Memaparkan catatan dengan label amway. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label amway. Papar semua catatan

Perbezaan Barang Jenama Amway Dengan Barang Jenama Lain

1:19 PG 0

Assalamualaikum wbt semua


Topik hari ini agak hot! Antara semua barang dalam malaysia ni, tipulah kalau cakap barang amway tak mahal.  Sebenarnya barang amway ni kalau ikutkan memang agak mahal berbanding produk lain tetapi.. barang amway ni sangat tahan lama... dan apabila dibandingkan produk amway dengan produk yang lain, produk amway sangat-sangat berkualiti.  

Sudah tentu akan puas hati, berbaloi sangat-sangat, malah lebih jimat.  Yes all.  Memang takkan rugi tau.  Jadi apa lagi?  Anda perlu perlu dan perlu cuba.  Rasailah perbezaan produk ini dengan produk yang lain.  Dan disini saya cadangkan anda cuba bandingkan setiap satu produk amway dengan produk di pasaran sana. 


Nak tahu apa perbezaan produk amway dengan produk yang lain?

Perbezaan produk amway dengan produk yang lain adalah:


Produk Amway sangat menjimatkan.  Sebagai contoh, Salah satunya adalah ubat gigi glister.  Mengapa jimat? Ubat gigi ini boleh digunakan selama 6 bulan. Sedangkan ubat gigi lain paling kuat sebulan dua.  Harga pun berbaloi. Takkan rugi , malah lebih jimat.



Image result for ubat gigi glister kl

Barang Amway juga sangat berfaedah / manfaat yang tak disangka dan sangat berkualiti.
Related image



Untuk pengetahuan anda, botol Dish Drops 4 liter boleh digunakan selama 10 bulan itupun masih berbaki lebih dari separuh botol. Bermaksud setahun lebih anda boleh gunakannya. Kalau tak guna dish drop ni, tiap-tiap bulan kena pergi beli sabun basuh pinggan.  Betul tak?

Ini pula perkara yang anda tidak pernah sangkakan....jeng jeng jeng.....

Image result for dish drop amway
Tengok betul-betul, 1 botol dish drop tu bersamaan dengan 11 setengah botol jenama lain (sabun basuh pinggan).  Untung tak? Sudah tentu untung dari segi kualiti, harga dan masa :) Banyak lagi sebenarnya kelebihan barang-barang amway ni berdasarkan pada jenis barang.  

Kalau anda perhatikan betul-betul di atas blog ini ada pilihan shopping/ berbelanja, anda boleh klik situ dan lihat pelbagai jenis kategori barangan amway yang kita ada serta anda boleh juga godek-godek tengok di katalog amway yang saya sertakan.  Semestinya kalau anda nak beli , saya akan berikan harga ahli kepada tuan / puan, dan anda boleh bayar dengan harga yang lebih murah :)

Anda yang belum cuba lagi produk Amway, seeloknya cubalah buka hati untuk mencuba kerana percubaan ini mungkin dapat menjadikan kehidupan anda lebih baik, jimat, sihat dan bahagia.  Belum cuba, belum tahu.  Kalau anda tak kenal, maka anda tak cinta. 

Di sini saya ringkaskan sedikit sebanyak beberapa barang-barang Amway yang sangat hebat belaka yang sangat famous dan terkenal yang anda wajib tahu.



Losyen Tangan & Badan ALLANO (250g)


Ini adalah losyen badan berasas buih yang unik.  Ianya sangat mudah disapu.
Tidak comot atau berminyak.  Mengandungi Alantoin dan Lanolin - untuk melega dan melembap kulit yang paling kering sekalipun.  Kalau taknak nyamuk atau binatang gigit, pakailah lotion ni, nak berkhemah ke, masuk hutan atau apa-apa. 




Deodoran Bau Segar Antipeluh Berbuli BODY SERIES (100ml)


Ini adalah deodoran yang paling semua orang tak boleh tahan.  Mahal tak mahal sangat tapi okey lah. mahal la jugak. Yang tak tahan tu bukan sebab mahal.. tapi sebab tak perlu sapu banyak-banyak. Sekali sapu atau sekali layang je dah okey. Tahan sehingga 48 JAM!!! 48 jam maksudnya 2 hari.. Pernah tak ada deadoran tahan 2 hari? Mana ada. Dan kalau anda mandi sekalipun , memang ketiak tak peluh-peluh.  

Hebatnya ia tiada alkohol, dibuat dari bahan semulajadi iaitu lichen! Sesiapa yang memakai deadoran ini sangat hebat luar biasa. Ia akan memberikan aura positif dan sihat kepada anda. 



Glos Bibir ARTISTRY (6ml)


Kecantikan sangat penting bagi wanita dan kelebihan seorang MUA (mekap artis) juga bergantung kepada barang mekapnya.  Kecantikan dapat dihasilkan dengan Glos Bibir ARTISTRY .  Glos bibit artistry ini memberikan anda kilauan dan warna yang memukau dengan hanya satu sapuan. 

Bibir anda juga mendapat belaian yang diperlukan; minyak jojoba dan avokado memberikan penghidratan sementara pigmen fokus lembut dan mutiara mengurangkan garis-garis halus dan mencegah warna gincu dari merebak keluar. Anda bukan sahaja kelihatan berseri dengan sapuan warna berkilauan, malah bibir anda juga kelihatan lebih licin, lebih penuh dan lebih segar!  

Anda perlu perlu dan perlu bertukar dengan glos bibir Artistry ini.  Kenapa orang yang betul-betul pandai mekap atau betul-betul banyak ilmu tentang make up sahaja yang gunakannya? Cuba anda renungkan.





Maskara Pelebat SIGNATURE EYES ARTISTRY - Black (8.3ml)


Lagi-lagi produk Artistry.  Ya. Maskara Pelebat SIGNATURE EYES ARTISTRY menjadikan bulu mata lebih lebat sehingga 600% . Ianya adalah untuk penampilan paling lebat, paling dramatik. Selain itu, Berus MagnaBoost dan FullFX Formula adalah yang termaju, ketebalan setiap helaibertambah serta-merta untuk mata yang tajam lagi memukau.


Berus MagnaBoost yang eksklusif direka untuk mengangkat bulu mata dan memberuskan rumusan tersebut dalam jumlah optimum untuk menyerlahkan setiap helai secara dramatik.


Rumusan FullFX dengan polimer penebal dan pigmen yang pekat menyaluti setiap helai bulu mata. Ianya dirumus dengan bahan-bahan perapi untuk merawat sambil mencantikkan bulu mata. Tahan lama, tidak terserpih, tidak comot, tidak runcing dan tidak kusut.



Terdapat banyak lagi barangan yang menarik dan sangat berbaloi.  Anda boleh lihat di catalog dalam website ini.  Kerana barang-barang yang saya update di sini anda boleh datang ambil bila-bila masa , atau kami boleh post kepada anda bila-bila masa juga.  :)

Klik untuk terus Whatsapp: 

KISAH KERJAYA DENGAN PERNIAGAAN AMWAY

1:13 PG 0
Saya adalah seorang graduate 1st class dari Universiti Teknologi Mara dalam fakulti Pengurusan Pejabat.  Saya pernah bekerja dengan sebuah bank dan berhenti kerja apabila umur 25 tahun.  Apa yang berlaku adalah kerana saya inginkan satu perniagaan dan bukannya kerja makan gaji.  Tetapi mama sangat risau dan mahukan saya bekerja supaya mempunyai simpanan epf, pencen dan sebagainya.  Ramai masyarakat kita yang berpendapat sekiranya tidak kerja dengan majikan, tidak makan gaji, maka tiada pendapatan yang kukuh.
Image may contain: 1 person, sitting
Imej via [Usahawan]

Bagi saya, saya amat percaya apa yang diajar dalam agama iaitu 9 dari 10 punca rezeki datangnya dari perniagaan. Cuba bayangkan, 9 rezeki itu datang dari perniagaan sedangkan 1 sahaja daripada bukan perniagaan. Itu menunjukkan rezeki datang dari perniagaan adalah lebih banyak. yang penting, PERNIAGAAN itu bagus dari dasar Agama.  Mengapa perlu risau dan khuatir. Ya, mungkin kerana ibu bapa takut kita hidup susah tiada duit dan sebagainya.  

Tapi pernahkah anda dengar, mereka yang kerja kerajaan akan jadi jutawan? Tak pernah kan.. Mereka yang kerja swasta jadi jutawan?  Tak pernah juga.  Tapi orang yang bisnes sendiri akan jadi jutawan?  Ya. Itu sangat logik, malah sudah ada bukti dan ramai yang telah jadi jutawan.  Paling mudah, Irfan Khairi, Dato Seri Diva, Dato Aliff Syukri dan sebagainya.  Mengapa kita masih pertikaikan?  Anak-anak perlu di buka minda mereka tentang perniagaan seluas-luasnya.  Bukan saja anak-anak, ibu bapa turut perlu buka minda! Sokonglah anak-anak anda untuk memulakan perniagaan.  Doronglah mereka dan sokonglah.
Secara umumnya segala urusan perniagaan bermula dengan mempromosi dan menjual produk. Ilmu menjual ada secara semulajadi dalam setiap individu cumanya ia perlu diasah mengikut kesesuaian agar ia lebih mantap.  Satu cabang mudah untuk mempelajari ilmu perniagaan adalah melalui Jualan Langsung. Ia adalah tempat paling sesuai kerana segala-gala perkara berkaitan produk, latihan, sokongan dan ganjaran telah siap tersedia.  Pendek kata, ianya mempunyai sistem tersendiri yang memberi manfaat kepada kita.
Saya petik dari myamwaybizpress:  Perniagaan seperti Amway meningkat nilainya mengikut masa, bergantung kepada usaha dan komitmen yang seseorang itu berikan. Menariknya, syarikat membenarkan anda memiliki perniagaan tersebut dengan cara menyediakan ganjaran yang luarbiasa sehingga ke peringkat yang ia boleh diwariskan kepada keluarga/waris atau sehingga anda tiada dibumi ini. 
Ini bermakna pemilikan keuntungan perniagaan tersebut adalah hak anda dan berterusan sehingga anda tiada lagi. Sebab itu, apabila memilih syarikat jualan langsung, anda perlu berhati-hati agar ia berbaloi dan tidak sia-sia kemudian hari.
Image result for kerjaya amway

KENAPA SAYA PILIH AMWAY BERBANDING BEKERJA SEBAGAI BANKER?

Berhenti kerja bukanlah pilihan yang bijak bagi orang yang ada komitmen seperti saya.  Loan kereta, kad kredit, ptptn... tapi berhenti kerja untuk memulakan bisnes adalah tindakan ajaib dan serah diri yang saya lakukan.  Serah diri kepada Allah swt.  Kita perlu usaha dan tawakal. Namun, apa yang Dia beri esoknya, itulah kebaikan untuk kita.

Sewaktu saya bekerja makan gaji, gaji 3k tidak mencukupi walaupun hanya guna untuk enjoy dan bayar komitmen.  Kenapa tak cukup? Mungkin ada setengah part tu tidak berkat ke apa ke saya tak tahu..Wallahualam. Sehinggalah bila mana saya sering rasa tak cukup, saya selalu cakap , 'tak sabarnya nak berhenti kerja nak buat bisnes sendiri, insyallah lagilah cukup'... banyak kali sangat saya cakap macamtu. 
Saya percaya jika saya buat perniagaan saya akan lebih dari cukup.  Selepas berhenti kerja , saya berjinak-jinak dengan bisnes makanan, namun keletihan melanda.. saya terfikir, adakah bisnes yang ada pasif income? kalau bisnes sendiri macam restoran, kedai dan sebagainya, kalau kita tutup kedai kita pun tak untung. Dan beberapa hari kemudian, kuasa Allah temukan saya dengan bisnes yang  saya tidak tahu bisnes apa.. 
Rupa-rupanya ianya salah satu produk Amway.  Dan apa yang menariknya, pendapatan yang diberikan bukan hanya seperti syarikat jualan langsung yang lain, malah kita juga ada pendapatan royalti atau macam pencen yang kita dapat tiap-tiap bulan walaupun kita sudah tua dan tidak buat kerja.  Untuk itu, permulaannya kita perlu belajar dan berusaha sedikit untuk berjaya.

Mana ada bisnes yang masuk ,terus berjaya.  Carilah satu dunia ni.  Memang tak ada. Sebenarnya semua kena buat kerja sikit. Taja orang, jual barang, promot dan macam-macam lagi. Betul tak? Kalau nak juga yang tak buat apa-apa tapi boleh kaya, ada ... tapi bukan bisnes. Itu ialah skim cepat kaya. Sebab itu yang selalu kena tipu dengan skim cepat kaya ni melayu. Sebab malas. Malas nak berusaha. Nak cari pula bisnes yang tak perlu buat apa-apa dapat duit, memang takla. Dah tahu mcm tu, kita kena la bijak. Amway akan bagi tiap-tiap bulan pendapatan tetap setelah kita berusaha dulu pada awalnya.  Bukan cari orang k.. Ini lebih kepada kumpul point. Sebab tu kena belajar dulu.  Sangat-sangat mudah. Bila saya belajar ni, Hari-hari akan fikir positif dan fikir kejayaan. 
Selain itu, kosnya murah (RM95) untuk memulakannya dan risikonya adalah rendah kerana anda tidak perlu mempunyai stok yang perlu disimpan. Kedai Amway terdapat di serata negeri dari Alor Setar hingga ke Sabah yang membolehkan stok di dapati dengan mudah.
Ganjaran kewangan pula berperingkat-peringkat mengikut prestasi anda. Terdapat banyak cara untuk anda mendapat keuntungan. Dan semua cara itu sebenarnya langsung tidak menekan anda dan anda boleh melakukannya secara santai juga.
Jika anda ingin meluaskan perniagaan ini ke peringkat antarabangsa juga tiada halangan, Amway terdapat di lebih 80 negara di dunia. Anda hanya perlu buka cawangan baru di negara tersebut dengan menaja rakyat negara tersebut.
Imej via [code-brew]

Perniagaan ini juga adalah trend semasa dalam perniagaan. Seramai tiga puluh juta orang di seluruh dunia terbabit dalam jualan langsung, sebuah industri yang bernilai $82 bilion. Apabila orang menjadi lebih sibuk, mereka mencari cara untuk menjimatkan masa melakukan tugas rutin, seperti membeli-belah untuk keperluan setiap hari.
Jualan langsung memenuhi keperluan ini dengan baik, kerana produk Amway boleh dihantar ke pintu mereka. Selain itu, Amway adalah satu daripada syarikat jualan langsung yang terbesar di dunia dan mempunyai sejarah kejayaan selama lebih 54 tahun.
Kepelbagaian produk yang terdapat dalam Amway juga boleh membantu anda mendapat ramai jenis pelanggan. Terdapat makanan nutrisi  untuk mereka yang mementingkan kesihatan, terdapat produk kecantikan untuk wanita, alat-alat penjagaan rumah dari bahan pencuci hingga ke alat teknologi tinggi seperi penulin air dan penulin udara. Pelbagai jenis makanan sehingga untuk kegunaan jamuan Hari Raya juga ada disediakan.
Peluang kejayaan adalah sama rata. Tidak kira samada anda ada sijil atau ijazah atau setakat sekolah rendah, tua atau muda, peluang untuk berjaya adalah sama rata bergantung kepada usaha dan komitment yang diberikan. 
Untuk berjaya, anda perlu menjadi contoh pengguna yang baik dan sentiasa mahu maju dengan menghadiri setiap mesyuarat atau latihan kepimpinan yang disediakan agar anda mempunyai ilmu dalam perniagaan ini.
Rakan-rakan peniaga yang lain sentiasa boleh membantu anda.
Bagi mereka yang ingin mempelajari lebih tentang Amway dan bagaimana kerjaya dengan Amway, anda boleh hubungi saya di wasap.my/60105012717/NakTahuTentangAmway

Ubat Gigi Glister | Ubat Gigi Semulajadi Tanpa Bahan Kimia 100%

1:03 PG 0


Ubat gigi glister adalah ubat gigi Halal dan Islamic product. Sangat-sangat berkesan kerana sumbernya pun tiada chemicalTiada bahan kimia langsung korang faham tak? Free from chemical.  

Yang penting ada tanda hijau bawah ubat gigi tu, tanda yang menunjukkan produk tanpa kimia. Gigi yang berulat, berlubang, yang sakit dan sebagainya tak perlu ragu-ragu atau bimbang. Sebab ubat gigi ni baru betul ubat gigi. Selama ni dipasaran macam pencuci gigi je, semata-mata nak gigi bersih.. Yang ni,selain bersihkan gigi, ianya mengembalikan mineral pada gigi dan menjadikan gigi kuat semula serta bertambah sihat…

Hijau bermaksud semulajadi 100% bebas dari bahan kimia


Ubat gigi glister merupakan produk Amway yang sangat-sangat hebat! Anda boleh dapatkan dari sis degan harga yang sangat-sangat berbaloi.  Sis boleh explain detail apa kelebihan ubat gigi ini dan bantu korang gunakannya.  Nak tahu kenapa?


Cuba anda renungkan... Betapa seronoknya membayangkan gigi-gigi kuning kita menjadi putih bersih seperti gambar di atas. Syukurnya kan.. Gigi putih cantik, keyakinan pun terserlah. Yakin untuk senyum, yakin untuk bercakap, Yakin untuk makan depan orang dan sebagainya. Selama ni asyik sorok-sorok gigi kita je kalau depan orang kan.


Ubat gigi berfluorida multitindakan 200g


  • Ianya dirumuskan dengan REMINACT yang membantu menimbunkan kembali mineral-mineral penting pada enamel untuk menjadikan gigi lebih kuat dan melindungi daripada kaviti.
  • Memutihkan gigi, menyegarkan nafas dan membantu menanggalkan kesan warna pada gigi.
  • Mengandungi agen pengilatan untuk pembersihan yang lembut dan berkesan.

Kelebihan Ubat Gigi Glister adalah:

šŸ‘Memutihkan gigi
šŸ‘Menanggalkan plak
šŸ‘Mencegah kaviti
šŸ‘Membersih dengan lembut
šŸ‘Menyegarkan nafas


Ya. Memang betul semua ubat gigi diluar sana membersih dan memutihkan gigi.. Tapi tu bukan ubat gigi, tu pembersih gigi namanya.  Yang sebenarnya ubat gigi adalah memberi vitamin dan mineral kepada gigi supaya kembali kuat dan sihat. 






Perbezaan Ubat Gigi Glister dengan Ubat gigi yang lain


Semestinya ubat gigi glister dan ubat gigi jenama lain mempunyai perbezaan antara satu sama lain.  Apakah perbezaan mereka?

Apabila gosok gigi dengan ubat gigi berikut,

Sebagai contoh, Ubat gigi jenama Y, mengeluarkan lapisan di gigi kita secara berlebih sehingga menanggalkan lapisan perlindungan gigi ( Protective layer )

Manakala, Glister Toothpaste sekadar menanggalkan kotoran di gigi dan masih mengekalkan lapisan perlindungan gigi.


Selain tu, ubat gigi glister sangat jimat tau. Boleh tahan sehingga 6 bulan. Sangat-sangat berbaloi.  Satu keluarga wajib ada yang ni, kalau kita guna, anak-anak pun mesti guna. Barulah keluarga sihat, kesihatan terjamin :) 

GIGI WAJIB DIJAGA DARI KECIL LAGI YA~


Bukanlah nak mengutuk tapi kalau korang ada boyfriend atau suami yang merokok atau yang jenis tak reti jaga gigi, marilah kita bantu diorang dengan belikan ubat gigi ni untuk diorang. Macam rin lah..Belikan ubat gigi ni untuk suami. Alhamdulillah walaupun dia merokok ,tapi nafas dan mulut tak berbau pun. Rasa sedap je gitu..hihi. 

Ubat gigi lain lagi murah dari ubat gigi glister?

Ya. Setuju.  Tapi ubat gigi yang murah tu boleh guna sebulan, 1 ubat gigi. Ubat gigi glister ni boleh guna 6 bulan, 1 ubat gigi.  Yang mana satu berbaloi?  Contoh, jika ubat gigi biasa berharga dalam RM7.  Maka, untuk 6 bulan kita akan habiskan RM7 x 6 : RM42 untuk ubat gigi. Bayangkanlah RM42 utk ubat gigi selama 6 bulan. Sedangkan ubat gigi glister RM29 kita habiskan untuk 6 bulan? 

Jadi, yang mana satu berbaloi ya? Sebab itu saya selalu ingatkan kepada mereka-mereka diluar sana, gunakan harga yang berbaloi dan bijak. Kadang-kadang orang nak berbaloi tapi tak bijak. Ambil produk murah tapi tiada kualiti.  Sedangkan produk yang harganya sederhana tak murah sangat dan tak mahal sangat , namun kualitinya sangat-sangat tip top.  Kerana itulah ramai pelanggan yang hubungi saya untuk barang-barang keperluan rumah, mekap,facial dan sebagainya. 

Berbalik kepada harga Ubat gigi glister.  Harga pembelian adalah RM29.35 sahaja. Postage RM8 sahaja ke semenanjung. Sabah Sarawak postage RM10.  Murah sangat berbanding penggunaannya selama 6 bulan. Jadi, terlalu lalu berbaloi.  Dijamin sangat-sangat puas hati dan selain itu, saya akan consult anda untuk menggunakan barang-barang ini. 


Anda boleh wassap saya di (0105012717) untuk maklumat yang lebih lanjut.
KLIK WHATSAPP DI SINI (Whatsapp)

WAJIB BACA

Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Me...