RINA ZUL: Hasil carian untuk mengandung
Menunjukkan catatan yang diisih mengikut kaitan pertanyaan mengandung. Isih mengikut tarikh Tunjukkan semua catatan
Menunjukkan catatan yang diisih mengikut kaitan pertanyaan mengandung. Isih mengikut tarikh Tunjukkan semua catatan

Jumaat, 10 Julai 2020

20 Punca Susu Badan Kurang | Sebab Susu Badan Kurang

9:21 PTG 2
20 Punca Susu Badan Kurang | Sebab Susu Badan Kurang
Kebanyakan ibu menyusu pasti kecewa jika gagal mengeluarkan susu yang banyak untuk bayi. Tambah-tambah bayi yang baru lahir dan memang perlu susu badan. Banyak punca susu badan kurang yang ibu-ibu tak sedar.

Namun, tak perlu risau sebab banyak juga cara untuk tingkatkan susu badan anda.  Penting sekali untuk kita ketahui apakah punca yang mungkin menyebabkan susu badan berkurangan.

Tanpa ketahui puncanya, maka sukarlah kita ketahui cara atasinya.  Jom lihat antara punca susu badan kurang dan gagal memberi rangsangan kepada tubuh untuk mendapatkan pengeluaran susu yang banyak. 




1.  Tidak Menyusu Dengan Cara Yang Betul


Pastikan bayi mendapat posisi menyusu yang tepat dimana bibirnya melekap pada puting payudara dengan betul. Antara posisi menyusu boleh anda cuba adalah cross cradle, rugby hold, sleep hatch dan juga cradle hold. 

2.  Selalu Stress Atau Tertekan


Tekanan perasaan akan menyebabkan kurangnya susu badan.  Ia kerana ransangan hormon akan terganggu dan menyebabkan badan tidak bersedia menghasilkan ransangan pengeluaran susu badan yang banyak.

3.  Susu Lambat Keluar


Punca susu badan kurang juga adalah kerana susu lambat keluar, memang ada jenis badan yang lambat keluar susu apatah lagi baru nak mula menyusu. Sabar dulu, kalau anda terus stress, makin lambat lagi susu nak keluar.

4.  Jarang Beri Susu Badan Untuk Anak

Jarang beri susu badan untuk anak juga merupakan salah satu punca susu badan kurang yang harus anda ketahui. Semakin kurang ransangan kita keluarkan susu badan, makin kurang. Jika selalu kita beri susu badan dan ransangnya keluar, maka susu akan cenderung lebih banyak.

5.  Tisu Kelenjar Tidak Mencukupi

Masalah tisu kelenjar tidak mencukupi sering berlaku bagi mereka yang memiliki payudara kecil atau mengecil. Ia merupakan faktor yang terjadi kepada sesetengah orang sahaja. Tisu kelenjar tidak mencukupi ini juga dikenali dengan nama hypoplastic breast atau failed lactogeneses.

6.  Anatomi Payudara Luar Biasa


Apa yang dimaksudkan dengan anatomi payudara luar biasa? Untuk pengetahuan anda, sekiranya keadaan payudara anda aneh seperti putih leper, besar, terkeluar, panjang atau lain-lain lagi yang pelik, kemungkinan ia merupakan sebab kenapa susu badan kurang. 

Tetapi tak perlu risau, anda boleh pam sahaja susu badan. Pasti ia akan keluar sedikit demi sedikit.


7.  Gangguan Hormon


Gangguan hormon adalah sebab utama dimana susu badan kurang keluar.  Banyak sebab kenapa hormon ibu-ibu terganggu, mungkin dari aspek pemakanan, fizikal dan mental semuanya turut merupakan punca susu badan kurang.

8.  Mengambil Ubat Berbahaya 


Ramai tak sedar bahawa mereka makan ubat berbahaya, ubat yang tak sesuai atau pun suppliment luar yang tak sesuai dengan tubuh badan. Sebaiknya elakkan makan ubat yang tidak penting dan tidak perlu.

9.  Faktor Pemakanan Tidak Seimbang

Penting untuk mengambil makanan yang seimbang dari segi karbohidrat, protein, kalsium, fiber dan sebagainya. Jika terkurang keperluan nutrisi dalam tubuh badan anda, ia akan memberi kesan pada pengaliran susu badan.

