TOP 10+ Makanan Tambah Susu Badan Dengan Meriah

6:16 PG 4
Sebagai seorang ibu yang menyusukan anak, anda mungkin mempunyai banyak persoalan dalam fikiran anda, betul tak? Jika anda prihatin dengan kesihatan dan pertumbuhan si kecil anda, pasti anda ingin melakukan sesuatu yang terbaik untuk si kecil anda.

Salah satu persoalan terpenting yang dimiliki seorang ibu yang menyusukan anak adalah apa yang harus dimakan pada tempoh penyusuan untuk memastikan bekalan susu yang baik dan banyak. Ianya supaya makanan tambah susu badan ini benar-benar berkesan.

Fasa menyusukan bayi adalah ketika ibu memerlukan banyak perhatian berkaitan dengan makanan dan kesihatan. Apa sahaja yang dimakan oleh anda dalam tempoh ini sangat penting untuk pemulihan selepas bersalin. Ia juga akan mempengaruhi jumlah susu yang dihasilkan secara langsung.

Terdapat makanan tertentu yang dapat menambahkan susu badan dengan banyak untuk para ibu. Susu ibu mengandungi semua nutrien utama yang diperlukan untuk pertumbuhan keseluruhan dan perkembangan otak bayi yang baru lahir.

Berikut adalah senarai 10 makanan tambah susu badan dengan meriah. Makanan ini membantu bukan sahaja meningkatkan pengeluaran susu ibu, tetapi juga kembali sihat, selepas kehamilan dan kelahiran bayi anda!

1 - Oat


Oat merupakan makanan penambah susu ibu yang paling terkenal. Oat mempunyai kepekatan beta-glukan diet yang lebih tinggi daripada makanan lain. Rasanya pula sememangnya amat sedap jika dimakan bersama makanan kegemaran anda.

Cara menggunakan oat adalah dengan dimasak dan diisi dengan buah, muffin, biskut atau kek. Ia bukan sahaja dapat memberikan tambahan rasa yang sedap, namun dapat memberikan tenaga tambahan kepada anda.

2 - Lobak

Khasiat Dan Kebaikan Lobak Merah Yang Perlu Anda Tahu!

Lobak sememangnya penuh dengan beta-karoten yang sememangnya amat elok untuk badan anda ketika anda tengah menyusukan bayi anda. Lobak adalah sumber karbohidrat yang sihat dan juga dapat meningkatkan kalium anda.

Sering makan lobak merah juga merupakan kaedah terbaik yang dapat membantu mengurangkan berat badan anda selepas bersalin, selain merupakan makanan tambah susu badan dengan meriah.

Kupas dan potong lobak tersebut pada satu masa dan simpan di dalam peti sejuk untuk memudahkan anda makan. Ia juga amat sedap jika dibuat jus dan juga dimakan bersama sup kegemaran anda.

3 - Halia

Amalkan Makan Halia Selama Seminggu, Kesannya Memang Menakjubkan

Adakah anda masih mempunyai halia, gula-gula halia atau halia yang tersisa dari dapur anda ketika ibu anda memasak sup? Tahukah anda, halia adalah makanan tambah susu badan yang baik serta dapat menambahkan susu dengan banyak.

Banyak resepi dari Asia dan India memerlukan halia dalam masakan, jadi luaskan menu anda dan cuba memasak masakan antarabangsa yang diilhamkan oleh halia.

Sekiranya anda penat dan tidak mempunyai masa untuk memasak, halia juga boleh dimakan secara mentah.

4 - Air

Air putih ternyata mengandung kalsium | metrobali.com

Walaupun air bukan makanan secara teknikal, tetapi ia merupakan aspek yang paling penting untuk meningkatkan bekalan susu ibu. Anda tidak perlu minum air dengan kuantiti yang banyak dalam masa sehari. Cukuplah dengan meminum 8 gelas (64 auns) sehari adalah sesuatu yang perlu anda titik beratkan. 

