RINA ZUL

Rabu, 25 November 2020

Resepi Agar-Agar Jagung Kurma Ajwa
Alhamdulillah sejak berniaga kurma Ajwa ni, macam-macam resepi berkait rapat dengan kurma yang rina cuba. Ada yang egent-egent dan dropship yang cuba, ada yang rina pun cuba sendiri. Alhamdulillah banyak lagi resepi yang akan rina kongsikan di blog ini lagi insyallah.

Kali ni, Rina nak share dengan korang semua mengenai Resepi Agar-Agar Jagung Kurma Ajwa. Oh ya, Resepi ini dikongsikan oleh Sis Arifah Mohd Nor yang merupakan salah seorang Agent Rihura. 

Jom lihat cara buat agar-agar jagung kurma Ajwa. Sebenarnya resepi ini adalah kegemaran dessert yang paling rina suka, sebab rina ni penggemar agar-agar dan kurma Ajwa. Jadi bila kurma ajwa bergabung dengan agar-agar dan jagung.. Perghhh dia jadi sangat marvellousss! 


RESEPI "AGAR-AGAR JAGUNG KURMA AJWA"  

BAHAN - BAHAN :

🔸Agar agar 1paket (terpulang)
🔸 Jagung 1 tin.
🔸 Susu cair.
🔸 Gula perang/gula kelapa
🔸 Kurma ajwa Rihura 7 biji (terpulang) 
🔸 Garam secubit

resepi agar-agar kurma ajwa


CARANYA :

➡️ Rendam agar agar sekejap jer
➡️ Kemudian keluarkan jagung, masuk dalam blender bersama 7 isi kurma ajwa Rihura
➡️ Tos agar-agar, sukat ikut kuantiti anda. 
➡️ Masak agar-agar bersama  air ( sukatan anda )
➡️ Sukat semula jagung, masukkan air menjadi 2 tin jagung.
➡️ Bila agar-agar sudah mendidih, masukkan bahan yang di blend masuk gula secukupnya, garam secubit.
➡️ Bila mendidih, masukkan susu cair (ikut kuantiti anda), kacau hingga mendidih sedikit, tutup api.
➡️ Masukkan dalam bekas, sejukkan.
➡️ Dah sejuk siap untuk sediakan untuk anak-anak

resepi agar-agar kurma ajwa

Mudah jer kan? cuba buat satu-satu, tak makan masa yang lama pun. Resepi agar-agar jagung kurma ajwa ini sebenarnya sangat simple dan senang. Orang kata ini resepi mudah jadi. Haaa so apa tunggu lagi, kalau korang teringin nak makan agar-agar yang berkhasiat atau nak anak makan makanan berkhasiat, sis sarankan cuba resepi ini.

Tapi paling pantang adalah kurma tu. Kalau guna kurma lain belum tentu sedap. Wajib guna kurma Ajwa. Dan kalau korang nak kurma ajwa yang betul-betul asli dari Madinah (original), haruslah kurma Ajwa daripada Rihura. 

Serendah RM 10 sehingga RM110 sahaja kurma ajwa Rihura bergantung kepada Gram/Kg. 

Korang klik di sini untuk lebih lanjut:-


Isnin, 23 November 2020

Jangan Takut Mulakan Bisnes Kecil-Kecilan

Macam-macam perasaan akan timbul bila kita baru nak mula berniaga. Percaya atau tidak, jika kita tak mampu kawal perasaan ini, sukar untuk bisnes kita bertahan lama. Tapi jika kita mampu handle, pastinya kita akan berjaya dalam perniagaan, apa jua perniagaan yang kita ceburi.

Penting sekali adalah mental, emosi atau perasaan kita ni. Nak mula bisnes, pertama mestilah kita kena minat sebab kita perlu beri komitmen. Kalau kita buat secara terpaksa, agak sukar mengecapi kejayaaan dengan mudah. Itu tak kira lagi betapa banyaknya cabaran yang menanti kita di hadapan nanti.

mula bisnes kecil kecilan


Kedua, kita kena berani. Kalau kita takut nak mula, sebab takut gagal. Itu takkan ke mana. Sebab belum bermula jer kita dah takut. Tu sangat bahaya. 

Seterusnya, kalau nak berbisnes jangan malu. Jangan sesekali malu. Kenapa perlu malu? Malu sebab orang nampak? Sebab orang nampak kita expose sangat? Sebab orang ingat kita nak suruh mereka membeli? Salah semua tu. 

Sebenarnya konsepnya begini.


Perkara Penting Sebelum Mula Berniaga


Tak perlu takut untuk bermula, tak perlu malu dan tak perlu risau. Untuk memulakan perniagaan, apakah tujuan dan niat kita. Benda tu perlu ada supaya dengan adanya niat dan tujuan atau objektif, kita akan mempunyai visi dan misi. 

Sebab nak bisnes pun ada caranya. Kadang kala kita rasa tak suka bisnes sebab kita benda orang yang menjual dengan kita asyik nak suruh beli dan paksa beli jer. Sebenarnya cara itu tidak profesional. Sebabnya marketing yang betul adalah buat orang nampak dan tercari-cari akan produk kita.

Bukan hanya menjual jual dan jual. Oleh itu, pentingnya content dalam marketing yang betul. Perlu kita belajar ilmu bisnes yang betul. 

Untuk berjaya, jangan takut bermula. Once sudah bermula, jangan sesekali berhenti. Perlulah bertindak dengan lebih fokus dan konsisten. Kalau kita cuba 7 kali dan gagal, bangunlah untuk kali ke 8.



Apa yang perlu anda buat sekarang adalah mula buat tindakan. 

Nak bertindak bagaimana? Mintalah petunjuk dan istikarah untuk permulaan apapun yang ingin kita lakukan termasuklah perniagaan. Oh ya, bab istikarah ni bukanlah niat nak pilihan nak bisnes atau tak, tetapi niatkan untuk minta Allah lorongkan jalan terbaik dan petunjuk sepanjang perjalanan kita berniaga.

Akhir kata, semoga dipermudahkan urusan anda semua.

Assalamualaikum Wbt.

Khamis, 19 November 2020

TAMBAH SUSU BADAN DAN MAKAN KURMA SEBELUM BERSALIN [HIKMAH DARI AL-QURAN]

Assalamualaikum wbt reader atau pembaca sekalian, semoga hari ini anda mendapat berkat dan rahmat Allah SWT. Alhamdulillah dipermudahkan urusan kalian semua dan moga dilimpahkan rezeki yang luas. Aamin ya rabbal alamin.


Hari ini, Rina nak share 3 ayat dari Al-Quran yang berkaitan dengan pemakanan ibu sebelum bersalin. Sebenarnya kurma memang elok diamalkan oleh pasangan nak ikthiar hamil, ibu hamil, ibu mengandung, ibu berpantang dan juga ibu menyusu. 


tambah susu badan


Banyak khasiat yang akan diperoleh oleh semua golongan ini. Bukan pada zaman moden ini jer, tapi dari zaman Nabi lagi. Salah satunya adalah dari kisah Maryam AS yang boleh kita lihat tertulis di dalam Al-Quran.







{فَأَجَاءَهَا الْمَخَاضُ إِلَىٰ جِذْعِ النَّخْلَةِ قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَٰذَا وَكُنتُ نَسْيًا
مَّنسِيًّا (23) فَنَادَاهَا مِن تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا (24) وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا (25)}
[مريم : 23-25]


( 23 ) (Ketika ia hendak bersalin) maka sakit beranak itu memaksanya (pergi bersandar) ke pangkal sebatang pohon tamar (kurma); ia berkata alangkah baiknya kalau aku mati sebelum ini dan menjadilah aku sesuatu yang dilupakan orang dan tidak dikenang-kenang!

( 24 ) Lalu ia diseru dari sebelah bawahnya:" Janganlah engkau berdukacita (wahai Maryam), sesungguhnya Tuhanmu telah menjadikan di bawahmu sebatang anak sungai.

( 25 ) Dan gegarlah ke arahmu batang pohon tamar itu, supaya gugur kepadamu buah tamar yang masak.


(Surah Mariam : 23-25)



Kenapa Perlu Makan Kurma Sebelum Bersalin?


tambah susu badan


Semasa melahirkan anak, kita guna segala kederat kesemua tenaga untuk lahirkan baby, seluruh tenaga tubuh badan kita keluarkan dan lakukan yang terbaik untuk bayi keluar. Banyak darah merah keluar dari badan kita.


Dalam tengah berpantang, ragam bayi kecil buat mommg stress, tak cukup rehat, tidur pun 2-3jam sahaja PENAT!


Kemudian, selepas melahirkan anak, Zat zat dalam tubuh badan kita semua diambil oleh anak disebabkan baby menyusu badan. Di sini, kita perlukan zat dan nutrisi, perlukan banyak susu badan, perlukan tenaga, perlukan darah yang lancar untuk membantu pendarahan selepas bersalin.


Kesemua masalah di atas dapat diselesaikan dengan mengamalkan Kurma Ajwa Madinah Asli. Kenapa Ajwa? Kurma lain tak boleh ker? Kurma lain boleh, tetapi Kurma Ajwa adalah kurma terbaik dalam peningkatan susu badan.


Khasiat Kurma Ajwa Kepada Ibu Mengandung / Ibu Hamil, Sebelum Bersalin Dan Selepas Bersalin

tambah susu badan



Terdapat banyak Khasiat makan kurma ketika hamil atau mengandung, sebelum bersalin dan selepas bersalin. Jom lihat satu persatu.

Khasiat makan kurma adalah dapat meningkatkan tenaga tubuh, melancarkan peredaran darah dalam tubuh, membekalkan zat dan nutrisi serta mengawal emosi sepanjang hari. Selain itu, ia juga membantu mencengkam rahim sewaktu kelahiran, ,memperkukuhkan urat rahim pada bulan terakhir kehamilan.

Sedarkah anda, kurma Ajwa juga mengandungi zat besi dan kalsium dimana ia adalah unsur paling tinggi yang diperlukan untuk membentuk susu ibu mengandung.

Bagi ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, kurma Ajwa juga akan dapat menambahkan susu. 

Untuk pengetahuan anda, kajian juga membuktikan bahawa kurma adalah makanan paling PANTAS diproses sebagai bekalan tenaga. Sebab itulah, ramai ibu menyusu memilih kurma Ajwa sebagai makanan tambahan untuk meningkatkan susu badan.


Kami sarankan anda amalkan kurma Ajwa dari Rihura Herbs Enterprise kerana ia sangat segar (stok baru), kualiti premium dan eksport, memiliki Certified of Origin dan paling penting Asli daripada Madinah, tidak diawet gula sedikit pun.


Jom lihat apa kata pengguna yang telah beramal dengan kurma Ajwa Madinah.


tambah susu badan

tambah susu badan

tambah susu badan


Untuk Pertanyaan / pembelian berkaitan Kurma Ajwa atau perlukan nasihat sis, sila klik Wasap di bawah:-


KLIK DI SINI




Isnin, 16 November 2020

3 Tips Urus Bisnes Ketika PKP

Ramai terkesan akibat pandemik Covid19 terutamanya bagi golongan bisnes, tapi jangan risau. Jika anda berbisnes, jom ikuti tips urus bisnes ketika PKP ini.


Penting untuk kita lakukan beberapa perkara ini sekiranya kita seorang peniaga atau online seller sekalipun. Sedikit sebanyak ia akan membantu kita menguruskan bisnes masing-masing. 

tips urus bisnes ketika pkp


1. Sentiasa Up-To-Date Dengan Berita / Program / Maklumat Berkaitan

Peniaga juga perlu ambil tahu akan maklumat yang berkaitan covid atau keadaan negara Malaysia. Bukan sahaja anda inginkan bantuan kerajaan semata-mata, jangan fikir sebegitu. Penting anda up-to-date dengan berita atau maklumat negara berkaitan ekonomi supaya dapat membuat persediaan lebih awal.


Sebagai contoh, jika anda sendiri mengambil tahu apa yang terjadi, anda juga boleh predict kemungkinan yang akan berlaku. Sebagai contoh, kes meningkat, jadi kemungkinan PKP diteruskan. Jadi, anda boleh terus buat persediaan terhadap bisnes anda apa akan berlaku jika PKP berlaku.


2.  Kemaskini Penyata Kewangan

Untuk sustain perniagaan kita, penting untuk kita urus cash flow dengan bijak. Akaun company tidak boleh diabaikan dan jangan sesekali terleka kerana keadaan sekarang. Jika kita sering kemaskini penyata kewangan, kita akan tahu apa yang penting untuk kita buat supaya dapat meningkatkan duit masuk syarikat.


3. Lakukan Pemeriksaan Kewangan Dalam Perniagaan

Buat analisis, cashflow, gaji untuk diri sendiri, staff dan lain-lain lagi kos yang terlibat. Kena ambil tahu, buat analisis dan pastikan anda mempunyai plan yang terbaik untuk menambah baik kewangan perniagaan anda.


3 Perkara ini penting untuk kita lakukan bagi memastikan perniagaan kita sustain dan masih kukuh tanpa terjejas pada musim covid ini. Kurangkan kos atau duit keluar, lebihkan buat duit masuk. Periksa wang setiap hari dan pastikan bisnes anda masih utuh. Susun atur perniagaan anda dengan baik beserta kewangan perniagaan anda. Jika ketiga-tiga perkara ini dibuat dengan betul, insyallah bisnes akan berjaya walaupun masih PKP.

Jumaat, 13 November 2020

Wanita Inspirasi Semua | Jatuh Bangun Kejayaan

Menjadi seorang wanita yang bekerjaya adalah idaman ramai terutamanya wanita yang ingin mencipta kejayaan diluar sana, yang ada kerjaya sendiri atau perniagaan. Namun tak dinafikan sekarang ni surirumah pun ada income sendiri. Ohya, sebelum tu nak bagitahu ni, menjadi inspirasi semua tidak semestinya mempunyai kerjaya atau income. 


Wanita inspirasi semua dari segi kejayaan kehidupan mereka, mungkin ada wanita berjaya membesarkan anak-anak, membimbing anak menjadi insan yang berguna, membentuk insan yang gemilang dan terbilang, menjaga perihal rumah tangga dan anak-anak. Inspirasi untuk kita semua yang bergelar anak, isteri, ibu dan wanita ini.

wanita inspirasi semua


Wanita Dan Kerjaya


Sememangnya benar pada zaman ini, kerjaya adalah sangat penting kerana ia umpama kejayaan dalam hidup. Namun ramai terlepas pandang kejayaan akhirat yang perlu dikejar dalam dunia ini. Adakah kita konsisten bangun tahajud setiap malam, tidak melakukan apa-apa dosa? Sudah pasti kita bukan maksum, namun bagaimana kita boleh mengubah diri untuk menjadi lebih baik dan inspirasi dunia dan akhirat. 


Bunyinya macam berat kan? Namun itulah kenyataan. Tatkala kita mengagung agongkan orang barat atas kejayaan mereka, wanita bekerjaya dan lain-lain, tapi jangan lupa apa yang perlu kita contohi untuk bekal akhirat kelak.


Fahamilah wahai wanita, biarpun kita mengejar kerjaya, jangan lupa pada 1 yang Maha Mengatur kehidupan kita.  Kadang-kadang kita sibuk mengejar nak menjadi inspirasi semua hihi tapi kita terlupa, kita cuma kejar dunia.


Alhamdulillah sis syukur sebab ramai kawan-kawan sis diluar sana yang seimbang dunia akhirat, yang boleh dijadikan inspirasi wanita kini, untuk bantu kami semua berjaya dunia akhirat. Bila sis jatuh, ramai kawan-kawan yang dijadikan inspirasi untuk sis naik semula. Tak kiralah dunia mahupun akhirat. Terima kasih kawan-kawan semua.


Sebenarnya, kita semua ni sudah berjaya jika kita usaha. Tapi ramai salah konsep 'usaha' hanya bergantung kepada tindakan. Sebenarnya usaha yang pertama adalah tawakal, kedua barulah berusaha. Sekian coretan ringkas untuk kali ini.



Sabtu, 7 November 2020

5 Rutin Harian Surirumah, Suami Wajib Tahu!

Sedar tak sedar, bermula dari bangun pagi je, isteri atau suri rumah akan menggunakan tenaga yang banyak untuk melakukan kerja harian walaupun surirumah hanya duduk di rumah.  Paling penting, surirumah juga memerlukan kesihatan yang baik untuk melakukan tugas atau rutin harian.


Itu tidak termasuk dengan nak melayan anak yang meragam dan buat hal! Jadi, banyakkan kerja atau rutin harian surirumah ni? Suami wajib ambil tahu sebenarnya, barulah korang akan sedari betapa banyaknya kerja seorang insan yang bernama isteri surirumah ini.


Siapa kata isteri duduk rumah tak penat ? Walaupun tidak bekerja secara di luar atau melakukan kerja lain, hakikatnya surirumah lagi penat dari orang bekerja di luar.. Terdapat banyak rutin harian surirumah yang suami wajib ambil tahu. Jom lihat satu persatu.



rutin harian isteri


RUTIN HARIAN SURI RUMAH [SUAMI WAJIB TAHU]


1. Menyediakan Makan Minum Suami Dan Anak-Anak


Siapa lagi yang akan menyediakan makanan untuk suami dan anak-anak kalau bukan si isteri. Ia merupakan rutin surirumah yang wajib dilakukan setiap hari. Sediakan makan pagi, makan tengahari, makan malam dan sebagainya. Kalau suritumah tak lakukan rutin ini, pastinya tak berasaplah dapur rumah tu!


2. Menyediakan Keperluan Suami Dan Anak-Anak


Kenapa suami tak semua reti urus keperluan sendiri? Sebab kadang-kadang sikap lelaki memang tak berapa reti nak urus-urus ni hahahha jangan kecam. Tapi ada je suami yang jenis pandai urus sendiri. Cuma tak ramaila, bagi suami yang ada isteri ni akan berharap isteri yang urus keperluan suami dan anak-anaknya. Sebab isteri lagi peka, teliti, memahami dan prihatin bab-bab keluarga ni. Secara automatiknya, ia adalah rutin harian surirumah yang suami wajib tahu.


3. Membasuh Baju Dan Mengemas Rumah


Sudah menjadi rutin dan kerja harian bagi para surirumah menguruskan hal-hal peribadi rumah seperti basuh baju, memasak, kemas rumah dan lain-lain lagi. Sedar tak sedar, dari pagi dok kemas rumah sampai ke tengahari, lepas tu sambung masak tengahari. Kemudian solat dan jaga anak dan lain-lain lagi. Suami balik kerja, jangan ingat isteri tak buat apa-apa ok!


4. Layan Kerenah Dan Ragam Setiap Anak


Kalau yang belum ada anak, akan sibuk untuk bab memasak dan mengemas, tapi kalau dah ada anak, rutin harian surirumah penting sekali adalah menguruskan hal anak-anak. Surirumah inilah yang akan melayan kerenah dan ragam setiap anak-anak. 


Ia termasuklah hal-hal seperti mengajar anak, bermain dengan anak, meluangkan masa dengan anak dan lain-lain lagi. Apabila suami pulang ke rumah, suami hanya bermain-main dengan anak. Jadi di sini kita lihat bahawa, rutin isteri atau surirumahlah untuk melayan dan menjaga anak selalunya.


5. Siapkan Makanan 


Siapkan makanan untuk tengah hari hingga malam kepada suami dan anak-anak. Kalau tinggal serumah dengan mertua atau family sendiri, lagi bertambah kerja rumah. Tak boleh duduk sahaja diam-diam walaupun surirumah. 


Kalau bekerja sendiri di rumah tapi tinggal dengan family mertua memang tak boleh duduk sahaja! Nanti takut dia tak tahu kita buat kerja online tu adalah sedang bekerja. hihi. melainkan family tu faham.


masalah surirumah


Kadang-kadang, surirumah akan memikirkan tugas yang perlu dilakukan setiap hari sehingga tak sedar bahawa mereka tak ada masa untuk diri sendiri. Bila lakukan rutin surirumah ini, memang susah sebab kita bukan robot, Pasti letih dan penat sepanjang hari!


Tak mudah jadi seorang isteri, bukan senang nak jadi senang. Bukan mudah nak jadi " superwomen " kepada ahli keluarga. 


AMALKAN KURMA AJWA SETIAP HARI SEBELUM LAKUKAN KERJA, TENAGA SEPERTI SUPERWOMEN!


RUTIN HARIAN SURIRUMAH


Ramai surirumah yang mengambil inisiatif hebat untuk menguatkan tenaga sepanjang hari dengan makan Kurma Ajwa RIHURA setiap pagi. Sememangnya tenaga menjadi seperti "superwomen"! 


rutin harian surirumah


Tak ada rasa penat, sentiasa bersemangat, tenaga sentiasa power walaupun dari pagi lakukan tugas rumah. Lepas ni, isteri pun kisah nak lakukan tugas harian dan rutin surirumah yang suami tak tahu ni.


Memang power Kurma Ajwa RIHURA ni, bukan kuat untuk tenaga luaran sahaja, malah baik untuk dalaman juga. Suami isteri yang nak bertenaga sepanjang hari dengan mudah, senang dan berkesan sangat, jom amalkan kurma Ajwa Asli Madinah Original dari Rihura ini.


rutin harian surirumah


Mommies nak jadi superwomen? KLIK DI BAWAH.

SAYA NAK

SAYA NAK

SAYA NAK


NAK HADIAHKAN UNTUK SURIHATI ANDA? 

SERENDAH RM 10.60, AJWA SAMPAI DEPAN RUMAH!

PILIHAN PAKEJ DARI RM10.60 SEHINGGA RM110.


RUTIN SURIRUMAH



KLIK WASAP DI BAWAH:

SAYA NAK

SAYA NAK

SAYA NAK


rutin harian surirumah

Khamis, 5 November 2020

9 Makanan Untuk Dapatkan Anak Kembar | Ikhtiar Hamil

Walaupun mempunyai anak kembar selalunya dikaitkan dengan genetik keluarga masing-masing, tetapi ada juga ibu-ibu yang lahirkan anak kembar walaupun tidak ada keturunan kembar.  Sebenarnya rezeki kalau Allah nak bagi, memang takkan salah alamat, cepat atau lambat, dapat atau belum dapat itu semua rezekinya.


Tapi, tak salah untuk kita cuba berikhtiar dengan mengamalkan makanan mudah hamil dan makanan mudah untuk dapatkan anak kembar. Makanan ini hanyalah usaha untuk menyediakan tubuh kita dalam keadaan yang selesa untuk hamil dan berpotensi melahirkan anak kembar.  


Apa-apapun, mari kami kongsikan 9 makanan untuk dapatkan anak kembar. Walaubagaimana pun, ada orang menganggap ini mitos kerana tidak dibuktikan dengan saintifik, cuma terbukti dengan sebilangan kajian dan penyelidikan sahaja.



makanan dapat anak kembar


1.  Kentang / Ubi 


Kentang atau ubi merupakan sejenis protein yang bukan daging. Ia berfungsi sama seperti susu juga. Menghasilkan energi dalam tubuh badan. Pengambilan kentang atau ubi juga mungkin memberi kesan terhadap proses ovulasi ovum seseorang.


2.  Susu


Susu adalah sumber kalsium yang tinggi. Menurut kajian dari Doktor Gary Steinman dari Pusat Perubahan Long Island New York State, wanita yang cenderung minum susu 5 kali ganda daripada biasa mendapat bayi kembar. Sama juga jika banyak makan daging. 


Tahukah anda, protein yang terdapat dalam haiwan menganduni insulin yang dipanggil IGF? Ia berfungsi menjadikan ovari lebih mudah bertindak dan meningkatkan bilangan sel telur. Minum susu lembu adalah yang terbaik.


3.  Asid Folic


Asid folik sangat membantu memudahkan wanita hamil. Untuk mendapatkan anak kembar, asid folik juga penting diambil.  Pastikan anda tidak tertinggal makan asid folic. Sama ada beli di farmasi yang biasa punya ataupun gunakan asid folic yang berjenama Apeton.

makanan anak kembar


4.  Sayur Bayam


Lebihkan makan sayur bayam kerana ia mengandungi vitamin D yang kuat. Selain isteri, suami juga boleh amalkan sayur untuk mendapatkan sperm yang sihat dan berkualiti. Sayur bayam atau sayur bewarna hijau sangat elok dimakan kerana mengandungi vitamin yang hebat.


5.  Vitamin


Sekiranya inginkan anak kembar, jangan tinggal pengambilan vitamin. Bukan sahaja anak kembar, kalau nak ikthiar hamil pun penting untuk makan vitamin.  Banyak jenis vitamin yang boleh anda amalkan, namun lebih bagus kalau sama-sama suami isteri keduanya amalkan.


6.  Makanan Bersumber Folat


Makanan bersumber folat penting untuk dapatkan anak kembar kerana folat adalah sumber bagi kesuburan yang optimum. Antara makanan berfolat tinggi adalah seperti biji bunga matahari, tomato, telur kuning, brokoli, buah tembikai susu dan banyak lagi.


makanan dapat anak kembar


7.  Keladi Dan Ubi


Macam tak percayakan kenapa keladi dan ubi merupakan salah satu makanann untuk dapatkan anak kembar! Mengikut kajian, orang asli Afrika mendapat anak kembar 4 kali ganda daripada orang biasa dengan kehidupan lifestyle mereka yang mengamalkan keladi dan ubi selalu.


8.  Tiram


Tiram adalah salah satu makanan seafood yang dikatakan adik beradik dengan kerang atau siput atau lala. hihi. Tapi tiram ni memang sedap bagi peminat seafood. Selain tambah darah dalam tubuh, hasilkan sel darah merah dan lancarkan darah, ia dikatakan sesuai dimakan untuk anda yang ikhtiar anak kembar. Ini kerana tiram mempunyai zat besi yang sangat tinggi.


9.  Hormon Subur


Hormon subur membolehkan anda mendapatkan anak kembar. Sama ada pil atau suntikan, kedua-duanya berpotensi membolehkan anda hamil kembar. Wanita yang mengambil pil subur clomid berpeluang hamil kembar antara 5 - 10 %. Manakala wanita yang disuntik hormon gonadotrophin pula memiliki peluang anak kembar dalam linkungan 30%. Malangnya ia sangat bahaya mengambil hormon ini kerana mungkin akan berlaku kembar 4 atau lebih dan punya risiko gugur tinggi.


IKHTIAR KESUBURAN TUBUH DENGAN KURMA AJWA MADINAH ASLI


Itulah dia 9 makanan untuk mendapatkan anak kembar boleh anda cuba. Ingat, ini adalah mitos dan juga penyelidikan tanpa kajian saintifik. Nak cuba, silakan. Jika nak kaji lebih dalam lagi pun tak ada masalah. Apa-apapun, jika nak cuba ikhtiar hamil, jom cuba amalkan makanan sunnah Kurma Ajwa Asli Madinah dari Rihura. 

makanan anak kembar

makanan hamil kembar

makanan anak kembar

Klik Wasap di SINI untuk Pertanyaan/Pembelian Kurma Ajwa Madinah Asli.