RINA ZUL : amway
Memaparkan catatan dengan label amway. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label amway. Papar semua catatan

Sabtu, 24 Julai 2021

Perbezaan Barang AMWAY Dengan Barang Jenama Lain

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca. Terima kasih sudi luangkan masa untuk baca di sini. Hari ni rina nak share akan perbezaan barang amway dengan barang jenama lain yang ramai tak tahu.




Percaya atau tidak, ramai yang kata barang Amway ni agak mahal jika dibandingkan dengan barangan jenama lain. Sehingga terus tolak mentah-mentah. Masa dulu, rina belum ada kerja apa-apa, tak ada pendapatan, jadi memang rina rasa mahal gila barang-barang ni. Tapi dalam masa yang sama bila rina guna barang jenama lain, rasa macam sakit hati sangat weiii sebab cepat gila barang tu habis digunakan. Tempoh masa guna tu macam sekejap je. Contoh macam ubat gigi kita guna sebulan dua tiga bulan dah habis.


Bila satu masa tu rina betul-betul beli yang amway punya, rupanya sampai 6 bulan tahan. Tapi bila kira-kira balik kegunaannya, rupanya lagi jimat barang amway tu. Bermula dari ubat gigi tu lah rina kenal barang lain lagi, rupanya patutla harga dia orang kata mahal, sebenarnya tak mahal pun. Harga dia cuma berpatutan sangat-sangat sebab banyak gila barang keperluan rumah yang lain pun bertahan 6 bulan korang boleh guna.


Sebagai contoh, pencuci lantai, sabun cuci pinggan, sabun basuh sayur, deodorant,.. oh my god, tu semua adalah barang kegemaran rina suka guna untuk barangan rumah. The Power of Quality is better than Quantity. Means kuasa kualiti barang amway tu sangat besar jika dibandingkan dengan jenama lain. Buat sakit hati je weh bila korang tahu yang selama ni korang boleh jimat gila tapi korang tak nampak.



Sekarang dekat rumah rina ni, banyak guna barang amway. Barang-barang ni semua pulak bertahan berbulan-bulan, pendek kata kau tak payah risau keluar duit tiap bulan beli barang rumah. Jimat gila. Setahun 2-3 kali je kau fikir nak tukar barang keperluan rumah. 


Barang-barang tu termasuklah dari segi kesihatan, kecantikan, kekemasan rumah, kebersihan rumah, kebersihan diri dan macam-macam lagi.Ada hikmah sangat sejak guna barang amway. Selain tahan lama dan jimat, kami rasa rumah lebih banyak guna barang organik dan semulajadi. Korang pun boleh cuba bandingkan juga antara perbezaan barang amway dengan barang jenama lain.


Perbezaan Produk Amway dengan Produk Jenama Lain:






1.  Produk Amway Terlalu Jimat Sangat


Selepas guna, memang ramai yang tak dapat nafikan lagi penjimatannya.Sebagai contoh ubat gigi amway berharga RM 28 boleh guna 6 bulan. Bermaksud 1 bulan kita cuba labur RM 4.60 jer. Sedangkan ubat gigi lain tahan 2 bulan jer tapi harga dah RM 6 untuk 1 tiub. So korang rasa mana satu yang jimat? Of cos la produk amway lebih jimat berbanding produk jenama lain. Harga pun berbaloi. Takkan rugi, malah lebih jimat.




2.  Produk Amway Sangat Bermanfaat



Ramai tak tahu, dan wajib kena tahu bahawa barang produk Amway sangat berfaedah dan bermanfaat untuk anda semua. Kenapa? Sebab barang dia berkualiti! Jika kita guna barang dia, kita akan sedar 1 perkara iaitu kebanyakan barang amway ni pekat! Sabun yang pekat, ubat gigi pekat, patutlah jimat! Cara guna pun ada cara bancuh/gunakannya macam mana, sukatan macam mana. Best sangat. 

Bila ada kawan-kawan dan jiran beli barang amway dari rina, memang rina ajar cara guna dan sukatannya semua. Tak rumit, lagi mudah dan mereka suka sangat-sangat alhamdulillah. Sebab jimat dan dapat produk barang keperluan rumah paling berkualiti kata mereka. So korang yang nak beli barang dan nak rina ajar cara guna pon boleh je contact rina. 

Bukti barang amway berkualiti banyak sangat, tapi harini rina share 1 produk kat sini.  Dish Drops atau pencuci pinggang mangkuk yang sangat organik 4 liter boleh digunakan selama 10 bulan itupun masih berbaki lebih dari separuh botol. perghh mcm tak caya kan?  

Sebab tu rina selalu suruh customer atau kawan2 yang guna, tulis guna marker pen dekat botol tu bila korang start guna.. Nanti bila nak habis, korang akan cek balik berapa lama masa korang guna. Memang lama. Kalau tak guna dish drop ni, tiap-tiap bulan kena pergi beli sabun basuh pinggan.  Sekarang lebih jimat, mudah dan berkualiti pulak.




Image result for dish drop amway


Tengok betul-betul, 1 botol dish drop tu bersamaan dengan 11 setengah botol jenama lain (sabun basuh pinggan).  Untung tak? Sudah tentu untung dari segi kualiti, harga dan masa :) Banyak lagi sebenarnya kelebihan barang-barang amway ni berdasarkan pada jenis barang.  


3.  Produk Amway Semulajadi Terbaik Untuk Kegunaan Ramai / Organik


Dari dulu lagi, kalau kita tanya mak-mak kita atau orang tua, pasti ramai yang kenal Losyen Allano. Untuk pengetahuan korang, losyen allano ni adalah daripada produk amway.  Kenapa orang-orang dulu pakat dok cari losyen allano ni? Sebab khasiat dia! Sebab fungsi dia yang sangat-sangat membantu mengatasi masalah ramai orang. 


Pernah satu tahap, ada seorang doktor tu dia sarankan pesakit kencing manis yang ada luka-luka kat kaki tu untuk sapu lotion ini. Selain tu, kalau ada rasa gatal-gatal, masalah kulit dan sebagainya, memang elok sangat guna lotion allano ni. Penting sangat sebab dia organik, semulajadi, itu yang buat ramai gila orang cari losyen ni. Kualiti yang paling penting sekali.






Losyen Tangan & Badan ALLANO (250g)

  • Losyen badan berasas buih yang unik.  
  • Sangat mudah disapu.
  • Tidak comot atau berminyak.  
  • Mengandungi Alantoin dan Lanolin 
  • Melega dan melembap kulit yang paling kering sekalipun 

Selain itu, kalau korang ada luka-luka atau jika tak nak nyamuk atau binatang gigit, pakailah lotion ini, nak berkhemah ke, masuk hutan atau apa-apa.  Itu lebih mudah dan berkesan!






4.  Produk Amway Tahan Lama


Sebagai contoh, salah satu produk amway yang sangat jimat dan tahan lama adalah Deodoran Bau Segar Antipeluh Berbuli BODY SERIES (100ml). Ini adalah deodoran yang paling semua orang suka gila. Ini produk amway paling laris dijual, permintaan ramai sangat kawan-kawan kalau dah kenal deodorant ni.  Mahal tak mahal sangat tapi okey lah.  


Yang tak tahan tu bukan sebab mahal.. tapi sebab tak perlu sapu banyak-banyak. Sekali sapu atau sekali layang je dah okey. Tahan sehingga 48 JAM! 48 jam maksudnya 2 hari. Kau rasa? Pernah tak ada deadoran tahan 2 hari? Mana ada. Dan kalau anda mandi sekalipun , memang ketiak tak peluh-peluh. Rina selalu pakai ni rasa sejuk je sepanjang hari dekat ketiak tu hehe.




Paling best lagi, deadorant ni memang tiada alkohol, dibuat dari bahan semulajadi iaitu lichen! Sesiapa yang memakai deadoran ini sangat hebat luar biasa. Ia akan memberikan aura positif dan sihat kepada kita semua bila kita selalu guna insyallah.

Itu adalah contoh produk, tapi sebenarnya banyak lagi barang-barang amway yang rina tak tunjuk dekat sini. Kalau korang nak tengok katalog, jom wasap rina, nanti rina tunjuk satu-satu. 

So itulah 4 sebab kenapa produk amway lebih bagus dari produk jenama lain. Dan Perbezaan barang amway dengan barang jenama lain yang korang kena tahu. Lepas tahu, akan lebih mudahlah korang untuk pilih mana satu barang keperluan rumah terbaik yang boleh korang start guna dalam rumah masing-masing.


Wasap Rina untuk Lihat Barang Keperluan Rumah yang Lain. (KLIK SINI)

Ahad, 27 Jun 2021

UBAT GIGI GLISTER  - GIGI PUTIH, BUANG KARAT ( PILIHAN NO 1 PENGGUNA)
Hai semua, harini Rina nak share kan ubat gigi yang rina guna. Yang rumah rina guna dan sangat setia dengan ubat gigi ni. Ia adalah Ubat Gigi Glister. Kenapa rina tertarik dengan ubat gigi ni? First sekali sebab dia sangat pekat dan tahan 6 bulan? 

Gila, macam tipu je? tapi itulah kenyataannya. Sebab sebelum guna tulis tarikh dulu bila kita buka guna. Habis ubat gigi tu nanti tulis tarikhnya, so korang kiralah cukup 6 bulan atau tidak!

Alhamdulillah, Ubat gigi glister ini adalah Halal dan Islamic product. Sangat-sangat berkesan kerana sumbernya pun tiada chemicalTiada bahan kimia langsung. Free from chemical.  Yang penting ada tanda hijau bawah ubat gigi tu, tanda yang menunjukkan produk tanpa kimia. 

Gigi yang berulat, berlubang , yang sakit dan sebagainya tak perlu ragu-ragu atau bimbang. Sebab ubat gigi ni baru betul ubat gigi. Selama ni dipasaran macam pencuci gigi je, semata-mata nak gigi bersih.. Yang ubat gigi glister ini, selain bersihkan gigi, ianya mengembalikan mineral pada gigi dan menjadikan gigi kuat semula serta bertambah sihat. Kiranya kita cure sekali la gigi kita ni.

Ini merupakan produk Amway yang sangat-sangat hebat! Bila rina guna, rina bantu ambil order juga untuk kawan-kawan dan kenalan, tambah-tambah jiran kawasan perumahan. Jadi, korang boleh dapatkan dengan rina melalui harga ahli dan sangat-sangat berbaloi.  Nak tahu kenapa berbaloi, jom rina share.



Cuba anda renungkan... Betapa seronoknya membayangkan gigi-gigi kuning kita menjadi putih bersih seperti gambar di atas. Syukurnya kan.. Gigi putih cantik, keyakinan pun terserlah. Yakin untuk senyum, yakin untuk bercakap, Yakin untuk makan depan orang dan sebagainya. Selama ni asyik sorok-sorok gigi kita je kalau depan orang kan.

Dulu Rina cukup tak berkenan tengok gigi suami, kuning sikit, Lepas guna ubat gigi Glister rina beli ni , bukan takat kuning. Celah-celah gigi ada karat sikit pun hilang dah alhamdulillah.

Sejak tu, kami jadi pengguna setia ubat gigi glister ni. Memang berkesan lah untuk buang karat dekat gigi tu selain putihkan gigi suami kita dan kita hahahah.


Kelebihan Ubat Gigi Glister Berfluorida Multi Tindakan 200g

  • Ianya dirumuskan dengan REMINACT yang membantu menimbunkan kembali mineral-mineral penting pada enamel untuk menjadikan gigi lebih kuat dan melindungi daripada kaviti.
  • Memutihkan gigi, menyegarkan nafas dan membantu menanggalkan kesan warna pada gigi.
  • Mengandungi agen pengilatan untuk pembersihan yang lembut dan berkesan.
  • Ia dapat Memutihkan gigi, Menanggalkan plak, Mencegah kaviti, Membersih dengan lembut dan Menyegarkan nafas

Ya. Memang betul semua ubat gigi diluar sana membersih dan memutihkan gigi.. Tapi tu bukan ubat gigi, tu pembersih gigi namanya.  Yang sebenarnya ubat gigi adalah memberi vitamin dan mineral kepada gigi supaya kembali kuat dan sihat. 


Perbezaan Ubat Gigi Glister Dengan Ubat Gigi Yang Lain



Semestinya ubat gigi glister dan ubat gigi jenama lain mempunyai perbezaan antara satu sama lain.  Apakah perbezaan mereka? Selama ni mungkin kita tak perasan, jom sis bagitahu korang.


Ubat Gigi Glister Tak Hakis Gigi


Apabila gosok gigi dengan ubat gigi berikut,

Sebagai contoh, Ubat gigi jenama Y, mengeluarkan lapisan di gigi kita secara berlebih sehingga menanggalkan lapisan perlindungan gigi (Protective layer). Ini macam terhakis sungguh.

Manakala, Glister Toothpaste sekadar menanggalkan kotoran di gigi dan masih mengekalkan lapisan perlindungan gigi. So nampak yang mana macam berkualiti?




Ubat Gigi Glister Pekat, Jimat & Tahan 6 Bulan


Selain itu, ubat gigi glister sangat jimat tau. Boleh tahan sehingga 6 bulan macam Rina cakap tadi.  Kepekatannya sangat kuat sehinggakan korang cuma letak sedikit jer ubat gigi tu di bahagian atas berus gigi. Tak perlu letak penuh satu baris berus gigi tu, itulah cara guna ubat gigi glister amway ni. 

Sangat-sangat berbaloi.  Satu keluarga wajib ada yang ni, kalau kita guna, anak-anak pun mesti guna. Barulah keluarga sihat, kesihatan terjamin :) 

Bukanlah nak mengutuk tapi kalau korang ada boyfriend atau suami yang merokok atau yang jenis tak reti jaga gigi, marilah kita bantu diorang dengan belikan ubat gigi ni untuk diorang. Macam rin lah..Belikan ubat gigi ni untuk suami. Alhamdulillah walaupun dia merokok, tapi nafas dan mulut tak berbau pun. 

Rasa sedap je gitu..hihi. Yang penting itu semua dulu, sekarang dah kurang sangat rokok, ada tanda nak berhenti dah. Alhamdulillah ubat gigi ni memang buat mulut dan gigi fresh!




Harga Ubat Gigi Glister ni Mahal Ker?

Ubat gigi lain lagi murah dari ubat gigi glister?


Ya. Setuju.  Tapi ubat gigi yang murah tu boleh guna sebulan, 1 ubat gigi. Ubat gigi glister ni boleh guna 6 bulan, 1 ubat gigi.  Yang mana satu berbaloi?  

Contoh, jika ubat gigi biasa berharga dalam RM7.  Maka, untuk 6 bulan kita akan habiskan RM7 x 6 : RM42 untuk ubat gigi. Bayangkanlah RM42 utk ubat gigi selama 6 bulan. Sedangkan ubat gigi glister RM29 kita habiskan untuk 6 bulan? Jadi, yang mana satu berbaloi ya? 

Kalau korang tengok juga jenama X seperti yang selalu korang pakai contohnya, bila terkena air sikit terus ubat gigi tu jadi basah dan macam terlembab ubat gigi tu. Sedangkan kalau terkena air sikit dekat ubat gigi glister ni, ia masih pekat dan tak berair sehinggalah korang guna gosok gigi dalam mulut.

Sebab itu saya selalu ingatkan kepada mereka-mereka diluar sana, gunakan harga yang berbaloi dan bijak. Kadang-kadang orang nak berbaloi tapi tak bijak. Ambil produk murah tapi tiada kualiti.  Sedangkan produk yang harganya sederhana tak murah sangat dan tak mahal sangat , namun kualitinya sangat-sangat tip top.  Kerana itulah ramai pelanggan yang hubungi saya untuk barang-barang keperluan rumah, mekap, facial dan sebagainya. 



Berbalik kepada harga Ubat gigi glister.  Harga pembelian adalah RM28.60 sahaja. Murah sangat berbanding penggunaannya selama 6 bulan. Jadi, terlalu lalu berbaloi.  Dijamin sangat-sangat puas hati dan selain itu, saya akan consult anda untuk menggunakan barang-barang ini. 

Untuk maklumat yang lebih lanjut atau untuk pembelian, korang boleh wasap sis Rina, jom sis bantu korang dapatkan ubat gigi ini dan guide korang cara guna ubat gigi ni.


Khamis, 30 Mei 2019

Perbezaan Barang Jenama Amway Dengan Barang Jenama Lain

Assalamualaikum wbt semua


Topik hari ini agak hot! Antara semua barang dalam malaysia ni, tipulah kalau cakap barang amway tak mahal.  Sebenarnya barang amway ni kalau ikutkan memang agak mahal berbanding produk lain tetapi.. barang amway ni sangat tahan lama... dan apabila dibandingkan produk amway dengan produk yang lain, produk amway sangat-sangat berkualiti.  

Sudah tentu akan puas hati, berbaloi sangat-sangat, malah lebih jimat.  Yes all.  Memang takkan rugi tau.  Jadi apa lagi?  Anda perlu perlu dan perlu cuba.  Rasailah perbezaan produk ini dengan produk yang lain.  Dan disini saya cadangkan anda cuba bandingkan setiap satu produk amway dengan produk di pasaran sana. 


Nak tahu apa perbezaan produk amway dengan produk yang lain?

Perbezaan produk amway dengan produk yang lain adalah:


Produk Amway sangat menjimatkan.  Sebagai contoh, Salah satunya adalah ubat gigi glister.  Mengapa jimat? Ubat gigi ini boleh digunakan selama 6 bulan. Sedangkan ubat gigi lain paling kuat sebulan dua.  Harga pun berbaloi. Takkan rugi , malah lebih jimat.



Image result for ubat gigi glister kl

Barang Amway juga sangat berfaedah / manfaat yang tak disangka dan sangat berkualiti.
Related image



Untuk pengetahuan anda, botol Dish Drops 4 liter boleh digunakan selama 10 bulan itupun masih berbaki lebih dari separuh botol. Bermaksud setahun lebih anda boleh gunakannya. Kalau tak guna dish drop ni, tiap-tiap bulan kena pergi beli sabun basuh pinggan.  Betul tak?

Ini pula perkara yang anda tidak pernah sangkakan....jeng jeng jeng.....

Image result for dish drop amway
Tengok betul-betul, 1 botol dish drop tu bersamaan dengan 11 setengah botol jenama lain (sabun basuh pinggan).  Untung tak? Sudah tentu untung dari segi kualiti, harga dan masa :) Banyak lagi sebenarnya kelebihan barang-barang amway ni berdasarkan pada jenis barang.  

Kalau anda perhatikan betul-betul di atas blog ini ada pilihan shopping/ berbelanja, anda boleh klik situ dan lihat pelbagai jenis kategori barangan amway yang kita ada serta anda boleh juga godek-godek tengok di katalog amway yang saya sertakan.  Semestinya kalau anda nak beli , saya akan berikan harga ahli kepada tuan / puan, dan anda boleh bayar dengan harga yang lebih murah :)

Anda yang belum cuba lagi produk Amway, seeloknya cubalah buka hati untuk mencuba kerana percubaan ini mungkin dapat menjadikan kehidupan anda lebih baik, jimat, sihat dan bahagia.  Belum cuba, belum tahu.  Kalau anda tak kenal, maka anda tak cinta. 