Pada peringkat awal penyusuan bayi anda, perlunya memiliki sebotol air di sebelah tempat anda menyusukan bayi anda. Ianya adalah untuk membantu anda dari terhidrasi dan meningkatkan kuantiti susu badan anda.

5 - Bawang Putih

Bukan Hanya Sekadar Pelengkap Bumbu Dapur, Ini Manfaat Bawang ...

Bawang putih dianggap salah satu makanan tambah susu badan terbaik yang menyumbang dalam meningkatkan pengeluaran susu dalam kalangan ibu yang menyusukan bayi.

Selain itu, ia dapat menambahkan rasa baru dalam pengambilan makanan harian anda dan kita semua tahu manfaat kesihatan lain dengan memakan bawang putih ini. Ia juga dapat membantu bagi bayi yang menderita kolik. 

Bagi orang yang tidak menyukai rasa bawang putih, anda boleh membeli pil bawang putih yang dikatakan tidak mempunyai rasa tidak enak dan pada masa yang sama mereka memberikan semua khasiat yang diperlukan seperti bawang putih.

6 - Salmon

Salmon With Smoked Salmon Butter Recipe - NYT Cooking

Ikan salmon kaya dengan asid lemak penting serta Omega-3, yang dianggap sebagai makanan yang sangat baik. Menambah salmon ke dalam diet anda, akan menjadikan susu ibu lebih berkhasiat dan baik untuk tumbesaran bayi.

Ikan salmon sangat senang disediakan, anda boleh memanggang atau mengukus dan dijadikan hidangan utama harian anda.

7 - Kacang

SHARIFAH TRADING: OH NO!!!! KACANG SEDAP TAPI .........

Kacang mengandungi banyak vitamin dan mineral terutama diperkayai dengan Vitamin E dan omega-3. Ianya bebas gluten, dan rendah pada indeks glisemik.

Anda boleh makan pelbagai kacang seperti badam, kacang tanah, kacang tanah atau mencari makanan tambahan daripada badam untuk meningkatkan bekalan susu badan anda.

8 - Ubi Kentang

Begini Cara Betul Nak Simpan Kentang Tahan Lebih Lama.Serius Patut ...

Ubi kentang kaya dengan karbohidrat yang merupakan sumber utama kalium. Ia juga diperkayai dengan vitamin C, B kompleks dan mineral relaksan otot seperti magnesium. Anda boleh memakannya dengan membakar, membuat kuih atau puding untuk pencuci mulut.

9 - Beras Perang

Cara Masak Nasi Putih, Beras Basmathi & Beras Perang Yang Gebu ...

Terdapat penyelidikan yang menunjukkan bahawa beras perang dapat meningkatkan pengeluaran susu badan para ibu. Makanan tambah susu badan ini juga sangat bermanfaat bagi ibu dengan memberikan lebih banyak tenaga dan menyumbang kepada arah hidup yang lebih sihat.

10 - Kurma Ajwa Asli Madinah (Rihura)


Kurma ajwa juga antara buah yang terkenal dalam menambah susu badan dengan banyak. Protein dan vitamin yang terkandung di dalam kurma amat baik untuk para ibu yang sedang menyusukan bayi. Ia tidak terlalu manis tetapi sangat sedap dan diterima tekak para ibu menyusu.

Ia bukan sahaja menambah susu badan, malahan ia juga mampu membekalkan tenaga yang banyak. Tahukah anda, kurma ajwa boleh dicampurkan dengan susu, dimakan secara terus dan juga dimasak dengan hidangan menu utama masakan.

Kesan yang sangat menakjubkan, Kurma Ajwa VIP Gred Premium dari Tanah Madinah ini membuatkan anda benar-benar teruja seolah-olah berada di tanah suci. Dapat juga merasa khasiatnya. Alhamdulillah.





Jom dapatkan Kurma Ajwa Asli Madinah serendah RM 15 di sini. Klik Whatsapp.


Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

4:31 PG 2
Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Mereka ditanam di Kota Madinah. Malahan, dikatakan Kurma Ajwa ini merupakan kurma yang paling terkenal di seluruh dunia dalam kalangan muslimin muslimat.

Ciri-Ciri Kurma Ajwa


Kurma Ajwa berwarna coklat yang sangat gelap dan hampir hitam warna. Kurma Ajwa kaya dengan banyak nutrien. Tekstur kurma Ajwa ini agak lembut dan berair dan rasa manisnya tetap dikekalkan. 

Inilah beberapa sebab kenapa kurma Ajwa ini merupakan kurma nombor satu di seluruh dunia. Rasanya boleh dikatakan sebagai sederhana manis dan lembut. Selain itu bila kita mengunyahnya, terasa seperti satu tekstur yang sedang mencair didalam mulut kita.

Kurma Ajwa muda pula berwarna merah dan terdapat jaluran berwarna emas yang tiada pada kurma lain. Ukuran saiz kurma Ajwa pula tidaklah terlalu besar ataupun kecil. Bentuknya pula lebih kearah bentuk bulat.

Khasiat Kurma Ajwa


Rasanya yang sedap bukan sahaja salah satu manfaat yang anda dapati dari kurma Ajwa ini. Kurma Ajwa dibekalkan dengan nutrien dan juga boleh dianggap sebagai ‘powerpack nutrien’. Walaupun saiznya tidak besar namun ia mengandungi banyak nutrien dan vitamin yang bermanfaat. 

Kurma ini juga mengandungi protein, karbohidrat, serat pemakanan dan lemak yang sihat. Soal vitamin pula, kurma Ajwa diperkaya dengan vitamin A, B6, C, E dan K. Mereka juga mengandungi karotenoid yang merupakan sebahagian daripada keluarga vitamin A dan hebat untuk penglihatan. 

Antara kandungan vitamin lain yang terdapat dalam kurma Ajwa termasuk folat, niacin, thiamine dan riboflavin. Kurma ini juga mengandungi kalsium, kalium, magnesium, phosophorus, natrium, besi, zink, tembaga, mangan dan selenium. Sekarang kita ketahui kenapa pengembara padang pasir sering membekalkan kurma Ajwa ini dalam perjalanannya bukan?


Kelebihan Kurma Ajwa


Ia tidak mengejutkan bahawa dengan kandungan bahan berkhasiat, vitamin dan mineral, kurma Ajwa mempunyai banyak kelebihannya. Berikut adalah beberapa kelebihan yang terdapat dalam kurma Ajwa:

1 - Membantu Proses Pencernaan 


Bulan puasa ini memang mudah untuk kita terkena sembelit atau sukar untuk mencerna makanan. Ianya adalah disebabkan  oleh kekurangan air pada waktu siang hari dan waktu makan yang berubah. Amat digalakkan untuk mengamalkan memakan kurma Ajwa pada bulan puasa.

Terdapat pelbagai kandungan serat yang terdapat di dalamnya. Ianya juga didapati berkesan dalam melancarkan sistem pencernaan dan seterusnya membolehkan usus berfungsi dengan lebih baik.

2 - Meningkatkan Kesihatan Jantung


Selain menggalakkan kesihatan usus besar, kurma Ajwa juga baik untuk meningkatkan kesihatan jantung kita. Eloklah dimakan sekiranya kita seorang yang sangat sibuk dan tiada masa untuk bersenam atau menjaga kesihatan tubuh badan.

3 - Anti-radang 


Antioksida di dalam kurma Ajwa ini dapat membantu melindungi tubuh kita dari jangkitan, meningkatkan kesihatan jantung dan bersifat anti-kanser. Kurma Ajwa ini juga kaya dengan magnesium dan mineral.

Ia amat dikenali dengan kelebihannya dalam anti-radang. Kurma Ajwa mempunyai ciri-ciri anti-radang yang paling tinggi, sama dengan ubat-ubatan komersial seperti aspirin atau ibuprofen.

4 - Mengurangkan Tekanan Darah 


Magnesium telah digunakan untuk membantu menurunkan tekanan darah. Dan kita ketahui, kurma Ajwa amat diperkaya dengan mineral ini.

5 - Risiko Strok Dikurangkan  


Penyelidik mendapati risiko strok dikurangkan sebanyak 9% untuk setiap 100 miligram magnesium yang digunakan setiap hari.

6 - Kehamilan Yang Sihat 


Satu kajian menunjukkan bahawa memakan kurma Ajwa pada kehamilan dapat membantu proses kelahiran dan kurangnya risiko caesar

7 - Meningkatkan Kesihatan Otak 


Sesetengah kajian mendapati tahap vitamin B6 yang mencukupi dikaitkan dengan peningkatan prestasi otak dan skor ujian yang lebih baik.

8 - Kesihatan dan Kekuatan Tulang 


Jumlah mineral yang banyak dijumpai pada kurma Ajwa menjadikannya makanan super untuk memperkuat tulang dan melawan penyakit yang menyakitkan dan melemahkan seperti osteoporosis.

9 - Gangguan usus 


Kandungan nikotin semulajadi dalam kurma Ajwa dianggap amat baik untuk menyembuhkan pelbagai jenis gangguan usus.

10 - Anemia 


Kurma Ajwa mempunyai warna gelap apabila dikeringkan, kerana kandungan mineralnya yang tinggi. Walau bagaimanapun, tahap besi yang banyak menjadikannya makanan tambahan yang sempurna untuk orang yang mengalami anemia.


11 - Penambah Tenaga 


Kurma Ajwa tinggi gula yang semulajadi seperti glukosa, fruktosa, dan sukrosa. Oleh itu, ia adalah makanan ringan yang sempurna untuk menambahkan tenaga.

12 - Mengekalkan berat badan yang sihat 


Kurma harus dimasukkan sebagai sebahagian daripada diet yang sihat. Ianya terdiri daripada gula, protein dan banyak vitamin penting.

13 - Kesihatan Sistem Saraf 


Vitamin yang terdapat pada kurma Ajwa menjadikan ia satu rangsangan yang ideal untuk kesihatan dan fungsi sistem saraf. Selain itu, ianya juga dapat meningkatkan kelajuan dan kewaspadaan aktiviti otak.

14 - Sesuai untuk pesakit diabetes


Apa yang uniknya tentang kurma Ajwa adalah kandungan gula yang terdapat di dalamnya. Gula tersebut hanyalah monosakarida, iaitu komposisi gula yang paling ringkas dan tak perlu diuraikan lagi. Gula yang didapati dalam Kurma Ajwa adalah lebih bermanfaat, terutamanya bagi pesakit diabetes tahap ke 2.

15 - Khasiat untuk ibu mengandung dan menyusu


Kurma memang sinonim dengan ibu hamil dan menyusu kerana ia dikatakan dapat memberi tenaga yang secukupnya untuk para wanita. Pada bulan puasa kita sering lihat iklan di kaca televisyen, ramai yang kongsikan resepi campuran kurma. Antaranya kurma oat, air rendaman kurma, jus susu kurma, jus bandung kurma dan sebagainya untuk ibu mengandung dan menyusu.

Secara saintifiknya, pakar juga mendapati bahawa kurma Ajwa ini dapat membantu ibu meningkatkan susu badan dan melindungi tubuh mereka daripada penyakit dan pelbagai jangkitan.

16 - Membantu Kesuburan


Kurma Ajwa dapat meningkatkan kesuburan pada wanita ataupun kesuburan kaum lelaki. Kurma Ajwa yang sangat sesuai untuk kesuburan biasanya yang masih dalam keadaan setengah matang atau dalam keadaan masih muda. Kurma Ajwa muda berwarna merah yang cerah dengan kulit luarnya terdapat seperti goresan berwarna emas macam tulisan kaligrafi. 

Selain Kurma Ajwa yang muda, sebenarnya kurma muda dari jenis lain juga berkhasiat untuk kesuburan wanita ataupun lelaki. Antaranya seperti jenis kurma barhee yang berwarna kuning ataupun hijau. Kurma jenis-jenis lain pun boleh juga namun yang paling terbaik adalah kurma Ajwa.

Kandungan dalam kurma Ajwa yang dapat meningkatkan kesuburan iaitu dengan adanya hormon botosin yang berperanan meningkatkan kesihatan Rahim. Kurma Ajwa juga dapat meningkatkan kualiti sperma pada kaum lelaki. Hal ini disebabkan dalam kurma tersebut mengandungi estradiol dan flavonoid dalam jumlah yang banyak.

Harga Terkini Kurma Ajwa


Di Malaysia, harga kurma Ajwa dikatakan memang agak mahal, iaitu mencecah lebih RM100 atas gred dan kualiti. Ianya disebabkan oleh permintaan yang tinggi di pasaran seluruh dunia berbanding dengan jenis kurma lain. Jadi jika anda menemui harga kurma Ajwa yang lebih murah, sila berhati hati kerana dikhuatiri kurma tersebut adalah tiruan ataupun dicampur dengan kurma yang lain.

Sekarang ini, kurma Ajwa ini bukan hanya terdapat di Madinah. Sekarang ini, banyak negara yang berjaya menanam kurma ini sehingga berbuah. Antara negara tersebut adalah Thailand, Indonesia, Afrika, Negara Timur Tengah dan juga negara barat.

Kesimpulannya, buah kurma secara umum mempunyai pelbagai khasiat yang telah terbukti oleh pelbagai kajian seluruh dunia. Ianya juga telah disebutkan dalam al-Quran. Jadi, tak perlu risau jika kita hanya makan kurma biasa kerana ia juga mengandungi pelbagai jenis khasiat dan kebaikan yang tersendiri.

KURMA AJWA ASLI MADINAH VIP PREMIUM
[KELUARAN RIHURA]


Jangan terkejut kalau anda dapati buah kurma Ajwa VIP Premium Rihura ini sangat besar dan sedap, ia memang fresh! Banyak testimoni dan feedback pelanggan sangat berpuas hati sehingga telah repeat order lebih dari 5 kali.

Asli dari ladang Tanah Madinah, bersaiz besar cukup mengenyangkan, gizi dan nutrisi yg sangat hebat (cepat kenyang 2-3biji pun). Paling menakjubkan khasiat Kurma Ajwa Asli Madinah ini:
.
☑️ Hindari segala jenis penyakit dan racun (jadikan amalan makan ajwa ini) 
☑️ Tingkatkan tenaga sepanjang hari bekerja
☑️ Sesuai utk ibu mengandung, wanita ikhtiar hamil 
☑️ Banyakkan susu badan
☑️ Suburkan kaum lelaki
☑️ Kuatkan rambut, tulang dan gigi
☑️ Lebatkan rambut anak
☑️ Meransang pertumbuhan minda dan otak
☑️ Anak lebih cerdas dan bijak
☑️ Menghalang racun dalam badan
☑️ Mengeluarkan santau,sihir, penyakit misteri, buatan org dari tubuh
☑️ Melancarkan sistem pencernaan dan lawas
☑️ Penuhi nutrisi tubuh badan (kuatkan antibodi)
☑️ Meningkatkan stamina utk ibu mengandung bersalin

Hadis Sahih: Siapa yg memakan kurma ajwa 7 biji pada pagi hari, maka tidak akan terkena racun/sihir pada hari tersebut.

Kurma Ajwa juga dikatakan berasal dari syurga, penawar penyakit tersembunyi ramai tak tahu. Elok sangat utk diamalkan seharian oleh anak2, isteri dan keluarga kita.


BRAIN BOOSTER - Baik utk minda dan daya ingatan/ pembelajaran
ENERGY BOOSTER - Stamina dan tenaga sesiapa sahaja yg makan kurma Ajwa
MILK BOOSTER - Susu badan bertambah, anak pun bertambah kenyang.

JOM MERASA KURMA AJWA ASLI MADINAH VIP PREMIUM DATES🎉😍

100gm - RM 15
200gm - RM 28
300gm - RM 40 
500gm - RM 60
1 kg - RM 110


Jom beramal dengan Ajwa Asli Madinah. Semoga dilimpahkan rezeki kesihatan berpanjangan buat semua.

KLIK Wasap segera utk fast respond:

50 Kelebihan Makan Jamu Wanita Wajib Ambil Tahu!

12:25 PG 3
Jamu.. Jarang sekali kita jumpa wanita yang betul-betul amalkan jamu dan ikut petua nenek dahulu kala. Adapun mereka ini sudah makan produk jamu yang dipasarkan di luar sana, bukanlah jamu asli seperti dahulu. Namun, khasiatnya kebanyakannya adalah sama selagi mana bahan-bahan yang digunakan sama dan cara penghasilan jamu tersebut tidak melibatkan bahan kimia, bahan luar asing dan lain-lain lagi.  Pendek kata, segala khasiatnya masih kekal dalam jamu tersebut.

Hasil carian imej untuk jamu

Sekarang ni dah macam-macam produk jamu dijual di luar sana, tapi wajiblah kita pilih yang terbaik. Sama juga caranya bagaimana nak pilih produk kesihatan wanita terbaik dan selamat di pasaran

Sebelum tu, korang perasan tak kenapa minah-minah indon ni macam cantik-cantik, i mean diorang ni macam gebu-gebu dan mantap-mantap sikit ah.Haha. Maaf ye bahasa wow sangat. Salah satu sebabnya adalah mereka ini mengamalkan makan jamu atau herba.

Khasiat herba ni bukan kaleng-kaleng tau. Kalau dikaji secara sainstifik, ia berfungsi sebagai ubat juga, penawar ya juga malah energy booster pun ada.  Macam-macam lagilah. 

Sis akan tunjukkan kepada korang kelebihan makan jamu yang wanita harus tahu.  Terdapat 50 kelebihan makan jamu yang korang sendiri takkan sangka dan mungkin tak tahu. Jom lihat satu persatu.

Hasil carian imej untuk jamu

#1  Wajah makin Awet Muda
#2  Menaikkan seri wajah 
#3  Mengurangkan kedutan serta garis-garis halus
#4  Bersifat anti-oksidan yang melambatkan penuaan wajah
#5  Melicinkan kulit sekaligus mencantikkan rupa paras
#6  Menurunkan Berat Badan
#7  Buang lemak berlebihan dalam badan
#8  Buang angin dalam badan
#9  Buang kolestrol badan
#10 Mengatasi masalah haid tidak teratur

#11  Mengurangkan sakit senggugut 
#12 Bantu atasi masalah kurang subur
#13 Mengurangkan masalah Keputihan
#14 Melancarkan Peredaran Darah
#15 Melancarkan peredaran darah dan menyingkirkan radikal-radikal bebas
#16 Menguatkan daya tahan badan serta sistem imunisasi 
#17 Meningkatkan Tenaga Dalaman, Luaran Dan Tenaga Batin
#18 Membuang Toksid Dalam Badan
#19 Mencuci perut dan seluruh tubuh.
#20 Meningkatkan Susu Ibu (bagi sesetengah herba)

#21 Mencegah Kekeringan Dan Menguatkan Otot Dalaman
#22 Menyihatkan dan menyalurkan zat aset wanita (Punggung Dan Payudara)
#23 Merawat jerawat, jeragat dan parut wajah
#24 Mengurangkan gula dan kolestrol dalam darah
#25 Mencegah penyakit mata dan tubuh badan
#26 Mengatasi bau badan dan bau Miss V
#27 Baik untuk kesihatan jantung
#28 Badan lebih ramping dan cantik
#29 Kecutkan rahim dengan baik (bagi yang lepas bersalin)

#30 Buang sisa darah pada rahim (bagi yang lepas bersalin)
#31 Anti kanser
#32 Anjalkan kulit tubuh badan
#33 Mengatasi kentut vagina
#34 Merapatkan otot vagina 
#35 Mengatasi sakit atau rasa tak selesa ketika hampir menopous
#36 Mengatasi atau mengurangkan rasa sakit ketika bersama
#37 Meningkatkan libido atau nafsu syahwat
#38 Mengatasi sembelit
#39 Menguatkan rahim
#40 Mematangkan telur untuk pensenyawaan (Bergantung kepada herba/jamu)

#41 Besarkan payudara dan punggung
#42 Payudara lebih tegang
#43 Menghilangkan gatal-gatal Miss V
#44 Menegangkan Miss V
#45 Mencerahkan puting payudara
#46 Elak perut kembung
#47 Elak rahim bengkak atau kembang (akibat cyst atau penyakit berkaitan)
#48 Melembabkan Miss V (atasi masalah miss v kering)
#49 Mengurangkan luka dalaman seperti pendarahan luka @ haid berpanjangan
#50 Mengurangkan luka luaran seperti jerawat dan sebagainya

Banyakkan kelebihan makan jamu yang ramai tak tahu ni, lepas dah tahu ni, korang boleh decide nak makan jamu atau tak. Sebab jamu tiada paksaan, nak kata sesuai atau tidak dengan tubuh badan. Insyallah sesuai. Tapi pastikan jamu tu benar-benar elok, selamat dan tidak ada bahan kandungan kimia yang lain.

Hasil carian imej untuk jamu pueraria mirifica

Ada je orang buat jamu sendiri, banyak je cara yang boleh korang buat sendiri tapi berbeza-beza juga kandungan dan bahannya. Terpulang pada korang nak letak apa. Macam sis, sis minat sangat jamu berasaskan herba pueraria mirifica. 

My god! Pueraria mirifica punya kesan adalah pada payudara dan punggung, ha mantap gitulah jadinya. Dulu breast macam budak tingkatan 2, sekarang dah macam amateurrrrrkahkah ... normallah. Takmau cakap lebih kahkah. 

Okeylah itu cuma feedback selepas sis cuba Jus Aimra'a yang merupakan minuman botanical delima, kurma, pueraria mirifica. Kenapa sis tak makan jamu biji atau kapsul, sebab macam sis cakap tadi, lain orang lain badan. Badan sis cepat panas makan jamu biji, jadi penyelesaiannya adalah Jus Aimra'a. Sebab ia dalam bentuk cecair, cepat meresap, tak perlu panas badan dan sebagainya.

Memang elok sangat untuk yang nak tubuh badan ideal, sebab sis ni nak diet. Bila minum jus ni, dapat bantu sis kawal makan dan dapat tubuh idaman setiap wanita. hehe.

Maklumlah delima kan penuh antioksida terbaik untuk kulit, jerawat dan sebagainya. Kurma pula beri tenaga.. Pueraria mirifica pula membentuk payudara dan punggung jadi cantik dan besar. Opss takat tu jee kang kata sis promote pula hehe.

Antara feedback yang sis terima dari beberapa pelanggan sis juga adalah:



No photo description available.

No photo description available.

No photo description available.


JOM BACA JUGA:

Kalau korang nak tanya pasal Jus Aimra'a, boleh direct wasap sis juga [KLIK WHATSAPP]

WAJIB BACA

Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Me...