10.  Ambil Pil Perancang


Umum tahu bahawa pil perancang akan digunakan bagi merancang jarak kehamilan bagi anda yang baru sahaja mengandung. Tidak salah mengambil pil perancang, tetapi kesannya juga adalah dapat mengurangkan susu badan.



11.  Kurang Minum Air

Air adalah elemen penting dalam proses penghasilan susu badan. Salah satu punca susu badan kurang adalah kerana air dalam kurang. Sekurang-kurangnya anda harus minum 6-8 gelas sehari. Jika menyusu, seeloknya amalkan air masak dan makan buah kurma.

12.  Toksin Dalam Badan


Tahukah anda, toksin dalam badan yang terdiri daripada radikal bebas dan bakteria yang terhasil akan menyebabkan hormon terganggu? Akibatnya, toksin ini turut menghalang daripada ransangan susu badan dihasilkan. Ia merupakan antara punca susu badan kurang ramai tak tahu.

13.  Jarak Masa Mengepam Susu Terlalu Lama

Susu akan lebih berkurang jika kita jarang mengepam susu atau menyusukan anak. Ia bermaksud jarak masa susukan bayi tidak perlu terlalu lama. Jika bayi belum menyusu lagi, pam susu dan simpan. Jarak masa mengepam susu terlalu lama merupakan punca susu badan kurang.

14.  Mengandung

Mengandung merupakan penyebab kenapa hormon susu badan menjadi rendah.  Semasa mengandung, zat dan nutrisi diperlukan sangat banyak dalam tubuh badan. Apabila mengandung, sudah pasti segala zat diperlukan untuk bayi membesar. Justeru, punca susu badan kurang tanpa kita sedari adalah mengandung.

Punca Lain Susu Badan Kurang:


15.  Berat Badan Terlalu Tinggi

16.  Kencing Manis

17.  Masalah Tiroid

18.  Gangguan Fasa Luteal

19.  Sindrom Polycystic Ovary



CARA TINGKATKAN SUSU BADAN YANG BERKESAN



Sedar atau tidak, rupa-rupanya makanan untuk tambah susu badan atau tingkatkan susu badan dengan berkesan, susu meriah sekali bagi ibu menyusu adalah dengan mengamalkan buah syurga iaitu Kurma Ajwa Asli Madinah. Kurma Ajwa keluaran Rihura adalah certified original ditanam di Madinah. So lepas ni tak perlu risau pasal kurma ajwa yang tak tahu dari mana.

Kurma Ajwa Asli Madinah daripada Rihura sangat berkesan meningkatkan susu badan kerana zat dan khasiat kurma ajwa original yang di tanam di Madinah. 

Kurma ajwa premium segar mampu milik ini sangat trusted dan menjadi pilihan ramai. Oh ya, jom tengok macam mana kurma Ajwa Asli Madinah dari Rihura ni mampu untuk tingkatkan susu badan ibu menyusu.



Ini kisah Puan Wiza dari Penang, beliau merupakan 3 orang anak. Anak kedua masih menyusu. Dan anak ketiga pun sama. Alhamdulillah selepas melahirkan anak ketiga, susu badan sangat mudah, meriah dan mengalir dengan banyak cukup mengenyangkan anak. Katanya, dari 1 oz naik sehinggalah 3 hingga 4 oz. Banyakkan! Alhamdulillah, asbab amal makanan sunnah Ajwa Madinah Rihura.
 




Ini pula kisah Puan Anisah. Beliau baru melahirkan anak dan terus mengamalkan ajwa asli Madinah juga. Pada mulanya terfikir untuk cari suplimen meningkatkan susu badan, tapi alhamdulillah beliau terbuka hati nak cuba makanan sunnah kurma Ajwa yang dikatakan terbaik untuk ibu menyusu ini. 

Selepas mencuba ajwa madinah Rihura, Alhamdulillah susu badan memang meriah katanya. Malah, tiap kali sebelum susukan anak, beliau akan amalkannya. Menjadi rutin hariannya berserta anak-anak yang lain juga untuk amalkan. Sehingga sekarang, Puan Anisah menjadikan rutin pemakanan sihat kurma Ajwa madinah original sedap dan segar ini buat seluruh ahli keluarganya terutamanya anak-anak dan ibu nya.





Kurma Ajwa Asli Madinah dari Rihura ini juga sangat berpatutan dimana korang boleh dapatkan serendah RM 10 (100g), sehinggalah 1 kilo. Pilih jer ikut bajet atau kemampuan anda. Jom lihat senarai harga Kurma Ajwa Asli Madinah di bawah.


Nak tahu lebih lanjut / pertanyaan atau nak dapatkan Kurma Ajwa Asli Madinah Rihura, Klik Wasap di SINI.


MILKBOOSTER ORGANIK SUNNAH UNTUK BANYAKKAN SUSU BADAN


Selain dari Mengamalkan kurma ajwa asli Madinah, korang yang teringin nak minum minuman organik untuk banyakkan susu badan, boleh juga amal minum milkbooster organik ni. Jom tengok Milkbooster sunnah ini juga. 



MILK BOOSTER SUNNAH

  • Selamat dan bahan semulajadi
  • Sesuai untuk seisi keluarga
  • Mengandungi pelbagai zat, vitamin dan khasiat
  • Makanan semulajadi tanpa kimia, pengawet, pewarna dan sebagainya.
  • Makanan tambahan semulajadi untuk semua 

KANDUNGAN MBS

  • Longan Kering
  • Red Rose
  • Kurma Merah
  • Goji Berry 
  • Berry Hitam
  • Gula Batu (Pilihan)
  • White Fungus
  • Barli
  • Halba
  • Kurma Ajwa
  • Buah Aprikot, Kismis
  • FREE Aprikot Seed



SESUAI DIMINUM OLEH

  • Ibu Berpantang (Normal & Ceaser)
  • Ibu Menyusu
  • Ibu Mengandung
  • Wanita Haid Tak Teratur 
  • Wanita Senggugut
  • Pesakit Darah Tinggi / Kencing Manis
  • Individu Mengalami Sembelit
  • Lemah Badan Dan Ingin Kuatkan antibodi


KHASIAT MBS


  • Menghasilkan susu badan dengan meriah dan pantas (Tinggi Potassium)
  • Memekatkan susu badan
  • Menguatkan tenaga tubuh badan
  • Melancarkan sistem pencernaan
  • Melancarkan darah (Darah melahirkan & haid)
  • Melambatkan penuaan (Anti-aging)
  • Sesuai untuk ibu hamil (Mudahkan proses bersalin)
  • Mengurangkan panas badan
  • Mengatasi kencing kotor
  • Mengurangkan tekanan darah & Mengawal tahap gula
  • Kuatkan ketahanan badan, Tingkatkan fungsi seksual
  • Boost tenaga, Banyakkan susu badan
  • Menghilangkan senggugut
  • Mengatasi haid tak teratur
  • Lebih awet muda (Kaya Antioksidan)
  • Mengurangkan sembelit

Harga:  

1 Set MBS - RM 26 (Free Gift Any Sample Organic Food)
3 Set MBS - RM 75 (Free Gift Aprikot Seed + Sample Organic Food)
5 Set MBS - RM 120 (Free Gift Shaker Bottle + Sample Organic Food + Aprikot Seed)

Khamis, 19 November 2020

TAMBAH SUSU BADAN DAN MAKAN KURMA SEBELUM BERSALIN [HIKMAH DARI AL-QURAN]

3:13 PTG 0
TAMBAH SUSU BADAN DAN MAKAN KURMA SEBELUM BERSALIN [HIKMAH DARI AL-QURAN]

Assalamualaikum wbt reader atau pembaca sekalian, semoga hari ini anda mendapat berkat dan rahmat Allah SWT. Alhamdulillah dipermudahkan urusan kalian semua dan moga dilimpahkan rezeki yang luas. Aamin ya rabbal alamin.