Di sini saya ringkaskan sedikit sebanyak beberapa barang-barang Amway yang sangat hebat belaka yang sangat famous dan terkenal yang anda wajib tahu.



Losyen Tangan & Badan ALLANO (250g)


Ini adalah losyen badan berasas buih yang unik.  Ianya sangat mudah disapu.
Tidak comot atau berminyak.  Mengandungi Alantoin dan Lanolin - untuk melega dan melembap kulit yang paling kering sekalipun.  Kalau taknak nyamuk atau binatang gigit, pakailah lotion ni, nak berkhemah ke, masuk hutan atau apa-apa. 




Deodoran Bau Segar Antipeluh Berbuli BODY SERIES (100ml)


Ini adalah deodoran yang paling semua orang tak boleh tahan.  Mahal tak mahal sangat tapi okey lah. mahal la jugak. Yang tak tahan tu bukan sebab mahal.. tapi sebab tak perlu sapu banyak-banyak. Sekali sapu atau sekali layang je dah okey. Tahan sehingga 48 JAM!!! 48 jam maksudnya 2 hari.. Pernah tak ada deadoran tahan 2 hari? Mana ada. Dan kalau anda mandi sekalipun , memang ketiak tak peluh-peluh.  

Hebatnya ia tiada alkohol, dibuat dari bahan semulajadi iaitu lichen! Sesiapa yang memakai deadoran ini sangat hebat luar biasa. Ia akan memberikan aura positif dan sihat kepada anda. 



Glos Bibir ARTISTRY (6ml)


Kecantikan sangat penting bagi wanita dan kelebihan seorang MUA (mekap artis) juga bergantung kepada barang mekapnya.  Kecantikan dapat dihasilkan dengan Glos Bibir ARTISTRY .  Glos bibit artistry ini memberikan anda kilauan dan warna yang memukau dengan hanya satu sapuan. 

Bibir anda juga mendapat belaian yang diperlukan; minyak jojoba dan avokado memberikan penghidratan sementara pigmen fokus lembut dan mutiara mengurangkan garis-garis halus dan mencegah warna gincu dari merebak keluar. Anda bukan sahaja kelihatan berseri dengan sapuan warna berkilauan, malah bibir anda juga kelihatan lebih licin, lebih penuh dan lebih segar!  

Anda perlu perlu dan perlu bertukar dengan glos bibir Artistry ini.  Kenapa orang yang betul-betul pandai mekap atau betul-betul banyak ilmu tentang make up sahaja yang gunakannya? Cuba anda renungkan.





Maskara Pelebat SIGNATURE EYES ARTISTRY - Black (8.3ml)


Lagi-lagi produk Artistry.  Ya. Maskara Pelebat SIGNATURE EYES ARTISTRY menjadikan bulu mata lebih lebat sehingga 600% . Ianya adalah untuk penampilan paling lebat, paling dramatik. Selain itu, Berus MagnaBoost dan FullFX Formula adalah yang termaju, ketebalan setiap helaibertambah serta-merta untuk mata yang tajam lagi memukau.


Berus MagnaBoost yang eksklusif direka untuk mengangkat bulu mata dan memberuskan rumusan tersebut dalam jumlah optimum untuk menyerlahkan setiap helai secara dramatik.


Rumusan FullFX dengan polimer penebal dan pigmen yang pekat menyaluti setiap helai bulu mata. Ianya dirumus dengan bahan-bahan perapi untuk merawat sambil mencantikkan bulu mata. Tahan lama, tidak terserpih, tidak comot, tidak runcing dan tidak kusut.



Terdapat banyak lagi barangan yang menarik dan sangat berbaloi.  Anda boleh lihat di catalog dalam website ini.  Kerana barang-barang yang saya update di sini anda boleh datang ambil bila-bila masa , atau kami boleh post kepada anda bila-bila masa juga.  :)

Klik untuk terus Whatsapp: 

Tags