Perbezaan Barang AMWAY Dengan Barang Jenama Lain - RINA ZUL

Sabtu, 24 Julai 2021

Perbezaan Barang AMWAY Dengan Barang Jenama Lain

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca. Terima kasih sudi luangkan masa untuk baca di sini. Hari ni rina nak share akan perbezaan barang amway dengan barang jenama lain yang ramai tak tahu.




Percaya atau tidak, ramai yang kata barang Amway ni agak mahal jika dibandingkan dengan barangan jenama lain. Sehingga terus tolak mentah-mentah. Masa dulu, rina belum ada kerja apa-apa, tak ada pendapatan, jadi memang rina rasa mahal gila barang-barang ni. Tapi dalam masa yang sama bila rina guna barang jenama lain, rasa macam sakit hati sangat weiii sebab cepat gila barang tu habis digunakan. Tempoh masa guna tu macam sekejap je. Contoh macam ubat gigi kita guna sebulan dua tiga bulan dah habis.


Bila satu masa tu rina betul-betul beli yang amway punya, rupanya sampai 6 bulan tahan. Tapi bila kira-kira balik kegunaannya, rupanya lagi jimat barang amway tu. Bermula dari ubat gigi tu lah rina kenal barang lain lagi, rupanya patutla harga dia orang kata mahal, sebenarnya tak mahal pun. Harga dia cuma berpatutan sangat-sangat sebab banyak gila barang keperluan rumah yang lain pun bertahan 6 bulan korang boleh guna.


Sebagai contoh, pencuci lantai, sabun cuci pinggan, sabun basuh sayur, deodorant,.. oh my god, tu semua adalah barang kegemaran rina suka guna untuk barangan rumah. The Power of Quality is better than Quantity. Means kuasa kualiti barang amway tu sangat besar jika dibandingkan dengan jenama lain. Buat sakit hati je weh bila korang tahu yang selama ni korang boleh jimat gila tapi korang tak nampak.



Sekarang dekat rumah rina ni, banyak guna barang amway. Barang-barang ni semua pulak bertahan berbulan-bulan, pendek kata kau tak payah risau keluar duit tiap bulan beli barang rumah. Jimat gila. Setahun 2-3 kali je kau fikir nak tukar barang keperluan rumah. 


Barang-barang tu termasuklah dari segi kesihatan, kecantikan, kekemasan rumah, kebersihan rumah, kebersihan diri dan macam-macam lagi.Ada hikmah sangat sejak guna barang amway. Selain tahan lama dan jimat, kami rasa rumah lebih banyak guna barang organik dan semulajadi. Korang pun boleh cuba bandingkan juga antara perbezaan barang amway dengan barang jenama lain.


Perbezaan Produk Amway dengan Produk Jenama Lain:






1.  Produk Amway Terlalu Jimat Sangat


Selepas guna, memang ramai yang tak dapat nafikan lagi penjimatannya.Sebagai contoh ubat gigi amway berharga RM 28 boleh guna 6 bulan. Bermaksud 1 bulan kita cuba labur RM 4.60 jer. Sedangkan ubat gigi lain tahan 2 bulan jer tapi harga dah RM 6 untuk 1 tiub. So korang rasa mana satu yang jimat? Of cos la produk amway lebih jimat berbanding produk jenama lain. Harga pun berbaloi. Takkan rugi, malah lebih jimat.




2.  Produk Amway Sangat Bermanfaat



Ramai tak tahu, dan wajib kena tahu bahawa barang produk Amway sangat berfaedah dan bermanfaat untuk anda semua. Kenapa? Sebab barang dia berkualiti! Jika kita guna barang dia, kita akan sedar 1 perkara iaitu kebanyakan barang amway ni pekat! Sabun yang pekat, ubat gigi pekat, patutlah jimat! Cara guna pun ada cara bancuh/gunakannya macam mana, sukatan macam mana. Best sangat. 

Bila ada kawan-kawan dan jiran beli barang amway dari rina, memang rina ajar cara guna dan sukatannya semua. Tak rumit, lagi mudah dan mereka suka sangat-sangat alhamdulillah. Sebab jimat dan dapat produk barang keperluan rumah paling berkualiti kata mereka. So korang yang nak beli barang dan nak rina ajar cara guna pon boleh je contact rina. 

Bukti barang amway berkualiti banyak sangat, tapi harini rina share 1 produk kat sini.  Dish Drops atau pencuci pinggang mangkuk yang sangat organik 4 liter boleh digunakan selama 10 bulan itupun masih berbaki lebih dari separuh botol. perghh mcm tak caya kan?  

Sebab tu rina selalu suruh customer atau kawan2 yang guna, tulis guna marker pen dekat botol tu bila korang start guna.. Nanti bila nak habis, korang akan cek balik berapa lama masa korang guna. Memang lama. Kalau tak guna dish drop ni, tiap-tiap bulan kena pergi beli sabun basuh pinggan.  Sekarang lebih jimat, mudah dan berkualiti pulak.




Image result for dish drop amway


Tengok betul-betul, 1 botol dish drop tu bersamaan dengan 11 setengah botol jenama lain (sabun basuh pinggan).  Untung tak? Sudah tentu untung dari segi kualiti, harga dan masa :) Banyak lagi sebenarnya kelebihan barang-barang amway ni berdasarkan pada jenis barang.  


3.  Produk Amway Semulajadi Terbaik Untuk Kegunaan Ramai / Organik


Dari dulu lagi, kalau kita tanya mak-mak kita atau orang tua, pasti ramai yang kenal Losyen Allano. Untuk pengetahuan korang, losyen allano ni adalah daripada produk amway.  Kenapa orang-orang dulu pakat dok cari losyen allano ni? Sebab khasiat dia! Sebab fungsi dia yang sangat-sangat membantu mengatasi masalah ramai orang. 


Pernah satu tahap, ada seorang doktor tu dia sarankan pesakit kencing manis yang ada luka-luka kat kaki tu untuk sapu lotion ini. Selain tu, kalau ada rasa gatal-gatal, masalah kulit dan sebagainya, memang elok sangat guna lotion allano ni. Penting sangat sebab dia organik, semulajadi, itu yang buat ramai gila orang cari losyen ni. Kualiti yang paling penting sekali.






Losyen Tangan & Badan ALLANO (250g)

  • Losyen badan berasas buih yang unik.  
  • Sangat mudah disapu.
  • Tidak comot atau berminyak.  
  • Mengandungi Alantoin dan Lanolin 
  • Melega dan melembap kulit yang paling kering sekalipun 

Selain itu, kalau korang ada luka-luka atau jika tak nak nyamuk atau binatang gigit, pakailah lotion ini, nak berkhemah ke, masuk hutan atau apa-apa.  Itu lebih mudah dan berkesan!






4.  Produk Amway Tahan Lama


Sebagai contoh, salah satu produk amway yang sangat jimat dan tahan lama adalah Deodoran Bau Segar Antipeluh Berbuli BODY SERIES (100ml). Ini adalah deodoran yang paling semua orang suka gila. Ini produk amway paling laris dijual, permintaan ramai sangat kawan-kawan kalau dah kenal deodorant ni.  Mahal tak mahal sangat tapi okey lah.  


Yang tak tahan tu bukan sebab mahal.. tapi sebab tak perlu sapu banyak-banyak. Sekali sapu atau sekali layang je dah okey. Tahan sehingga 48 JAM! 48 jam maksudnya 2 hari. Kau rasa? Pernah tak ada deadoran tahan 2 hari? Mana ada. Dan kalau anda mandi sekalipun , memang ketiak tak peluh-peluh. Rina selalu pakai ni rasa sejuk je sepanjang hari dekat ketiak tu hehe.




Paling best lagi, deadorant ni memang tiada alkohol, dibuat dari bahan semulajadi iaitu lichen! Sesiapa yang memakai deadoran ini sangat hebat luar biasa. Ia akan memberikan aura positif dan sihat kepada kita semua bila kita selalu guna insyallah.

Itu adalah contoh produk, tapi sebenarnya banyak lagi barang-barang amway yang rina tak tunjuk dekat sini. Kalau korang nak tengok katalog, jom wasap rina, nanti rina tunjuk satu-satu. 

So itulah 4 sebab kenapa produk amway lebih bagus dari produk jenama lain. Dan Perbezaan barang amway dengan barang jenama lain yang korang kena tahu. Lepas tahu, akan lebih mudahlah korang untuk pilih mana satu barang keperluan rumah terbaik yang boleh korang start guna dalam rumah masing-masing.


Wasap Rina untuk Lihat Barang Keperluan Rumah yang Lain. (KLIK SINI)

Tiada ulasan: