Recent Posts

PERHATIAN SUAMI YANG ISTERINYA BERPANTANG

ALHAMDULILLAH, SEPANJANG BERPANTANG TAK PERNAH MENGECEWAKAN. Ya inilah kisah kebanyakan wanita yang betul-betul menjaga pemakanan dan gaya hidup ketika berpantang. Mereka ini ambil inisiatif untuk amalkan makanan semulajadi dan makanan sunnah waktu berpantang.


Tak terkecuali, mereka juga mengamalkan Ajwa Asli Madinah semasa berpantang. Bila sebut berpantang, pelbagai ragam dan masalah kepada ibu ibu yang sedang berpantang. Apabila seorang suami yang memahami keadaan isteri sedang berpantang sering kali memikirkan masalah yang dilalui oleh isteri tu.


SUAMI KENA TAHU, Antara masalah yang dialami oleh isteri berpantang atau ibu berpantang ini adalah:-

  • Kesihatan isteri selepas melahirkan anak.
  • Anak kecil yang baru lepas lahir menginginkan susu yang cukup.
  • Fikir makanan yang terbaik untuk ketika dalam pantang.
  • Menginginkan isteri cepat sihat & bertenaga kembali.
  • Menginginkan apa yang terbaik untuk isteri dan anak.


Itulah masalah suami yang jaga isteri berpantang betul tak? Tapi isteri sendiri pun ada macam-macam hal nak fikirkan . Ada yang nak ke toilet pun risau, yela waktu berpantang tu macam-macam kisah dan masalah.

Tapi alhamdulillah isteri boleh tarik nafas lega dan tak risau lagi bila dah start buat amalan pemakanan terbaik ini. Suami yang isterinya berpantang kena peduli dengan pemakanan isteri dan gaya hidup isteri. Pendek kata, bagi penjagaan terbaik buat isteri.




AJWA ASLI MADINAH BUAT ISTERI BERPANTANG


Dengan adanya Kurma Ajwa dari RIHURA, alhamdulillah sangat membantu kepada isteri semasa berpantang. Suami tarik nafas lega bila isteri lebih bertenaga, susu badan lebih banyak untuk menyusu bayi dan lebih lancar hormon/darah. Alhamdulillah ini semua asbab amal makanan sunnah kurma Ajwa Rihura.

Penting untuk anda tahu khasiah buah syurga kegemaran Nabi SAW ini. Tak sama macam kurma biasa yang lain. Kandungan kurma Ajwa Rihura adalah seperti berikut:-

🔸
Kalium – sangat baik untuk pertumbuhan tulang dan gigi pada calon bayi yang sedang dikandung. Ia juga berperanan mengawal denyut jantung dan tekanan darah.

🔸
Karbohidrat – Glukosa dan
juga fruktosa yang terkandung dalam buah kurma berperanan cukup penting untuk menambah kekuatan sang ibu saat proses persalinan berlangsung.

🔸
Hormon oksitosin – berguna dalam memperlancar proses persalinan dan memperlancar air susu ibu ketika berpantang.



🔸
Zat Besi & Vitamin B – berfungsi dalam proses pembentukan sel darah merah sehingga mampu mencegah anemia.

- Buah kurma memiliki kemampuan mengembalikan stamina setelah ibu melahirkan.
- Kurma kaya akan kandungan serat, protein dan glukosa, kadar gulanya sangat tinggi bagi sistem tubuh sehingga mudah terserap oleh tubuh dan diubah menjadi tenaga dalam waktu singkat.

🔸
Kalsium – Membantu menambahkan susu ibu agar anak sentiasa kenyang.
- susu yang banyak juga memudahkan para ibu menyimpan untuk stok pada hari akan datang.
- Menjadikan susu lebih pekat.




Di samping makan Kurma Ajwa yang berkhasiat, penyediaan makanan utama juga perlu dijaga dengan baik. Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura yang sangat elok diamalkan oleh wanita berpantang ini boleh diamalkan pada waktu pagi, snacking time tengahari, petang dan juga malam.


Terima kasih SUAMI untuk hadiah Kurma Ajwa dari RIHURA








Dapatkan Kurma Ajwa Original Madinah Rihura sekarang:






Dapatkan Kurma Ajwa Original Madinah Rihura sekarang:



Apa lagi para suami semua, jom hadiahkan kurma ajwa Rihura buat para isteri tercinta. Semoga menjadi asbab untuk kesihatan ibu dan bayi.


Dapatkan Kurma Ajwa Original Madinah Rihura sekarang:

Catat Ulasan

0 Ulasan