REZEKI DATANG BERTALU-TALU SELEPAS AMAL DOA PENDEK INI

Pernah tak rasa down atau jatuh sehingga tidak punya apa-apa? Kita masih mampu makan, hanya diuji dengan kesusahan seperti hutang, anak sakit, tidak ada duit pada hujung bulan, tak cukup itu ini.. Pendek kata, memang ujian dan kita rasa itu dugaan. Pasti pernah alaminya kan?

Tambah-tambah kalau kita ni bekerja yang tak tetap, gaji tiap bulan tak sama. Bisnes pula ada naik turunnya bagi orang yang ada bisnes sendiri atau memang menjana pendapatan mengikut komisen. Tidak juga dinafikan walaupun bekerja makan gaji, tetap ada orang yang sering merasa 'tak cukup'.

Pasti anda tertanya-tanya kenapa dan mengapa? Itu semua tidak penting, selagi kita tahu usaha itu berkat, halal dan kita usaha sebaik-baiknya. Yang menjadi persoalan adalah bagaimana nak buat rezeki datang bertalu-talu?


REZEKI DATANG BERTALU-TALU KERANA AMALAN

Ya, amalan sangat penting dalam hidup kita. "Kerana 80% dari kejayaan kita hadirnya daripada amalan kita juga berbanding usaha" (berdasarkan kata Founder Nurraysa, Puan Aini Zulkepeli).

Antara amalan yang menjadi kepentingan atau utama untuk menjemput rezeki datang bertalu-talu dalam kehidupan kita seharian juga adalah DOA.

Terdapat banyak doa yang boleh kita amalkan untuk memjemput rezeki atau menjadikan rezeki datang bertalu-talu. Antaranya adalah doa-doa pendek yang terkandung dalam Al-Quran. Selama ini, kita sedia maklum bahawa Al-Fatihah pun dapat memudahkan kita jemput rezeki, tetapi berbeza situasinya dengan setiap doa dan fadhilat yang kita inginkan. 

DOA HARUSLAH JELAS DAN TEPAT

Doa yang kita bacakan perlulah jelas dan tepat maknanya dengan apa yang kita nak. Jika nak rezeki melimpah ruah, amalkan doa berkaitan rezeki. Jika nak rezeki zuriat, amalkan doa yang sesuai dan begitu. Tapi kebanyakan doa membawa fadhilat yang sama yang bagi namanya 'rezeki' cuma ia tidak khusus dan spesifik, rezeki apa. Sama ada, duit, kesihatan, kebahagiaan dan lain-lain lagi.


DOA REZEKI DATANG BERTALU-TALU

Jom amalkan beberapa doa rezeki datang bertalu-talu ini. Semuanya adalah doa-doa pendek yang juga terkandung di dalam Al-Quran.

DOA #1 REZEKI DATANG BERTALU-TALU 

Innahaza larizzkuna maalahu minnafaad



DOA #2 REZEKI DATANG BERTALU-TALU 

Ya Razzaq Dzulquwatil Mateen Urzuqni

Image may contain: text that says "DOA PENAMBAH REZEKI (Yaa razzaq dzul quwwatil matiin) Wahai Dzat pemberi rezeki yang mempunyai kekuatan lagi sangat kokoh (QS. Adz-Dzariyat [51] : 58) (Urzuqni) Berilah hamba rezeki"

Boleh amalkan 2 doa pendek tersebut untuk rezeki datang bertalu-talu, namun jangan lupa juga amalkan doa Nabi Yunus ini supaya mendapat keampunan atas dosa-dosa lalu kita dan dipermudahkan urusan yang akan mendatang.

lailahailla anta subhanaka inni kuntu minadzolimin

Image may contain: one or more people and text

Semoga bermanfaat. Terima kasih membaca. 

Catat Komen

0 Ulasan