5 Rutin Harian Surirumah, Suami Wajib Tahu!

Sedar tak sedar, bermula dari bangun pagi je, isteri atau suri rumah akan menggunakan tenaga yang banyak untuk melakukan kerja harian walaupun surirumah hanya duduk di rumah.  Paling penting, surirumah juga memerlukan kesihatan yang baik untuk melakukan tugas atau rutin harian.


Itu tidak termasuk dengan nak melayan anak yang meragam dan buat hal! Jadi, banyakkan kerja atau rutin harian surirumah ni? Suami wajib ambil tahu sebenarnya, barulah korang akan sedari betapa banyaknya kerja seorang insan yang bernama isteri surirumah ini.


Siapa kata isteri duduk rumah tak penat ? Walaupun tidak bekerja secara di luar atau melakukan kerja lain, hakikatnya surirumah lagi penat dari orang bekerja di luar.. Terdapat banyak rutin harian surirumah yang suami wajib ambil tahu. Jom lihat satu persatu.



rutin harian isteri


RUTIN HARIAN SURI RUMAH [SUAMI WAJIB TAHU]


1. Menyediakan Makan Minum Suami Dan Anak-Anak


Siapa lagi yang akan menyediakan makanan untuk suami dan anak-anak kalau bukan si isteri. Ia merupakan rutin surirumah yang wajib dilakukan setiap hari. Sediakan makan pagi, makan tengahari, makan malam dan sebagainya. Kalau suritumah tak lakukan rutin ini, pastinya tak berasaplah dapur rumah tu!


2. Menyediakan Keperluan Suami Dan Anak-Anak


Kenapa suami tak semua reti urus keperluan sendiri? Sebab kadang-kadang sikap lelaki memang tak berapa reti nak urus-urus ni hahahha jangan kecam. Tapi ada je suami yang jenis pandai urus sendiri. Cuma tak ramaila, bagi suami yang ada isteri ni akan berharap isteri yang urus keperluan suami dan anak-anaknya. Sebab isteri lagi peka, teliti, memahami dan prihatin bab-bab keluarga ni. Secara automatiknya, ia adalah rutin harian surirumah yang suami wajib tahu.


3. Membasuh Baju Dan Mengemas Rumah


Sudah menjadi rutin dan kerja harian bagi para surirumah menguruskan hal-hal peribadi rumah seperti basuh baju, memasak, kemas rumah dan lain-lain lagi. Sedar tak sedar, dari pagi dok kemas rumah sampai ke tengahari, lepas tu sambung masak tengahari. Kemudian solat dan jaga anak dan lain-lain lagi. Suami balik kerja, jangan ingat isteri tak buat apa-apa ok!


4. Layan Kerenah Dan Ragam Setiap Anak


Kalau yang belum ada anak, akan sibuk untuk bab memasak dan mengemas, tapi kalau dah ada anak, rutin harian surirumah penting sekali adalah menguruskan hal anak-anak. Surirumah inilah yang akan melayan kerenah dan ragam setiap anak-anak. 


Ia termasuklah hal-hal seperti mengajar anak, bermain dengan anak, meluangkan masa dengan anak dan lain-lain lagi. Apabila suami pulang ke rumah, suami hanya bermain-main dengan anak. Jadi di sini kita lihat bahawa, rutin isteri atau surirumahlah untuk melayan dan menjaga anak selalunya.


5. Siapkan Makanan 


Siapkan makanan untuk tengah hari hingga malam kepada suami dan anak-anak. Kalau tinggal serumah dengan mertua atau family sendiri, lagi bertambah kerja rumah. Tak boleh duduk sahaja diam-diam walaupun surirumah. 


Kalau bekerja sendiri di rumah tapi tinggal dengan family mertua memang tak boleh duduk sahaja! Nanti takut dia tak tahu kita buat kerja online tu adalah sedang bekerja. hihi. melainkan family tu faham.


masalah surirumah


Kadang-kadang, surirumah akan memikirkan tugas yang perlu dilakukan setiap hari sehingga tak sedar bahawa mereka tak ada masa untuk diri sendiri. Bila lakukan rutin surirumah ini, memang susah sebab kita bukan robot, Pasti letih dan penat sepanjang hari!


Tak mudah jadi seorang isteri, bukan senang nak jadi senang. Bukan mudah nak jadi " superwomen " kepada ahli keluarga. 


AMALKAN KURMA AJWA SETIAP HARI SEBELUM LAKUKAN KERJA, TENAGA SEPERTI SUPERWOMEN!


RUTIN HARIAN SURIRUMAH


Ramai surirumah yang mengambil inisiatif hebat untuk menguatkan tenaga sepanjang hari dengan makan Kurma Ajwa RIHURA setiap pagi. Sememangnya tenaga menjadi seperti "superwomen"! 


rutin harian surirumah


Tak ada rasa penat, sentiasa bersemangat, tenaga sentiasa power walaupun dari pagi lakukan tugas rumah. Lepas ni, isteri pun kisah nak lakukan tugas harian dan rutin surirumah yang suami tak tahu ni.


Memang power Kurma Ajwa RIHURA ni, bukan kuat untuk tenaga luaran sahaja, malah baik untuk dalaman juga. Suami isteri yang nak bertenaga sepanjang hari dengan mudah, senang dan berkesan sangat, jom amalkan kurma Ajwa Asli Madinah Original dari Rihura ini.


rutin harian surirumah


Mommies nak jadi superwomen? KLIK DI BAWAH.

SAYA NAK

SAYA NAK

SAYA NAK


NAK HADIAHKAN UNTUK SURIHATI ANDA? 

SERENDAH RM 10.60, AJWA SAMPAI DEPAN RUMAH!

PILIHAN PAKEJ DARI RM10.60 SEHINGGA RM110.


RUTIN SURIRUMAH



KLIK WASAP DI BAWAH:

SAYA NAK

SAYA NAK

SAYA NAK


rutin harian surirumah

3 ulasan:

ajuyarashid berkata...

Kurma Ajwa ni wajib ada kat rumah. Membekal kan tenaga segera untuk suri rumah mcm AR. BTW singgah follow sis rina

Rina Zul berkata...

betul, dapat kurma ajwa rasa lega! terbaik sis :) tq follow dan singgah.

mamapp berkata...

kaum wanita kena jadi ironlady .. tenaga mmg penting

WAJIB BACA

Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Me...