Sanggupkah Anda Habis RM 500 Untuk Seekor Kucing? Beby Citam.

Kenangan dahulu takkan boleh dikembalikan. Apa yang kita nak, tak mungkin akan berlaku seperti dulu. Ia boleh jadi lebih baik lagi daripada dahulu ataupun sebaliknya. Sebenarnya aku menyesal atas kematian Beby Citam, kucing kesayanganku sewaktu tinggal di rumah bujang (Sewa) dulu. 

Mungkin salah aku sebab aku tak care dan tak jaga dia sejak aku bawa dia ke penang. Asalnya untuk balik raya sahaja, tapi aku tinggalkan dia tak bawa ke KL lagi. Dia suka ramai kawan kucing kat penang. Dan aku assume dia suka duduk penang. Tapi akhirnya dia hilang begitu sahaja tak lama lepas tu. Tak tahu hidup, mati atau diambil orang. 

No photo description available.

Namun, menyesal tiada gunanya, hanya Al-Fatihah dapat aku iringi. Inilah beby citam yang sedia menemani aku di saat aku kesunyian, suka duka sepanjang duduk rumah bujang dulu. Even rumah tu macam menakutkan pun, cicitam ni sedia bersama aku di bilik. Ohhh i really miss that moment!

Kucing ni memang sangat-sangat pembersih. Sangkar dia aku pasang dan letak tepi pintu bilik aku tetap tak ada bau. Dia sangat mesra pasir, suka mandi, tak busuk langsung. Hari-hari tidur atas katil dengan aku. Kadang-kadang dia tidur tepi katil aku, dalam katil dia. Ini gambar katil dia. How so sweet kan?

No photo description available.

May 22, 2016

Memang kenangan sangat. Hidup aku hampir 2 tahun bersama beby citam. Siapa tak rindu. Tiap kali aku balik kerja dan belum buka pintu bilik, dah dengar suara miow miow dia tu. Sebelum ke kerja aku dah letak susu, air kosong, makanan lembik dan makanan bulat. Ha, 4 pinggan tuh! 

Balik kerja, semua makanan licin. Kuat makan budak kecik comel ni. Ini aku belikan khas untuk dia asah kuku dia dalam sangkar tu.


No photo description available.

Ya Allah, rindu aku kat Citam ni bila aku tengok barang-barang dia. Barang mainan dan lain-lain ni memang khas aku beli kat dia. Bila dia dah tak ada, sungguh aku rasa kehilangan tu. Rasa tu macam rasa hilang anak. Sungguh. Bila tengok je mainan, beg kucing, semua benda yang aku beli untuk dia ni, memang rasa sedih sangat. Kenapalah citam dah pergi dariku selamanya.

No photo description available.

Citam in the house. Comelnya budak ni.

No photo description available.

Aku masih ingat, Bf aku (tunang dan suami sekarang) teman aku ke kedai kucing di Gombak semata-mata nak beli barang nak buat persiapan untuk ambil dan bela citam. Kat kedai kucing tu memang aku spend RM 500 semata-mata nak bagi yang terbaik untuk citam. Time tu pula memang rezeki komisen kerja bank masuk, aku memang peruntuk RM 500 untuk barang-barang kucing.

Selesai beli barang, kami pergi ambil citam. Ya Allah, rasa dia tu macam dapat anak tau!

dan sekarang..

Citam dah tak ada.

Tak apa. Mungkin Allah nak hadirkan sesuatu yang lain yang dapat membahagiakan aku.  Apapun aku redha. Citam tetap dalam hati aku. Always my beby.




Tiada ulasan:

WAJIB BACA

Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Me...