RINA ZUL: makanan ikhtiar hamil
Memaparkan catatan dengan label makanan ikhtiar hamil. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label makanan ikhtiar hamil. Papar semua catatan

Khamis, 26 November 2020

Minum Kelapa Bakar - Tips Ikhtiar Hamil Dan Lancarkan Period

5:37 PTG 2
Minum Kelapa Bakar - Tips Ikhtiar Hamil Dan Lancarkan Period

Ini adalah tips dari seorang Ustaz dari Melaka seingat Rina. Kisah ustaz ni merawat guna kelapa bakar ni macam pernah viral dulu, tak ingat dah. Tapi memang betul sebab Rina sendiri pun pernah wasap dengan ustaz ni dan ada masa nanti insyallah nak berjumpa juga.

Kelebihan minum kelapa bakar ini adalah supaya dapat lancarkan haid ini pendapat rina lah sebab rina dah cuba. Alhamdulillah haid terlebih banyak tu dia dah berhenti tau. Istihadah tu la dah tak ada sebab salah satunya rina amalkan minum ni setiap kali hujung-hujung hari haid nak habis tiap bulan tu.

Ehh cakap berbelit pulak. Hope korang paham lah hehe.

kelapa bakar ikhtiar hamil

Kelebihan minum kelapa bakar ni keduanya adalah sebab nak ikhtiar hamil. Rina pernah pergi Ruqyah di Sungai Buloh dengan Ustaz Salleh Malek, femes juga ni kalau tengok kat Youtube dulu-dulu.

Ustaz tu pun gunakan kelapa bakar juga untuk wanita-wanita yang ada masalah atau nak berubat. Walaupun bukan kerana benda-benda penyakit / perubatan, tetapi kadang-kadang sakit atau gangguan ni mempengaruhi tubuh juga. Jadi, kata Ustaz ni, kelapa membantu menambah baik dalaman tubuh badan kita terutamanya para wanita yang belum hamil atau tak tahu ada masalah apa.

Ini kalau dikaji-kaji perubatan dan dalam Islam pun, ada hikmahnya insyallah. Walaupun doktor perubatan kata tak ada kena mengena, tapi rina yakin sebab rina cuba dan dah rasa lebih baik dari sebelum ni. Tahlah kadang-kadang macam terbayang darah period tersumbat ke apa ke. tapi lepas minum ni rasa lebih baik dan better sangat. Alhamdulillah.


Ini cara buat kelapa bakar:

1. Beli kelapa. Rina buang sabut sikit sebab takut terbakar teruk pulak sabut tu kalau bakar nanti.

2. Bakar atas api dan masukkan serai yang dititik dan halba sikit.

kelapa bakar ikhtiar hamil

3. Tunggu sampailah panas atau mendidih airnya

4. Baca selawat, niat, doa dan minum.


kelapa bakar ikhtiar hamil

Insyallah dipermudahkan urusan dan moga-moga anda semua mendapat kesembuhan atas apa jua penyakit anda semua terutamanya wanita yang ada masalah dalaman, haid tak stabil dan juga yang sedang ikhtiar hamil. Insyallah rezeki tu milik kita, yang penting kita yakin pada Allah SWT.