Hari ini, Rina nak share 3 ayat dari Al-Quran yang berkaitan dengan pemakanan ibu sebelum bersalin. Sebenarnya kurma memang elok diamalkan oleh pasangan nak ikthiar hamil, ibu hamil, ibu mengandung, ibu berpantang dan juga ibu menyusu. 


tambah susu badan


Banyak khasiat yang akan diperoleh oleh semua golongan ini. Bukan pada zaman moden ini jer, tapi dari zaman Nabi lagi. Salah satunya adalah dari kisah Maryam AS yang boleh kita lihat tertulis di dalam Al-Quran.







{فَأَجَاءَهَا الْمَخَاضُ إِلَىٰ جِذْعِ النَّخْلَةِ قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَٰذَا وَكُنتُ نَسْيًا
مَّنسِيًّا (23) فَنَادَاهَا مِن تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا (24) وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا (25)}
[مريم : 23-25]


( 23 ) (Ketika ia hendak bersalin) maka sakit beranak itu memaksanya (pergi bersandar) ke pangkal sebatang pohon tamar (kurma); ia berkata alangkah baiknya kalau aku mati sebelum ini dan menjadilah aku sesuatu yang dilupakan orang dan tidak dikenang-kenang!

( 24 ) Lalu ia diseru dari sebelah bawahnya:" Janganlah engkau berdukacita (wahai Maryam), sesungguhnya Tuhanmu telah menjadikan di bawahmu sebatang anak sungai.

( 25 ) Dan gegarlah ke arahmu batang pohon tamar itu, supaya gugur kepadamu buah tamar yang masak.


(Surah Mariam : 23-25)



Kenapa Perlu Makan Kurma Sebelum Bersalin?


tambah susu badan


Semasa melahirkan anak, kita guna segala kederat kesemua tenaga untuk lahirkan baby, seluruh tenaga tubuh badan kita keluarkan dan lakukan yang terbaik untuk bayi keluar. Banyak darah merah keluar dari badan kita.


Dalam tengah berpantang, ragam bayi kecil buat mommg stress, tak cukup rehat, tidur pun 2-3jam sahaja PENAT!


Kemudian, selepas melahirkan anak, Zat zat dalam tubuh badan kita semua diambil oleh anak disebabkan baby menyusu badan. Di sini, kita perlukan zat dan nutrisi, perlukan banyak susu badan, perlukan tenaga, perlukan darah yang lancar untuk membantu pendarahan selepas bersalin.


Kesemua masalah di atas dapat diselesaikan dengan mengamalkan Kurma Ajwa Madinah Asli. Kenapa Ajwa? Kurma lain tak boleh ker? Kurma lain boleh, tetapi Kurma Ajwa adalah kurma terbaik dalam peningkatan susu badan.


Khasiat Kurma Ajwa Kepada Ibu Mengandung / Ibu Hamil, Sebelum Bersalin Dan Selepas Bersalin

tambah susu badan



Terdapat banyak Khasiat makan kurma ketika hamil atau mengandung, sebelum bersalin dan selepas bersalin. Jom lihat satu persatu.

Khasiat makan kurma adalah dapat meningkatkan tenaga tubuh, melancarkan peredaran darah dalam tubuh, membekalkan zat dan nutrisi serta mengawal emosi sepanjang hari. Selain itu, ia juga membantu mencengkam rahim sewaktu kelahiran, ,memperkukuhkan urat rahim pada bulan terakhir kehamilan.

Sedarkah anda, kurma Ajwa juga mengandungi zat besi dan kalsium dimana ia adalah unsur paling tinggi yang diperlukan untuk membentuk susu ibu mengandung.

Bagi ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, kurma Ajwa juga akan dapat menambahkan susu. 

Untuk pengetahuan anda, kajian juga membuktikan bahawa kurma adalah makanan paling PANTAS diproses sebagai bekalan tenaga. Sebab itulah, ramai ibu menyusu memilih kurma Ajwa sebagai makanan tambahan untuk meningkatkan susu badan.


Kami sarankan anda amalkan kurma Ajwa dari Rihura Herbs Enterprise kerana ia sangat segar (stok baru), kualiti premium dan eksport, memiliki Certified of Origin dan paling penting Asli daripada Madinah, tidak diawet gula sedikit pun.


Jom lihat apa kata pengguna yang telah beramal dengan kurma Ajwa Madinah.


tambah susu badan

tambah susu badan

tambah susu badan


Untuk Pertanyaan / pembelian berkaitan Kurma Ajwa atau perlukan nasihat sis, sila klik Wasap di bawah:-


KLIK DI SINI




Ahad, 26 April 2020

Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

4:31 PG 2
Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini
Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Mereka ditanam di Kota Madinah. Malahan, dikatakan Kurma Ajwa ini merupakan kurma yang paling terkenal di seluruh dunia dalam kalangan muslimin muslimat.

Ciri-Ciri Kurma Ajwa


Kurma Ajwa berwarna coklat yang sangat gelap dan hampir hitam warna. Kurma Ajwa kaya dengan banyak nutrien. Tekstur kurma Ajwa ini agak lembut dan berair dan rasa manisnya tetap dikekalkan. 

Inilah beberapa sebab kenapa kurma Ajwa ini merupakan kurma nombor satu di seluruh dunia. Rasanya boleh dikatakan sebagai sederhana manis dan lembut. Selain itu bila kita mengunyahnya, terasa seperti satu tekstur yang sedang mencair didalam mulut kita.

Kurma Ajwa muda pula berwarna merah dan terdapat jaluran berwarna emas yang tiada pada kurma lain. Ukuran saiz kurma Ajwa pula tidaklah terlalu besar ataupun kecil. Bentuknya pula lebih kearah bentuk bulat.

Khasiat Kurma Ajwa


Rasanya yang sedap bukan sahaja salah satu manfaat yang anda dapati dari kurma Ajwa ini. Kurma Ajwa dibekalkan dengan nutrien dan juga boleh dianggap sebagai ‘powerpack nutrien’. Walaupun saiznya tidak besar namun ia mengandungi banyak nutrien dan vitamin yang bermanfaat. 

Kurma ini juga mengandungi protein, karbohidrat, serat pemakanan dan lemak yang sihat. Soal vitamin pula, kurma Ajwa diperkaya dengan vitamin A, B6, C, E dan K. Mereka juga mengandungi karotenoid yang merupakan sebahagian daripada keluarga vitamin A dan hebat untuk penglihatan. 

Antara kandungan vitamin lain yang terdapat dalam kurma Ajwa termasuk folat, niacin, thiamine dan riboflavin. Kurma ini juga mengandungi kalsium, kalium, magnesium, phosophorus, natrium, besi, zink, tembaga, mangan dan selenium. Sekarang kita ketahui kenapa pengembara padang pasir sering membekalkan kurma Ajwa ini dalam perjalanannya bukan?


Kelebihan Kurma Ajwa


Ia tidak mengejutkan bahawa dengan kandungan bahan berkhasiat, vitamin dan mineral, kurma Ajwa mempunyai banyak kelebihannya. Berikut adalah beberapa kelebihan yang terdapat dalam kurma Ajwa:

1 - Membantu Proses Pencernaan 


Bulan puasa ini memang mudah untuk kita terkena sembelit atau sukar untuk mencerna makanan. Ianya adalah disebabkan  oleh kekurangan air pada waktu siang hari dan waktu makan yang berubah. Amat digalakkan untuk mengamalkan memakan kurma Ajwa pada bulan puasa.

Terdapat pelbagai kandungan serat yang terdapat di dalamnya. Ianya juga didapati berkesan dalam melancarkan sistem pencernaan dan seterusnya membolehkan usus berfungsi dengan lebih baik.

2 - Meningkatkan Kesihatan Jantung


Selain menggalakkan kesihatan usus besar, kurma Ajwa juga baik untuk meningkatkan kesihatan jantung kita. Eloklah dimakan sekiranya kita seorang yang sangat sibuk dan tiada masa untuk bersenam atau menjaga kesihatan tubuh badan.

3 - Anti-radang 


Antioksida di dalam kurma Ajwa ini dapat membantu melindungi tubuh kita dari jangkitan, meningkatkan kesihatan jantung dan bersifat anti-kanser. Kurma Ajwa ini juga kaya dengan magnesium dan mineral.

Ia amat dikenali dengan kelebihannya dalam anti-radang. Kurma Ajwa mempunyai ciri-ciri anti-radang yang paling tinggi, sama dengan ubat-ubatan komersial seperti aspirin atau ibuprofen.

4 - Mengurangkan Tekanan Darah 


Magnesium telah digunakan untuk membantu menurunkan tekanan darah. Dan kita ketahui, kurma Ajwa amat diperkaya dengan mineral ini.

5 - Risiko Strok Dikurangkan  


Penyelidik mendapati risiko strok dikurangkan sebanyak 9% untuk setiap 100 miligram magnesium yang digunakan setiap hari.

6 - Kehamilan Yang Sihat 


Satu kajian menunjukkan bahawa memakan kurma Ajwa pada kehamilan dapat membantu proses kelahiran dan kurangnya risiko caesar

7 - Meningkatkan Kesihatan Otak 


Sesetengah kajian mendapati tahap vitamin B6 yang mencukupi dikaitkan dengan peningkatan prestasi otak dan skor ujian yang lebih baik.

8 - Kesihatan dan Kekuatan Tulang 


Jumlah mineral yang banyak dijumpai pada kurma Ajwa menjadikannya makanan super untuk memperkuat tulang dan melawan penyakit yang menyakitkan dan melemahkan seperti osteoporosis.

9 - Gangguan usus 


Kandungan nikotin semulajadi dalam kurma Ajwa dianggap amat baik untuk menyembuhkan pelbagai jenis gangguan usus.

10 - Anemia 


Kurma Ajwa mempunyai warna gelap apabila dikeringkan, kerana kandungan mineralnya yang tinggi. Walau bagaimanapun, tahap besi yang banyak menjadikannya makanan tambahan yang sempurna untuk orang yang mengalami anemia.


11 - Penambah Tenaga 


Kurma Ajwa tinggi gula yang semulajadi seperti glukosa, fruktosa, dan sukrosa. Oleh itu, ia adalah makanan ringan yang sempurna untuk menambahkan tenaga.

12 - Mengekalkan berat badan yang sihat 


Kurma harus dimasukkan sebagai sebahagian daripada diet yang sihat. Ianya terdiri daripada gula, protein dan banyak vitamin penting.

13 - Kesihatan Sistem Saraf 


Vitamin yang terdapat pada kurma Ajwa menjadikan ia satu rangsangan yang ideal untuk kesihatan dan fungsi sistem saraf. Selain itu, ianya juga dapat meningkatkan kelajuan dan kewaspadaan aktiviti otak.

14 - Sesuai untuk pesakit diabetes


Apa yang uniknya tentang kurma Ajwa adalah kandungan gula yang terdapat di dalamnya. Gula tersebut hanyalah monosakarida, iaitu komposisi gula yang paling ringkas dan tak perlu diuraikan lagi. Gula yang didapati dalam Kurma Ajwa adalah lebih bermanfaat, terutamanya bagi pesakit diabetes tahap ke 2.

15 - Khasiat untuk ibu mengandung dan menyusu


Kurma memang sinonim dengan ibu hamil dan menyusu kerana ia dikatakan dapat memberi tenaga yang secukupnya untuk para wanita. Pada bulan puasa kita sering lihat iklan di kaca televisyen, ramai yang kongsikan resepi campuran kurma. Antaranya kurma oat, air rendaman kurma, jus susu kurma, jus bandung kurma dan sebagainya untuk ibu mengandung dan menyusu.

Secara saintifiknya, pakar juga mendapati bahawa kurma Ajwa ini dapat membantu ibu meningkatkan susu badan dan melindungi tubuh mereka daripada penyakit dan pelbagai jangkitan.

16 - Membantu Kesuburan


Kurma Ajwa dapat meningkatkan kesuburan pada wanita ataupun kesuburan kaum lelaki. Kurma Ajwa yang sangat sesuai untuk kesuburan biasanya yang masih dalam keadaan setengah matang atau dalam keadaan masih muda. Kurma Ajwa muda berwarna merah yang cerah dengan kulit luarnya terdapat seperti goresan berwarna emas macam tulisan kaligrafi. 

Selain Kurma Ajwa yang muda, sebenarnya kurma muda dari jenis lain juga berkhasiat untuk kesuburan wanita ataupun lelaki. Antaranya seperti jenis kurma barhee yang berwarna kuning ataupun hijau. Kurma jenis-jenis lain pun boleh juga namun yang paling terbaik adalah kurma Ajwa.

Kandungan dalam kurma Ajwa yang dapat meningkatkan kesuburan iaitu dengan adanya hormon botosin yang berperanan meningkatkan kesihatan Rahim. Kurma Ajwa juga dapat meningkatkan kualiti sperma pada kaum lelaki. Hal ini disebabkan dalam kurma tersebut mengandungi estradiol dan flavonoid dalam jumlah yang banyak.

Harga Terkini Kurma Ajwa


Di Malaysia, harga kurma Ajwa dikatakan memang agak mahal, iaitu mencecah lebih RM100 atas gred dan kualiti. Ianya disebabkan oleh permintaan yang tinggi di pasaran seluruh dunia berbanding dengan jenis kurma lain. Jadi jika anda menemui harga kurma Ajwa yang lebih murah, sila berhati hati kerana dikhuatiri kurma tersebut adalah tiruan ataupun dicampur dengan kurma yang lain.

Sekarang ini, kurma Ajwa ini bukan hanya terdapat di Madinah. Sekarang ini, banyak negara yang berjaya menanam kurma ini sehingga berbuah. Antara negara tersebut adalah Thailand, Indonesia, Afrika, Negara Timur Tengah dan juga negara barat.

Kesimpulannya, buah kurma secara umum mempunyai pelbagai khasiat yang telah terbukti oleh pelbagai kajian seluruh dunia. Ianya juga telah disebutkan dalam al-Quran. Jadi, tak perlu risau jika kita hanya makan kurma biasa kerana ia juga mengandungi pelbagai jenis khasiat dan kebaikan yang tersendiri.

KURMA AJWA ASLI MADINAH VIP PREMIUM
[KELUARAN RIHURA]


Jangan terkejut kalau anda dapati buah kurma Ajwa VIP Premium Rihura ini sangat besar dan sedap, ia memang fresh! Banyak testimoni dan feedback pelanggan sangat berpuas hati sehingga telah repeat order lebih dari 5 kali.

Asli dari ladang Tanah Madinah, bersaiz besar cukup mengenyangkan, gizi dan nutrisi yg sangat hebat (cepat kenyang 2-3biji pun). Paling menakjubkan khasiat Kurma Ajwa Asli Madinah ini:
.
☑️ Hindari segala jenis penyakit dan racun (jadikan amalan makan ajwa ini) 
☑️ Tingkatkan tenaga sepanjang hari bekerja
☑️ Sesuai utk ibu mengandung, wanita ikhtiar hamil 
☑️ Banyakkan susu badan
☑️ Suburkan kaum lelaki
☑️ Kuatkan rambut, tulang dan gigi
☑️ Lebatkan rambut anak
☑️ Meransang pertumbuhan minda dan otak
☑️ Anak lebih cerdas dan bijak
☑️ Menghalang racun dalam badan
☑️ Mengeluarkan santau,sihir, penyakit misteri, buatan org dari tubuh
☑️ Melancarkan sistem pencernaan dan lawas
☑️ Penuhi nutrisi tubuh badan (kuatkan antibodi)
☑️ Meningkatkan stamina utk ibu mengandung bersalin

Hadis Sahih: Siapa yg memakan kurma ajwa 7 biji pada pagi hari, maka tidak akan terkena racun/sihir pada hari tersebut.

Kurma Ajwa juga dikatakan berasal dari syurga, penawar penyakit tersembunyi ramai tak tahu. Elok sangat utk diamalkan seharian oleh anak2, isteri dan keluarga kita.


BRAIN BOOSTER - Baik utk minda dan daya ingatan/ pembelajaran
ENERGY BOOSTER - Stamina dan tenaga sesiapa sahaja yg makan kurma Ajwa
MILK BOOSTER - Susu badan bertambah, anak pun bertambah kenyang.

JOM MERASA KURMA AJWA ASLI MADINAH VIP PREMIUM DATES🎉😍

100gm - RM 15
200gm - RM 28
300gm - RM 40 
500gm - RM 60
1 kg - RM 110


Jom beramal dengan Ajwa Asli Madinah. Semoga dilimpahkan rezeki kesihatan berpanjangan buat semua.

KLIK Wasap segera utk fast respond: