Recent Posts

Diet Kurus Dengan Kurma Ajwa Rihura | Jadual Diet PERCUMA

Alhamdulillah, sejak amal kurma ajwa madinah  original segar dari Rihura, sis dapat turunkan berat badan 2KG dalam masa 1 minggu. Haa puas hati sangat. Dulu kemain susah la nak turun 1 kg pun. Tapi bila makan kurma ni, dapat kawal makan, tak makan tahap gelojoh atau nafsu makan macam dulu-dulu hahahah. Sabo jela. Tapi tula kenyataannya.


Sis syukur sangat sebab nampak ruang dan peluang ni. Dulu sis jenis payah sangat nak turunkan berat badan, tapi sekarang macam senang sangat rasa. Apa lagi, selalu amalkan Kurma Ajwa Asli Madinah ni setiap hari 7 biji pada waktu pagi. Pastu korang rasa tengahari sis makan jam berapa? 


Kalau dulu pukul 11-12 tengahari wajib makan tengahari makan berat macam nasi, tapi sejak makan kurma tu, sampai ke 3 petang kadang-kadang sis lupa nak makan tengahari. Sebab tak lapar! sebab rasa masih kenyang lagi. ehehhe. Macam kelakar pun hado jugak! 

Oh ya, sis bukan makan macam tu je kurma tu.. Kiranya sehari tu banyak kali la sis makan. Jom lihat jadual diet dengan makan kurma Ajwa. Kurma Ajwa adalah kurma yang 100% tak diawet gula dan semulajadi. Tapi korang kena lah cari kurma Ajwa yang ditanam di Madinah atau Asli Madinah, itulah yang paling terbaik. Kurma Kegemaran Nabi Muhammad SAW.



Jadual Diet Dengan Kurma Ajwa Rihura


Dalam entry ini, sis belanja korang jadual diet dengan kurma ajwa ni. So korang boleh ikut panduan dan contoh pemakanan ajwa ni untuk diet dengan lebih baik. InshaAllah.


Pagi: 7 biji Kurma Ajwa sebelum breakfast sewaktu perut kosong, lepas tu minum air putih. Anda akan lebih bertenaga. Amalkan selama sebulan, pasti diet berkesan tanpa tekanan.


11pagi: Minum susu kurma Ajwa (ini buat sendiri jer senang dan sangat fresh sedap, organik sangat bagus untuk berdiet) Cara buat susu kurma Ajwa korang boleh tengok di SINI.


Makan Lunch: Nasi putih dan lebihkan lauk serta sayur-sayuran.


Makan Petang: 3 Biji kurma Ajwa Rihura


Dinner: Boleh ambil nasi putih lebihkan sayur buah dan lauk atau roti atau makanan berat lain sebelum jam 7 atau 8 malam.


Atau

Jadikan kurma sebagai hidangan makan malam, tak perlu makan nasi dan lauk pauk pada malam hari. Pada malam hari, tubuh lebih banyak berehat. Jika ambil makanan berat, tubuh tertekan, ia menjadi lemak.


Supper (tengah malam): Sebelum tidur, makan 3-5 biji kurma ajwa atau air nabeez (air rendaman kurma Ajwa yang direndam dari petang jam 6 petang (rendam 6 jam). Amalan makan kurma pada malam hari akan menyebabkan organ dan tubuh berehat.



Itulah dia antara rutin diet sis Rina dalam mengamalkan kurma Ajwa madinah original segar ni. Selain dari makan saja gitu, sis selalu buat air nabeez, rasa cepat sangat kenyang perut. Yang paling best, pencernaan pun lancar rupanya. Nak membuang senang, pendek kata ia cegah dari sembelit, jimatkan masa korang dekat bilik air hehe.

Kelebihan Dan Khasiat Kurma Ajwa Rihura Untuk Diet / Kuruskan Badan


Jom lihat apakah kelebihan dan khasiat kurma ajwa asli Madinah Rihura untuk diet dan kuruskan badan. Bagi anda yang ingin lebih kurus, dapat tubuh badan yang ideal, kawal makan dan sebagainya, sis sangat sarankan untuk anda mula amal makan kurma Ajwa. dan lihat perbezaan kesihatan anda. 



Oh ya, ajwa ni juga telah bantu sis stabilkan hormon pada tahun 2020 pada waktu tu sis ada masalah istihadah berpanjangan atau haid terlalu lama. Alhamdulillah dah selesai masalah. Sekarang jom kita kurus dengan makan kurma Ajwa pula.



Berikut adalah Kelebihan Makan 
Kurma Ajwa untuk Diet atau Kurus


  • Melancarkan sistem pencernaan / pembuangan/ penghadaman.
  • Buang segala toksid kotoran.
  • Kaya antioksidan, mencegah penuaan, kulit lebih awet muda.
  • Menguatkan antibodi tubuh badan / stamina / ketahanan badan.
  • Lebih cepat kenyang, tak terlalu kerap makan lagi.
  • Jika kerap makan, tidak akan ambil makanan berat berlebihan lagi.
  • Mudah kawal pemakanan, akan makan dalam portion 
  • terbaik dan mudah mendapatkan tubuh badan idea secara selamat dan semulajadi.
  • Bertenaga sepanjang hari, cergas dan kuat.


Percaya atau tidak, disebalik kandungan serat yang tinggi, khasiat yang hebat untuk penjagaan kesihatan diri, 'Kurma AJWA juga MENGENYANGKAN perut, sekaligus boleh dijadikan menu diet. Daripada kita amal supplement atau produk yang sendiri tak pasti selamat atau tak untuk diet. 


Lebih baik kita amalkan makanan yang memang SAH selamat dan kenyang. Daya ketahanan perut, boleh pergi hingga 5 jam ke atas. Boleh ganti nasi dengan kurma. Rasa pun sedap sangat manis-manis buah.


Nak diet, makan kurma jer rahsianya. Kenyang, kurus, penyakit merbahaya terpelihara. Paling best lagi, boleh amal untuk kurus dan diet, sebabnya terus dapat kawal makan, dan buang segala toksid dalam tubuh. Alhamdulillah. Jadikan sebagai snacking ataupun rutin pagi sampai malam. 


Korang boleh pilih kaedah pemakanan ajwa yang berkesan untuk diet. Nak sis bantu, boleh directly wasap Sis sendiri dekat sini (KLIK SINI UTK WASAP)



Jom diet bersama Kurma Ajwa Rihura 🙂 Lebih kenyang, lebih sedap, lebih mudah. Kurma Ajwa Madinah Original Stok segar asli dari Tanah Madinah.


(WASAP RINA DI SINI)



Catat Ulasan

1 Ulasan

Hans Hanis berkata…
wah menarik nih
boleh cuba lah :)