korang buat sendiri tapi berbeza-beza juga kandungan dan bahannya. Terpulang pada korang nak letak apa. Macam sis, sis minat sangat jamu berasaskan herba pueraria mirifica. 

My god! Pueraria mirifica punya kesan adalah pada payudara dan punggung, ha mantap gitulah jadinya. Dulu breast macam budak tingkatan 2, sekarang dah macam amateurrrrrkahkah ... normallah. Takmau cakap lebih kahkah. 

Okeylah itu cuma feedback selepas sis cuba Jus Aimra'a yang merupakan minuman botanical delima, kurma, pueraria mirifica. Kenapa sis tak makan jamu biji atau kapsul, sebab macam sis cakap tadi, lain orang lain badan. Badan sis cepat panas makan jamu biji, jadi penyelesaiannya adalah Jus Aimra'a. Sebab ia dalam bentuk cecair, cepat meresap, tak perlu panas badan dan sebagainya.

Memang elok sangat untuk yang nak tubuh badan ideal, sebab sis ni nak diet. Bila minum jus ni, dapat bantu sis kawal makan dan dapat tubuh idaman setiap wanita. hehe.

Maklumlah delima kan penuh antioksida terbaik untuk kulit, jerawat dan sebagainya. Kurma pula beri tenaga.. Pueraria mirifica pula membentuk payudara dan punggung jadi cantik dan besar. Opss takat tu jee kang kata sis promote pula hehe.

Antara feedback yang sis terima dari beberapa pelanggan sis juga adalah:



No photo description available.

No photo description available.

No photo description available.


JOM BACA JUGA:

Kalau korang nak tanya pasal Jus Aimra'a, boleh direct wasap sis juga [KLIK WHATSAPP]

Catat Ulasan

0 Ulasan