RINA ZUL : Makanan Diet
Memaparkan catatan dengan label Makanan Diet. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Makanan Diet. Papar semua catatan

Ahad, 4 Julai 2021

Diet Kurus Dengan Kurma Ajwa Rihura | Jadual Diet PERCUMA

Alhamdulillah, sejak amal kurma ajwa madinah  original segar dari Rihura, sis dapat turunkan berat badan 2KG dalam masa 1 minggu. Haa puas hati sangat. Dulu kemain susah la nak turun 1 kg pun. Tapi bila makan kurma ni, dapat kawal makan, tak makan tahap gelojoh atau nafsu makan macam dulu-dulu hahahah. Sabo jela. Tapi tula kenyataannya.


Sis syukur sangat sebab nampak ruang dan peluang ni. Dulu sis jenis payah sangat nak turunkan berat badan, tapi sekarang macam senang sangat rasa. Apa lagi, selalu amalkan Kurma Ajwa Asli Madinah ni setiap hari 7 biji pada waktu pagi. Pastu korang rasa tengahari sis makan jam berapa? 


Kalau dulu pukul 11-12 tengahari wajib makan tengahari makan berat macam nasi, tapi sejak makan kurma tu, sampai ke 3 petang kadang-kadang sis lupa nak makan tengahari. Sebab tak lapar! sebab rasa masih kenyang lagi. ehehhe. Macam kelakar pun hado jugak! 

Oh ya, sis bukan makan macam tu je kurma tu.. Kiranya sehari tu banyak kali la sis makan. Jom lihat jadual diet dengan makan kurma Ajwa. Kurma Ajwa adalah kurma yang 100% tak diawet gula dan semulajadi. Tapi korang kena lah cari kurma Ajwa yang ditanam di Madinah atau Asli Madinah, itulah yang paling terbaik. Kurma Kegemaran Nabi Muhammad SAW.



Jadual Diet Dengan Kurma Ajwa Rihura


Dalam entry ini, sis belanja korang jadual diet dengan kurma ajwa ni. So korang boleh ikut panduan dan contoh pemakanan ajwa ni untuk diet dengan lebih baik. InshaAllah.