Oktober 2019 - Rina Zul

Ahad, 27 Oktober 2019

11:13 PG

Pulang Bercuti, Terjumpa Lelaki Misteri Tak Bermaya Dalam Rumah

Pulang Bercuti, Terjumpa Lelaki Misteri Tak Bermaya Dalam Rumah
Saya nak share sesuatu yang saya rasa dapat memberi manfaat.Saya ibu kepada 2 orang anak..Saya dan suami bekerja shif(perhotelan).Kami bekerja nun di atas bukit genting.Tapi kami tinggal di batang kali.Setiap hari kami berulang.30-35 minit setiap hari..Cara bekerja di genting ni lain. Kami bekerja 3minggu tanpa cuti dan diberi cuti seminggu terus.Tiap bulan begitu.

Saya,suami dan anak2 memang dah biasa rutin kami memang begitu.3minggu bekerja dan 1minggu cuti.Selalu nya cuti seminggu tu kami akan tinggalkan rumah.Pergi bercuti.Sebab tak ada banyak masa dengan anak2.Time cuti saja lah boleh nak spend time.

Ceritanya begini,rumah kami memang ada cctv,suami pasang sebab kami bekerja shif dan selalu tinggal rumah lama2 hampir setiap bulan untuk bercuti.Nak dijadikan cerita.satu hari lepas kami balik bercuti,saya bukak saja pintu rumah saya nampak ada lelaki dalam rumah saya.Keadaan dia tak bermaya.Boleh dikatakan separuh sedar.


Saya berlari keluar panggil suami supaya pegang anak2,dan saya nak telefon polis.Tapi suami cakap tak perlu telefon lagi.Biar dia jumpa lelaki tu dulu..Suami telefon ibu bapa saya yang tinggal berdekatan untuk datang.

Suami saya bagi air,lepastu bagi pulak makanan yang kami bungkus tadi sebelum balik kepada lelaki tu.Lepas dia selesai makan,suami mula menyoal.Buat apa di rumah kami?? Dia kata dia memang mark rumah kami.Tiap bulan mesti akan kosong lama.So dia tunggu je bila masa sesuai untuk dia masuk dan rompak..Ye rompak.

Menggigil tangan saya admin nak telefon polis.Suami tak izinkan.Suami saya tanya apa yang terjadi?Kenapa tak rompak?Kenapa masih di dalam rumah?Kenapa lemah tak bermaya?Lelaki tu kata dia rasa kaki dan tangan dia macam dipasung.Dia cari jalan nak keluar tak jumpa2.Dah 3hari dia dalam rumah saya.Tak jumpa jalan keluar.Kaki tangan macam dipasung langsung tak dapat bergerak walaupun untuk mencari setitis air untuk minum,

Suami saya kata niat di hati memang nak sumbatkan saja dalam penjara tapi dia masih kasihan.Suami saya kata dia pernah terbaca.Kalau kita nampak seseorang tu susah,dilanda musibah,sebenarnya Allah tu bukan saja sedang uji dia,tapi sedang uji kita juga.Bagaimana kita tangani perkara tu.Suami pilih untuk beri peluang dan memaafkan sebab dia memang tak sempat capai apa2 barang pun lagi.

Selesai semuanya,suami saya bukak cerita.Dengan wajah gembira dia kata malam ni dia nampak kuasa Allah.Dan dia ingat pesan arwah bapanya supaya tiap kali nak keluar rumah walaupun nak pergi makan malam depan rumah,bacalah satu ayat dari surah yasin(ayat 9)..Bukan saja nak keluar rumah,tiap kali nak tidur pun suami akan baca seperti dipesan arwah bapanya.Anak2 pun suami saya ajar doa ni..Tersangatlah berguna dan saya rasa terpanggil untuk berkongsi..Disini saya kongsikan sekali ayatnya.. Semoga bermanfaat.Semoga diri kita dan orang2 kesayangan kita sentiasa dilindungi walau di mana saja mereka berada..Amin...





P/s:  Kisah ini dicopy paste dari sumber Whatsapp/Facebook untuk iktibar.
12:29 PG

Solat Tahajud Untuk Siapa?

Solat Tahajud Untuk Siapa?

Assalamualaikum semua, Harini sis kongsikan info dari Group Whatsapp Kuliah Agama berkaitan SHOLAT TAHAJUD. Semoga bermanfaat.


"Sholat tahajud adalah sholat untuk orang orang yang terpilih dan yang ALLAH rindukan.

di dunia mereka sedikit sekali tidur diwaktu malam.
dan selalu memohonkan ampunan diwaktu pagi sebelum fajar." (QS. Az-Zariyat : 17-18)

"Allah menyukai orang orang yang sedikit tidurnya hanya kerana ingin selalu dekat kepada maha pencipta alam semestra.  Maka dari itu allah memberikan hadiah yang terbaik dunia dan akhirat kepada orang orang yang mengerjakan sholat tahajud" (surah Az-zariyaat : 15 - 18)


“Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa itu berada dalam taman-taman (syurga) dan mata air-mata air, sambil menerima segala pemberian Rabb mereka. Sesungguhnya mereka sebelum itu di dunia adalah orang-orang yang berbuat kebaikan. di dunia mereka sedikit sekali tidur diwaktu malam. dan selalu memohonkan ampunan diwaktu pagi sebelum fajar."

Selasa, 22 Oktober 2019

8:19 PTG

15 Tips Memilih Produk Wanita Yang Berkesan, Selamat Dan Dipercayai

15 Tips Memilih Produk Wanita Yang Berkesan, Selamat Dan Dipercayai


Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Adapun tidak menggunakan produk kecantikan,
pasti seseorang itu menggunakan tips-tips semulajadi yang tersendiri. Ada juga yang mencipta
jamu daripada herba-herba asli apatah lagi jus kesihatan. Tapi semua itu memerlukan
semangat yang tinggi dan kerajinan yang berpanjangan.

Tidak sempat nak buat sendiri, beli sahaja di pasaran, berlambak-lambak produk kesihatan
wanita yang menarik dan sesuai dengan apa yang anda inginkan. Masalah yang melanda
ramai wanita pada hari ini adalah tidak tahu produk yang berkesan, selamat dan dipercayai
ramai.


Jika diikutkan, berjuta-juta produk pil dan lain-lain lagi dalam dunia ini, tapi mana satu yang
betul. Bagaimana harus kita memilih?


Wanita perlu peka dalam memilih setiap produk wanita sama ada produk perlu dimakan,
ditelan, diminum atau disapu sekalipun.  Bagi mengelakkan kesan negatif dan kesan
sampingan, jom ikuti tips memilih produk wanita yang berkesan, selamat dan dipercayai.




Tips Pilih Produk Wanita #1:  Bukan Timbang Kilo


Untuk memilih produk wanita yang berkesan, selamat dan dipercayai, tolong elakkan produk
timbang kilo. Bagaimana nak kenal produk timbang kilo? Lihat ciri-ciri produk tersebut, selalu
krim-krim bewarna lusuh dan tidak sekata. Jika nampak teksturnya pelik, semak pula alamat
kilang tersebut. Boleh juga google terus alamat kilang tersebut (jika dipamerkan).

Kalau seller tak pamer alamat kilang, jangan beli. Sebab nampak macam mereka sorok je kan.

Wallahualam.


Tips Pilih Produk Wanita #2:  Ada Kelulusan KKM


KKM adalah lesen utama sebelum anda membeli sesuatu produk. Tanpa KKM, jangan
senaraikan produk tersebut untuk kegunaan anda. Dengan adanya KKM, ia menunjukkan
produk wanita tersebut berkesan, selamat dan dipercayai kerana telah disahkan oleh
Kementerian Kesihatan Malaysia sendiri. KKM juga adalah pengesahan bahawa produk
tersebut bebas dari dadah.




Tips Pilih Produk Wanita #3:  Ada Lab Test Produk


KKM saja tak cukup, pengguna juga perlu peka lebih lagi di zaman sekarang ni. Pastikan
produk wanita yang anda pilih mempunyai lab test. Jika diterangkan oleh seller tersebut,
maka ia selamat digunakan kerana mempunyai prosedur yang betul.



Tips Pilih Produk Wanita #4:  Ada R&D Produk


R&D produk penting untuk setiap produk yang dikeluarkan tambahan lagi kalau produk
kesihatan wanita. Kenapa ramai seller tak cakap produk dia ada R&D, dia pun taktahu agaknya.
Kalau dibuat di kilang, ada R&D dan Lab Test, itulah yang terbaik!



Tips Pilih Produk Wanita #5:  Kilang Bertaraf GMP


Produk wanita yang dihasilkan dari kilang haruslah bertaraf GMP (Good Manufacturing Practise)
.  GMP menunjukkan bahawa produk wanita ini mencakupi aspek tiada bahan terlarang,
bahan yang digunakan halal dan bersih, packaging berkualiti dan selamat, kebersihan staff
terjaga dan lain-lain lagi.








Tips Pilih Produk Wanita #6:  Packaging Yang Bersih Dan Tertutup

Tips memilih produk wanita yang berkesan, selamat dan dipercayai juga adalah
pastikan packaging produk tersebut bersih dan tertutup. Walaupun sekadar botol, pastikan
ia lengkap dengan kotak untuk mengelakkan kerosakan dan botol produk tersebut tidak bersih,
terkena habuk dan sebagainya.




 Tips Pilih Produk Wanita #7:  Halal Dan Suci Berdasarkan Kandungan


Kandungan produk mestilah halal dan suci serta mempunyai kandungan yang selamat
digunakan atau dimakan. Perkara penting perlu dilakukan sebelum memilih produk wanita
juga adalah melihat apakah kandungan produk tersebut.



Tips Pilih Produk Wanita #8:  Nama Dikenali Ramai Atau Produk Trusted


Sekiranya produk wanita tersebut dikenali ramai atau sudah femes, ia adalah bonus.
Biarpun produk baru atau belum terkenal namanya, pastikan ia adalah produk trusted dan
dipercayai. Lihat butiran yang diberikan oleh seller atau testimoni.



Tips Pilih Produk Wanita #9:  Mempunyai Testimoni Dipercayai


Terdapat banyak produk yang mempunyai testimoni yang dipercayai. Tidak mengapa,
pilihlah produk yang anda benar-benar pasti dapat menyelesaikan masalah anda. Jangan rasa
ragu-ragu, kenali kandungan yang terbaik dan yakin pasti berkesan.



Tips Pilih Produk Wanita #10:  Bebas Bahan Kimia


Tips pilih produk wanita yang berkesan, selamat dan dipercayai adalah pastikan ia tidak
mempunyai bahan kimia sedikit pun. Bahaya bahan kimia seperti merkuri, hydroquen dan
lain-lain lagi. Jika produk organik, itu yang terbaik.





Tips Pilih Produk Wanita #11:  Bebas Dibawa Ketika Solat


Jika produk wanita tersebut adalah make up atau skincare, pastikan ia bebas dibawa dalam
solat, mesra wuduk dan juga tanpa alkohol. Ibadah anda akan selamat dan menjadi lebih
mudah. Untuk produk wanita yang digunakan untuk minum, makan dan telan, pastikan ia halal
dan tidak mudarat okey!



Tips Pilih Produk Wanita #12:  Berasaskan Air, Bukan Minyak


Produk yang berasaskan air adalah lebih semulajadi berbanding minyak. Produk skincare yang
berminyak dikhuatiri mengandungi bahan kimia dan bahan terlarang. Tetapi tak semua, cuma
untuk langkah keselamatan dan kesihatan, gunakan produk wanita berasaskan air, dan bukan
minyak.



Tips Pilih Produk Wanita #13:  Bebas Proses Bleaching / Agent Pemutih


Dewasa ini, kita digembar-gemburkan dengan pelbagai kes-kes menakutkan yang melibatkan
produk-produk pemutih atau bleaching. Sampai satu tahap, sudah ada produk yang
sapu-sapu, kemudian tarik kulit sendiri. Aduh, dah macam kena siat dah kulit tu semata-mata
nak putih. Jangan beb, tak takut ke? Walaupun produk makanan ke apa ke, pastikan produk tu
betul-betul bebas dari proses bleaching dan tiada agent pemutih.



Tips Pilih Produk Wanita #14:  Selamat Dan Tahan Dalam Jangka Masa Yang Panjang


Memilih produk wanita untuk kelihatan lebih cantik, perlulah produk yang berkualiti. Produk
yang berkualiti dan selamat juga memerlukan anda membuat semakan dari segi tarikh
ketahanan dan luput produk, takut-takut expired pulak nanti.  Pastikan produk tersebut selamat
dan tahan dalam jangka masa yang panjang.



Tips Pilih Produk Wanita #15:  Tanpa Alkohol


Sama ada produk wanita berasaskan minuman, skincare, penjagaan kesihatan dan lain-lain
lagi, pastikan ia benar-benar bebas dari alkohol. Mungkin produk tersebut mempunyai
kandungan alkohol yang sedikit, tetapi lebih baik lagi anda memilih produk wanita yang
100% tiada kandungan alkohol.



JUS AIMRA'A, Jus Kesihatan Wanita:  Selamat Semulajadi
dan Berkesan




Jus Aimra'a adalah Jus Kesihatan Wanita yang diformulasikan oleh herba dan buah-buahan
terbaik di dunia iaitu Delima, Kurma, Pueraria Mirifica dan lain-lain lagi.  Ia memiliki kandungan
herba semulajadi yang memberi 1001 khasiat kepada kesihatan dan kecantikan dalaman serta
luaran kaum wanita. Jus Aimra'a adalah keluaran Rihura Herbs Enterprise.






Selain mempunyai kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Jus Aimra'a lengkap
dengan proses R&D, Lab Test dan dihasilkan di Kilang yang bertaraf GMP.  Jus Aimra'a terbukti
keberkesanannya seawal seminggu, halal dan selamat diminum oleh semua wanita. 






Rasanya seperti pati delima dan kurma yang memberi zat secara semulajadi terus ke dalam
tubuh dengan mudah, tiada kesan sampingan dan tiada bahan terlarang.  Semua pengguna
Jus Aimra'a berpuas hati dengan kesan, tindakan Jus Aimra'a dalam membantu mereka
mendapatkan apa yang mereka mahukan. 




Kini, cantik dan sihat sehingga membuatkan suami terpegun bukanlah masalah lagi!


Jom Baca Juga:

 

Kelebihan Jus Aimra'a

Payudara Dan Punggung Besar Dan Bulat!

Payudara Besar, Memang Menjadi

Payudara Besar, Perut Kempis


Sabtu, 19 Oktober 2019

4:11 PTG

50 PERIHAL WANITA, LELAKI KENA TAHU.

50 PERIHAL WANITA, LELAKI KENA TAHU.

Siapa yang suka ambil tahu bab perihal wanita ni kalau bukan lelaki? Wanita sendiri tak kisah bagaimana dengan dirinya tetapi lelaki yang lebih banyak ingin kenali wanita bukan? Mana tidaknya, perangai wanita ni susah nak difahamkan. Ada kalanya taktau kita kawen dengan wanita atau kanak-kanak. Dah umur 27 tahun pun, perangai macam kanak-kanak juga. Itulah kata-kata seorang lelaki yang masih lagi taktahu bagaimana perihal wanita sebenarnya.  

Oh ya, sis rinazul ni perempuan tau! Sis tulis entry ini untuk memperkenalkan perihal wanita kepada semua lelaki di luar sana. Manalah tahu, ada yang masih konfius perempuan ni apa dan macam mana sebenarnya. Ehek ehek (tersedak). Mengata pasal diri sendiri yang juga perempuan!


Alkisahnya begini, sebelum kahwin, pasti korang risau nak pilih pasangan hidup kan. Kalau dah ada girlfriend, pasti susah juga nak fahami perangai masing-masing. No worries, sebagai wanita pun kami fahami dan akan cuba fahami perasaan korang-korang yang lelaki ni okey!

Bagi yang dah kawen pula, alahai, jangan merungut pasal perangai isteri memasing ok. Isteri ni pembawa rezeki, selagi dia bersama korang, jaga lah sebaiknya. So demi mengatasi masalah rumah tangga sebab perihal wanita, korang kena fahami perangai wanita ok.

Jom sis bantu korang fahamkan perangai wanita dengan lebih baik lagi. Perihal wanita ini adalah daripada pengalaman sendiri, pengalaman orang lain dan sumber-sumber kajian.


Perihal wanita #1  

Wanita sukakan pujian walaupun dia seorang yang ego, garang dan apapun perangainya, tapi dia sangat suka pujian. Dia takkan tunjuk, dia diam-diam je. Korang yang kena puji dia untuk mula ambil hatinya. 


Perihal wanita #2

Wanita akan bersedih jika lelaki tidak melayannya, hanya berdiam diri, tidak fokus apa yang dicakapkannya, Kalau boleh nak merajuk sangat-sangat tapi selalunya wanita yang rendahkan egonya untuk tidak fikirkan perkara itu lagi.


Perihal wanita #3

Wanita suka sangat teringin makan itu ini, Ya kami akan order apa yang kami nak banyak pun takpa. Tapi tolong faham, kami order sebab teringin nak rasa ja, tak mungkin dapat habiskan semua tu. Jadi tolonglah faham untuk habiskan makanan tu ok. Bazir kan amalan syaitan!


Perihal wanita #4

Bukan wanita aje, mak wanita tu pun mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka. Ambil berat, tanya khabar, tanya dah makan ke belum dan lain-lain lagi. jangan tanya soalan annoying pula.


Perihal wanita #5 

Kebanyakan perempuan akan cari kawan bila nak makan, tapi mereka jarang benar keluar belanja kawan mereka makan!


Perihal wanita #6

Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka, semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. Ini memang. Benci sangat.


Perihal wanita #7

Wanita akan terfikirkan juga bekas teman lelakinya, tetapi lelaki yang menjaganya sepenuh hati sekarang yang tetap teristimewa di hatinya.


Perihal wanita #8

Jika wanita sudah beri beribu alasan denganmu, berhentilah. Sebab mereka memang tak berminat dengan anda.


Perihal wanita #9

Sebenarnya tak susah ambil hati wanita, cuma perlu jujur, setia dan menjaganya sepenuh hati dan jiwa raga sahaja. Tak semestinya perlu duit sahaja untuk tambat hati wanita.


Perihal wanita #10

Senjata wanita yang utama adalah air mata. Lelaki sering lemah bila lihat air mata wanita. Tetapi sungguh, wanita memang mudah keluarkan air mata bila hati sedikit tersentuh.


Perihal wanita #11

Wanita lebih selesa bersahabat, Jangan terus nak bercinta bila baru berkenalan. Sabar dulu.


Perihal wanita #12 

Wanita juga perlukan masa untuk bertenang jika bergaduh atau kamu telah kecewakannya. Beri ruang kepada mereka. sambil itu, fikirlah cara untuk memujuk mereka semula.


Perihal wanita #13 

Wanita amat pandai berlakon. Mereka akan buat tidak berminat dan bersikap acuh tak acuh. Sebaliknya di belakang lelaki, mereka amat berminat, gembira dan excited sekali!


Perihal wanita #14 

Jangan beranggapan itu dan ini. Jika dengan wanita, terus terang tanya sahaja dengan mereka. Mereka juga pasti akan berterus terang dengan anda berbanding anda beranggapan sahaja.


Perihal wanita #15

Walaupun wanita tak berkata dia sedih tetapi dia diamkan diri, ketahuilah bahawa dia sedang menangis di dalam hatinya.


Perihal wanita #16

Lelaki wajib minta maaf jika menyakiti hati wanita. Jika tidak, perempuan akan fikirkan hal masalah itu selama-lamanya. Sungguh.


Perihal wanita #17

Walau seteruk mana pun lelaki itu, wanita tetap terima seadaanya dan sukar cari perkara yang dibencinya terhadap lelaki itu bila hati dah sayang.


Perihal wanita #18

Jika sudah cinta dan sayang, keluar dengan orang lain pun wanita tetap akan ingatkan anda di hatinya.


Perihal wanita #19

Wanita lemah jika lelaki merenungnya terlalu lama. Hatinya sudah pun cair dan malu.


Perihal wanita #20

Wanita akan cepat putus asa jika cintanya ditolak. Jangan tolak cinta mereka dengan kasar. Jadikan alasan yang munasabah apabila ingin tolak cinta mereka.


Perihal wanita #21 

Wanita sering meluahkan perasaan mereka dengan pelbagai cara. Antara adalah puisi, tulisan, muzik, nyanyian dan lain-lain lagi. Lelaki kena faham apa yang disampaikan oleh wanita.


Perihal wanita #22

Jangan sesekali sakitkan hati wanita dengan memberitahu hal-hal tak baik kepada mereka seperti mereka tidak berguna dan sebagainya. Amat sukar untuk mereka terima dan maafkan anda nanti.


Perihal wanita #23

Sekuntum senyuman besar ertinya kepada seorang wanita. Jangan senyum sembarangan kepada wanita lain. Wanita anda konfirm cemburu!


Perihal wanita #24

Jika seorang wanita sering menghubungimu dan mengingatimu, mereka betul mempunyai hati terhadap anda.


Perihal wanita #25

Ucapan hai atau selamat pagi daripada anda akan mempengaruhi keceriaan wanita sepanjang hari.


Perihal wanita #26

Cinta bermaksud bekerjasama dalam bersama susah senang, susah duka, jujur, setia, ikhlas dan tidak ada sebarang kompromi atau pengkhianatan.


Perihal wanita #27

Wanita idamkan lelaki yang mencintai mereka sepenuh hati dan takkan pandang orang lain langsung selamanya.


Perihal wanita #28

Wanita teringin sangat nak dapat hadiah bunga dari orang tersayang. Tapi mereka takkan cakap. Eh lelaki, korang ni tak faham-faham lagi ke? sekali sekala, bagila hadiah bunga hidup tu buat surprise.. apa da..


Perihal wanita #29

Jangan main api dengan wanita, sekali dah beri kepercayaan dan mereka percayakan anda, jagalah. Bila dah hilang kepercayaan wanita terhadap anda, belum pasti mereka akan percaya anda lagi!


Perihal wanita #30

Hati wanita sangat sensitif seperti tisu yang mudah basah bila terkena air. Berhati-hatilah dalam berbicara dengan wanita.


Perihal wanita berikutnya pula adalah dari sumber Blog zahrinzeffrin:


Perihal wanita #31

Menurut satu kajian; kebanyakan wanita kan berkata, tengok anak orang teringat anak kita. Dan menurut satu kajian lagi; kebanyakan lelaki akan berkata, tengok bini orang terlupa bini kita!


Perihal wanita #32

Menjelang bulan puasa, rata-rata orang perempuan akan mengurangkan kekerapan bercakap dan menambah kekerapan membeli-belah!


Perihal wanita #33

Salah satu kegemaran orang perempuan ialah salin resepi, fotostat resepi dan hafal resepi. Dan salah satu ketidakgemaran orang perempuan ialah masak ikut resepi!



Perihal wanita #34

Selangkah lelaki sama dengan tiga langkah orang perempuan bila berjalan tapi tiga langkah orang lelaki akan menjadi satu langkah orang perempua bila dia orang nampak ada jualan besar-besaran!


Perihal wanita #35 

Wanita memang pemurah...sebab itu diaorang bermurah hati tabur duit kat shopping complex tiap-tiap minggu!


Perihal wanita #36

Orang perempuan tidak akan menjadi perempuan yang baik sekiranya dia tak tahu...tarik muncung empat, lima depa time merajuk! Sekali pandang lipstik kat bibir perempuan tu sama sahaja warna merah, tapi dua kali pandang warna tu sebenarnya tak sama; ada merah ros, mera h sirap, merah hati, merah darah dan duit merah!


Perihal wanita #37

Antara orang yang disayangi wanita dalam dunia ini ialah suaminya dan tauke shopping complexnya!


Perihal wanita #38

Binatang yang suka berlenggang dan tak berhenti-henti bersembang ketika berjalan ialah itik. Manusia yang suka berlenggang dan tak berhenti-henti bersembang ketika apa saja ialah per...per...!


Perihal wanita #39

Orang perempuan akan membelek muka di cermin sekurang-kurangnya tiga kali sebelum ke tempat kerja, enam kali semasa kerja dan tiga kali pula selepas balik kerja dengan mengambil masa kira-kira setengah jam setiap kali. Ini bererti selama enam jam sehari orang perempuan buat kerja tak berfaedah-tengok muka sendiri!



Perihal wanita #40 

Menurut satu kajian, jumlah wanita memakai cermin mata adalah tiga kali ganda dibandingkan dengan lelaki. Ini adalah kerana mata wanita mudah rabun sebab mereka memang mudah rambang mata!




Perihal wanita #41

Seorang lelaki yang beragama Islam dibenarkan untuk berkahwin empat. Jika semua lelaki yang ada di Malaysia ni, tak kira yang tua ataupun yang muda berkahwin empat, kaum wanita tetap tak boleh lari dari kes mengumpat.



Perihal wanita #42

Menurut satu kajian, 99.9 peratus punca pergaduhan suami isteri adalah berpunca daripada isteri. Dan satu lagi kajian, 99.9 peratus punca pendapatan suami isteri adalah berpunca daripada suami!


Perihal wanita #43

Wanita sanggup mengeluarkan berpuluh ringgit untuk beli alat make up dan mereka juga tergamak habiskan duit untuk membeli pencuci make up. Nampak sangat merekalah satu-satunya makhluk di muka bumi ini yang suka sangat buang duit beli alat make up!


Perihal wanita #44

Wanita tidak diciptakan untuk dikagumi semua lelaki tetapi sebagai sumber kebahagiaan seorang suami.


Perihal wanita #45

Seorang wanita menghadapi kesulitan apabila ia berada di antara lelaki yang dicintainya dan yang mencintainya.


Perihal wanita #46

Tempat yang selalu menjadi tarikan kepada wanita ialah shopping complex, pasar malam, pasar sehari dan pasar tani. Ini sekali lagi menunjukkan wanita memang suka menghabiskan duit!


Perihal wanita #47

Sesungguhnya tidak ada wanita yang sangat cantik, yang ada ialah kaum lelaki yang sangat lemah bila berhadapan dengan kecantikan.


Perihal wanita #48

Kebijaksanaan wanita terletak di dalam hatinya.


Perihal wanita #49

Sejenis burung yang boleh terbang sepanjang hari tanpa megibaskan kedua-dua sayapnya dikenali sebagai albatross. Sejenis manusia yang boleh bercakap sepanjang hari tanpa henti-henti dikenali sebagai...

Perihal wanita #50

Wanita hidup untuk berbahagia dengan cinta, sementara lelaki mencintai untuk hidup berbahagia.


Perihal wanita #51

Wanita telah diiktiraf sebagai kaum yang paling bijak terutama dalam hal berbelanja!



Perihal wanita #52

Orang perempuan memang mudah kecil hati. Dalam sehari sekurang- kurangnya lima enam kali mereka berkecil hati. Jika ini berterusan selama beberapa tahun tak mustahil lama-lama orang perempuan akan kehabisan hati!


Perihal wanita #53

Menurut satu perangkaan, gigi orang perempuan tidak boleh bertahan lama. Paling lama cuma sampai umur 50 saja. Selepas itu orang perempuan cuma tinggal gusi. Ini adalah kesan kuat bercakap ketika muda.


Perihal wanita #54




Salah satu kegemaran orang perempuan ialah menyimpan kuku panjang. Kalau dihimpun dan dicantumkan kuku-kuku orang perempuan seluruh Malaysia, ianya sama panjang dengan jambatan Pulau Pinang!


Banyaknya perihal wanita. Sampai pening kepala dibuatnya. Tak apalah. Sis pun seorang wanita, jadi korang  layankan ajelah okeyh!