Memaparkan catatan dengan label kelebihan kurma Ajwa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kelebihan kurma Ajwa. Papar semua catatan

TAMBAH SUSU BADAN DAN MAKAN KURMA SEBELUM BERSALIN [HIKMAH DARI AL-QURAN]

Assalamualaikum wbt reader atau pembaca sekalian, semoga hari ini anda mendapat berkat dan rahmat Allah SWT. Alhamdulillah dipermudahkan urusan kalian semua dan moga dilimpahkan rezeki yang luas. Aamin ya rabbal alamin.


Hari ini, Rina nak share 3 ayat dari Al-Quran yang berkaitan dengan pemakanan ibu sebelum bersalin. Sebenarnya kurma memang elok diamalkan oleh pasangan nak ikthiar hamil, ibu hamil, ibu mengandung, ibu berpantang dan juga ibu menyusu. 


tambah susu badan


Banyak khasiat yang akan diperoleh oleh semua golongan ini. Bukan pada zaman moden ini jer, tapi dari zaman Nabi lagi. Salah satunya adalah dari kisah Maryam AS yang boleh kita lihat tertulis di dalam Al-Quran.







{فَأَجَاءَهَا الْمَخَاضُ إِلَىٰ جِذْعِ النَّخْلَةِ قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَٰذَا وَكُنتُ نَسْيًا
مَّنسِيًّا (23) فَنَادَاهَا مِن تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا (24) وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا (25)}
[مريم : 23-25]


( 23 ) (Ketika ia hendak bersalin) maka sakit beranak itu memaksanya (pergi bersandar) ke pangkal sebatang pohon tamar (kurma); ia berkata alangkah baiknya kalau aku mati sebelum ini dan menjadilah aku sesuatu yang dilupakan orang dan tidak dikenang-kenang!

( 24 ) Lalu ia diseru dari sebelah bawahnya:" Janganlah engkau berdukacita (wahai Maryam), sesungguhnya Tuhanmu telah menjadikan di bawahmu sebatang anak sungai.

( 25 ) Dan gegarlah ke arahmu batang pohon tamar itu, supaya gugur kepadamu buah tamar yang masak.


(Surah Mariam : 23-25)



Kenapa Perlu Makan Kurma Sebelum Bersalin?


tambah susu badan


Semasa melahirkan anak, kita guna segala kederat kesemua tenaga untuk lahirkan baby, seluruh tenaga tubuh badan kita keluarkan dan lakukan yang terbaik untuk bayi keluar. Banyak darah merah keluar dari badan kita.


Dalam tengah berpantang, ragam bayi kecil buat mommg stress, tak cukup rehat, tidur pun 2-3jam sahaja PENAT!


Kemudian, selepas melahirkan anak, Zat zat dalam tubuh badan kita semua diambil oleh anak disebabkan baby menyusu badan. Di sini, kita perlukan zat dan nutrisi, perlukan banyak susu badan, perlukan tenaga, perlukan darah yang lancar untuk membantu pendarahan selepas bersalin.


Kesemua masalah di atas dapat diselesaikan dengan mengamalkan Kurma Ajwa Madinah Asli. Kenapa Ajwa? Kurma lain tak boleh ker? Kurma lain boleh, tetapi Kurma Ajwa adalah kurma terbaik dalam peningkatan susu badan.


Khasiat Kurma Ajwa Kepada Ibu Mengandung / Ibu Hamil, Sebelum Bersalin Dan Selepas Bersalin

tambah susu badan



Terdapat banyak Khasiat makan kurma ketika hamil atau mengandung, sebelum bersalin dan selepas bersalin. Jom lihat satu persatu.

Khasiat makan kurma adalah dapat meningkatkan tenaga tubuh, melancarkan peredaran darah dalam tubuh, membekalkan zat dan nutrisi serta mengawal emosi sepanjang hari. Selain itu, ia juga membantu mencengkam rahim sewaktu kelahiran, ,memperkukuhkan urat rahim pada bulan terakhir kehamilan.

Sedarkah anda, kurma Ajwa juga mengandungi zat besi dan kalsium dimana ia adalah unsur paling tinggi yang diperlukan untuk membentuk susu ibu mengandung.

Bagi ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, kurma Ajwa juga akan dapat menambahkan susu. 

Untuk pengetahuan anda, kajian juga membuktikan bahawa kurma adalah makanan paling PANTAS diproses sebagai bekalan tenaga. Sebab itulah, ramai ibu menyusu memilih kurma Ajwa sebagai makanan tambahan untuk meningkatkan susu badan.


Kami sarankan anda amalkan kurma Ajwa dari Rihura Herbs Enterprise kerana ia sangat segar (stok baru), kualiti premium dan eksport, memiliki Certified of Origin dan paling penting Asli daripada Madinah, tidak diawet gula sedikit pun.


Jom lihat apa kata pengguna yang telah beramal dengan kurma Ajwa Madinah.


tambah susu badan

tambah susu badan

tambah susu badan


Untuk Pertanyaan / pembelian berkaitan Kurma Ajwa atau perlukan nasihat sis, sila klik Wasap di bawah:-


KLIK DI SINI




7 Cara Tingkatkan Kesuburan Lelaki / Suami (Lelaki Subur)

Sama ada anda baru sahaja memutuskan bahawa anda sudah bersedia untuk menimang anak

atau sudah lama mencuba, pasti pernah terlintas dalam fikiran anda berkaitan dengan kesuburan

lelaki atau suami anda kan. Asyik-asyik perempuan sahaja yang dipersalahkan atau dikatakan

apabila suami isteri tiada zuriat ni. Eh eh..


Masalah yang melibatkan sistem pembiakan wanita seringkali sukar untuk diubati, tetapi banyak

yang berkaitan dengan ketidak suburan lelaki juga boleh ditingkatkan kesuburannya. Jadi, jangan

risau, dan jangan salahkan sapa-sapa. Cukuplah sama-sama perbaiki diri.


Jom kami kongsikan 7 cara untuk meningkatkan kesuburan lelaki / suami yang kita boleh cuba

ikuti. Mana tahu ada yang berkesan, apa-apapun tips ini mungkin dalam membantu anda.



1. Berhenti Merokok

cara tingkatkan kesuburan lelaki

Antara kebaikan berhenti merokok adalah kaum suami dapat meningkatkan kesihatan yang

baik, termasuk meningkatkan kesuburan lelaki atau suami. Tabiat merokok lelaki juga boleh

mempengaruhi kesuburan pasangan wanita.


Penyelidikan menunjukkan bahawa apabila wanita terdedah kepada asap rokok, mereka

mempunyai kadar kejayaan IVF yang lebih rendah dan kemungkinan peningkatan risiko

keguguran. Bahaya tu, bukan sahaja bahaya untuk wanita merokok, tapi bahaya untuk suami

merokok, boleh menyebabkan si isteri yang terkesan.


2. Tingkatkan Berat Badan Yang Ideal

Salah satu cara untuk meningkatkan kesuburan lelaki adalah dengan memastikan bahawa berat

badan mereka ideal. Kajian telah menunjukkan bahawa berat badan berlebihan dapat

mengganggu keseimbangan hormon tubuh, yang dapat menyebabkan jumlah sperma lebih

rendah.


Jadi untuk memastikan subur bagi lelaki adalah dengan memastikan berat badan yang ideal ya?



3. Makan Makanan Yang Sihat


lelaki subur

Terdapat sesetengah kajian yang menunjukkan bahawa diet yang seimbang dan sihat dapat

memberikan manfaat kepada kesuburan lelaki. Apa yang terbaik untuk sperma anda adalah

kemungkinan yang paling berkhasiat untuk seluruh badan anda.


Pilih sumber protein tanpa lemak (seperti ikan dan ayam), banyak sayuran dan buah segar,

lemak sihat (seperti minyak zaitun dan kacang-kacangan), dan biji-bijian.


4. Elakkan Ubat-Ubatan Tertentu


Beberapa ubat-ubatan tertentu berpotensi menurunkan pengeluaran sperma yang sihat.

Setelah para lelaki berhenti mengambil ubat-ubatan tersebut, jumlah sperma mereka akan

kembali normal atau meningkat. Antara ubatan tersebut adalah antibiotik, anti-androgens,

methadone dan banyak lagi.


5. Makan Makanan Yang Kaya Sumber Antioksidan


Antioksidan adalah molekul yang membantu menyahaktifkan sebatian yang disebut radikal

bebas yang dapat merosakkan sel. Beberapa vitamin dan mineral bertindak sebagai antioksidan

dan beberapa kajian telah menghubungkan penggunaan antioksidan dengan peningkatan

jumlah sperma. Oleh itu, penting untuk suami amalkan makanan yang penuh dengan

sumber antioksidan.


Makanan yang senang untuk mendapatkan antioksidan untuk kesuburan lelaki salah satunya

adalah kurma Ajwa Rihura. Ia merupakan kurma Ajwa Asli dari Tanah Madinah yang mempunyai

khasiat dalaman dan luaran untuk kesuburan kaum lelaki.


lelaki subur


6. Makan Makanan Yang Kaya Dengan Folat Dan Zink


Kajian menunjukkan bahawa pengambilan folat dan zink secara bersamaan dapat meningkatkan

kesuburan lelaki secara keseluruhan, termasuklah kepekatan dan jumlah spermanya. 


7. Hadkan Pendedahan Kepada Pencemaran Alam Sekitar

Secara khususnya, kajian pada tahun 2019 menunjukkan kehidupan di kawasan perindustrian dengan pencemaran udara yang teruk antara faktor penurunan jumlah sperma.

Elakkan terdedah dengan pencemaran alam sekitar sekerap mungkin juga dapat menyumbang kepada kesuburan lelaki.

Kesimpulannya, sekiranya anda menghadapi masalah kesuburan lelaki, apa yang anda boleh

lakukan adalah fokus pada peningkatan kesihatan umum anda. Cara yang disebutkan di atas

adalah antara komponen utama untuk kesuburan lelaki. Jadi, jangan kecewa, teruskan

berusaha sehingga berjaya.


kesuburan lelaki


Tak perlu risau bahaya suplemen dan sebagainya kerana anda tak perlu makan supplemen 
yang pelbagai. Hanya mengamalkan Kurma Ajwa khasiat serta penuh dengan berkah 
Doa Rasulullah SAW, tubuh badan akan memberi tindak balas dalaman untuk lebih subur 
dan sihat. Insyallah.

lelaki subur

Antara khasiat Kurma Ajwa Asli Madinah untuk kaum lelaki atau suami adalah:

  • Mengelakkan mati pucuk
  • Memberi tenaga untuk bekerja 
  • Meningkatkan libido
  • Meningkatkan kesuburan 
  • Menghasilkan sperm yang berkualiti
  • Mengenyangkan perut
  • Bantu diet dan bina badan
  • Cegah masalah buasir dan sembelit
  • Menurunkan kadar kolestrol
  • Menyihatkan jantung

lelaki subur

Isteri juga elok mengamalkan Kurma Ajwa Asli Madinah daripada Rihura ini kerana khasiatnya penuh antioksida, untuk kesuburan tubuh, tenaga yang berpanjangan, membantu anda mendapatkan berat badan yang ideal, mudahkan proses pencernaan. Bagi ibu hamil dan ibu mengandung, kurma Ajwa ini sangat berkhasiat dalam menjaga kandungan dan menyihatkan tubuh badan.

lelaki subur

Mulai hari ini, jom jadikan makanan kurma Ajwa kegemaran nabi ini sebagai amalan harian yang mempunyai keberkahan dan hikmahnya. Insyallah mana tahu ikhtiar kita sama-sama diberkati Allah SWT.  Rina dan suami pun dah mula amalkan kurma ni, alhamdulillah sedap, suami pun suka.

kesuburan lelaki


Harga Kurma Ajwa Asli Madinah (Rihura) sangat-sangat berpatutan. Kalau kat lain, rasa lebih mahal. Tapi Ajwa Rihura ni bukan sahaja mampu milik, penting sekali ia adalah kurma Ajwa Original Madinah. Alhamdulillah. Jom dapatkan untuk suami isteri. Kalau nak beli, mudah jer. Korang klik link WASAP INI atau ke Facebook Rihura.

kesuburan lelaki

WAJIB BACA

Kurma Ajwa Asli Madinah : Ciri-ciri, Khasiat, Kelebihan, Harga Terkini

Kurma Ajwa merupakan kurma bangsawan atau kurma nabi yang bertekstur lembut, kering yang lembab, halus dan sangat lazat dari Arab Saudi. Me...