Kisah Obses 'Pueraria Mirifica', Akhirnya Cantik Dengan Selamat - Rina Zul

Khamis, 4 Julai 2019

Kisah Obses 'Pueraria Mirifica', Akhirnya Cantik Dengan Selamat

'Pueraria Mirifica'? Memang saya gila sangat dengan sejenis 'benda' ni. Dia punya ketagih nak cantik tu lain macam.


Dari umur 19 tahun, saya cari jamu pueraria mirifica, tapi kebanyakan saya nampak, produk indonesia banyak yang ada herba ni. Kenapa orang indonesia, thailand, siam suka produk yg ada 'Pueraria Mirifica' ni?

Pueraria mirifica




Lepas tahu khasiat dia, baru tahu Pueraria ni mmg fokus utk aset-aset wanita atas bawah. Gemuk ke kurus ke, aset wanita tetap cantik mantap gitu.



Sama juga dengan perempuan lain, ada orang dari umur 19 dah gila mekap, suka sangat2 mekap cantik2, tapi saya dari umur 19 suka sangat pueraria mirifica ni. 😅Ini kenyataan, jgn nak gelak sangat. Maksudnya sy mmg suka la pueraria ni. Suka benda herba dan makan.😘😘😘



Tapi saya tak suka kapsul. Saya tak suka makan ubat2 atau bentuk2 macam pil tu. Sebab rasa panas sangat bila makan jamu bentuk kapsul. (mmg kena minum air masak byk2).



Sejak rasa begitu panas, saya stop makan jamu waktu umur 23. Saya amalkan pemakanan sihat, buah-buahan dengan makanan sunnah. Cuma kadang2 rasa malas sgt nak makan buah, jemu, cemuih!



Selepas kahwin, something yang mengejutkan happen. Pergi sana sini, semua orang dah tanya. Awat gemuk sangat. Tudia, nampak tak dulu kurus lidi sekarang badan naik? Tapi kenapa eh aku tak risau menggelabah? 😅 yg aku tau, boleh kurus, yakin dan yakin.

Gemuk dah




Biasalah perempuan, semangat nak jaga badan tu kuat, walaupun pernah dari berat 45 naik mendadak berat 71. Start dari situ, saya mula diet. Adududu. diet kalau sehari tak makan nasi 2 kali, konfim mmg akan gastrik, sakit dan pedih perut.



Nasi tak boleh tinggal. tapi kena kawal jangan makan malam atas pukul 7,8pm mcmtu. Jujurlah, seumur hidup saya dari universiti, saya tak penah diet diet ni. makan la apapun, tetap kurus! tapi skg ni, bila cuba diet mmg rasa tak sesuai. Nak muntah, sakit perut dan lain2. Pernah juga pendarahan yang banyak tapi doktor taktau apa masalah.



5 bulan sekali, memang saya akan ke klinik untuk cek sama ada fibroid (ketumbuhan) atau tidak. Ya alhamdulillah 3 tahun (sebelum kahwin lagi) sehingga ke hari ini memang free dari masalah wanita (fibroid semua tu), keputihan tak pernah ada masalah (aku pun tak faham). Doktor pun selalu puji, awak rajin datang chek. Mestilah doktor, utk kesihatan wanita kan 😘.



Selepas saya fikir dan research, nak makan apa untuk cepat kenyang, tak lapar, makanan sihat dalam masa yang sama nak badan cantik mantap, teringin balik nak makan pueraria mirifica.



Tapi sekali dengan madu, kurma untuk perut lebih kenyang, badan bertenaga dan sihat walafiat. Untuk mnjaga hormon sekali, selalu juga pergi chowkit beli stok buah delima, makan je byk2. Cuma byk kerja la, nak cari kurma, delima la apa la.




Syukur Alhamdulillah, itu semua kisah dahulu kala. Saja throwback. Sekarang ni cepat sangat kenyang dan lebih mudah berdiet dengan minum Jus Aimra'a iaitu jus botanical kurma, delima dan pueraria mirifica. Kenyang dah, hormon mudah stabil, aset pun tak payah diceritakan. Kena tanya customer2 yg berjaya juga😘



Minum jus aimra'a yang ada pueraria mirifica, kurma n delima ni rasa kenyang sikit, tak makan malam pun tak berapa lapar sangat, tapi kalau makan pun tak kisah, sebab lemak berlebihan akan keluar juga. Pernah tiggal jus aimra'a jap, suami suruh minum balik sebab dia tau kesannya, isteri yg dpt kesan Aimra'a😅 Waduh.


Jus Aimra'a Keluaran Rihura Herbs


Tak lama lepas tu, ada juga customer laki beli jus aimra'a utk isteri mereka. Tak salah buat pilihan sebab 100% semulajadi. Alhamdulillah KKM luluskan, selamat dan sudah boleh masuk pasaran. 



Bila hari raya, peluk seorang kawan ni, dia tanya, kenapa terasa padat ni? Haha. Peluk 2 tahun lepas, tak rasa apa bentuk. Aipp!! Sekarang terasa padat. Adududu sebab tu setiap wanita, 1 Jus Aimra'a . 😅😘


No. Rujukan KKM: 170619/04/216 
No. Pendaftaran SSM: 002942099-U 
Rasa sedap ala-ala kurma, blueberry

Facebook: Rihura

Tiada ulasan: