SEBAB MAKAN KURMA KENA BASUH? RAMAI TERUS MASUK MULUT! - RINA ZUL

Selasa, 1 Jun 2021

SEBAB MAKAN KURMA KENA BASUH? RAMAI TERUS MASUK MULUT!


Ramai jenis makan kurma tapi tak basuh dulu kurma tu. Rina pun jenis macam tu juga dulu.  Kalau makan kurma, memang terus ngap masuk mulut. Tak rasa pun nak kena basuh. Asbab berniaga kurma, maka sekarang ni rina faham sebenarnya nak makan makanan yang betul-betul suci kebersihan itulah yang paling penting. 


Sebenarnya, kurma ni sama sahaja macam buah-buah yang lain, sebab ia datang dari pokok. Sama macam apple jugak! Dipetik dan sebelum makan kita pasti akan basuh dahulu. Begitulah kurma. Sebab ia juga terdedah di pokok dan risiko terjatuh ke tanah. Apabila diturunkan buah dari pokok, of coz ia akan dijaga baik tetapi basuh sebelum makan adalah yang terbaik.


Selain basuh kurma sebelum makan, korang juga boleh ikut tips seperti baca selawat dan doa sebelum makan kurma kegemaran Nabi ni. 

 



Kurma Ajwa Asli Madinah daripada Rihura (Kurma Ajwa Original Madinah) ini menekankan konsep kebersihan, suci dan lebih sihat buat kaum ibu-ibu yang mencari-cari makanan sunnah terbaik buat anak-anak, kandungan bayi dan seisi keluarga.  Sebab itu, Rihura sering berkongsi tips-tips kurma dan pemakanan sihat yang disarankan buat masyarakat.

Walaupun kurma Ajwa mudah untuk anda dapatkan di mana-mana, tetapi Kurma Ajwa Rihura adalah kurma Ajwa Premium mampu milik segar dan sedap pilihan ramai ibu dan anak-anak. Mudah dan harga yang berpatutan. Lebih menjadi kegilaan lagi, apabila mengamalkan kurma Ajwa, rasanya tidak terlalu manis dan ia membuatkan anda rasa tak muak jika makan dengan banyak pada satu masa. Alhamdulillah.




Oh ya, Ajwa Madinah original dari Rihura ini terbahagi kepada 2 gred iaitu Gred 1 dan Gred VIP. Bezanya adalah kepadatan isi VIP lebih tebal dan sedikit besar.  Tapi betul ke makan kurma Ajwa ni tak muak? Alhamdulillah memang tak muak, jom dengar perkongsian Rasa kurma Ajwa Rihura dari seorang pelanggan.




Ini adalah video Feedback Rihura yang diterima ketika Aktiviti Hari Raya Bersama Rihura. 


Perkongsian dari Puan Ziela yang telah membeli kurma Ajwa Madinah Original dari Rihura sebanyak (Repeat 4 Kali).



Nak tahu lebih lanjut tentang Kurma Ajwa Rihura, klik www.rihura.com atau terus ke Whatsapp Rihura.





6 ulasan:

NARDtheNERD berkata...

ye betul.. kite pun dah jadi habit basuh kurma dulu sebelum makan :)

Alia Farhan berkata...

Ya Allah.. Saya la tu yg tak cuci dlu.. Terus ngap ja.. Lepas ni akan basuh dlu.. Thanks kak sebab share pasal ni...

Rozita Ceritaita berkata...

alamak... kita pun selalu makan gitu je tak basuh..

Mrs Pip berkata...

hanks info. memang selama ni main masuk mulut ja tau, ndak pula terfikir mau basuh tu kurma.

Marina Bashah berkata...

Kena basuh ye. Hihihi baru tau

Shalimar Yusof berkata...

yes!! setuju sangat kurma ajwa rihura ni sangat lembu... recomended